مدیر مرکز مدیریت بحران و کنترل حوادث کاشان گفت: این شهرستان با برخورداری از 40 طرح، رتبه نخست طرح های منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۷۲۹۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴ 30 March 2019

به گزارش تابناک، جواد مزروعی با بیان اینکه حجم آب قابل استحصال با اجرای این طرح ها در مجموع بیش از 15 میلیون مترمکعب است و بیشتر آنها در بخش های برزک، قمصر و نیاسر سرریز شدند گفت: با توجه به گستردگی کاشان، وجود این طرح ها به معنای آن نیست که این شهرستان دیگر نیازی به اجرای طرح های آبخیزداری ندارد.
مدیر مرکز مدیریت بحران و کنترل حوادث کاشان همچنین از انجام مطالعه بستر و حریم 96 درصد از رودخانه های شهرستان کاشان خبر داد و گفت: مطالعه و ساماندهی 30 درصد از این رودخانه ها در سطح شهرها و روستاها شامل دیواره سازی و ساخت پل انجام و اجرا شده است.
جواد مزروعی در مورد تهدیدهای احتمالی که ممکن است برخی رودخانه های کاشان برای این شهر ایجاد کنند، تشریح کرد: تنها سه شاخه فرعی میرحیدر که از ارتفاعات پایین دستی روستای خنب و دره سرچمشه می گیرد و به حوزه رودخانه حیدر در بلوار امام رضا (ع) می پیوندد، خطرساز بوده که البته رودخانه اصلی نیست اما باید آن را مدیریت کرد.
وی به اختصاص 100 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه به شهرستان کاشان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: با این میزان اعتبار طرح های آبخیزداری و آبخوان داری تعریف شد که مطالعه آنها در حال تکمیل است و برخی آبخوان ها در حال اجرا می باشد.
مدیر مرکز مدیریت بحران و کنترل حوادث کاشان در ادامه میزان بارش های اردیبهشت سال گذشته را 50 میلیمتر عنوان کرد و یادآور شد: میزان بارش های هفته نخست فروردین امسال 65 میلیمتر بود.
وی در مورد آسیب های این بارش ها گفت: آبگرفتگی 55 واحد مسکونی از جمله 40 واحد در کاشان و 15 واحد در سایر نقاط این شهرستان گزارش شد که نیروهای آتش نشانی و هلال احمر نسبت به کمک رسانی و تخلیه آب از آنها اقدام کردند.
مزروعی، علت بحرانی نشدن کاشان در پی بارندگی های شدید و جاری شدن سیلاب در بخش هایی از این شهرستان را اقدام های شورای هماهنگی مدیریت بحران کاشان عنوان کرد.
وی با بیان اینکه آسیب های وارد شده به واحدهای مسکونی در سطح تخریب نبود، بیان کرد: در این بارندگی ها تنها به تاسیسات شهری، گذرگاه ها و شبکه جریان های حیاتی شهرستان آسیب هایی وارد شد که کارشناسان در حال برآورد میزان دقیق آن هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار