معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: با تصویب هیات وزیران 40 هزار میلیارد ریال برای جبران خسارت و بازسازی واحدهای مسکونی و اراضی کشاورزی خسارت دیده ناشی از سیل در بیش از 20 استان کشور اختصاص یافت.
کد خبر: ۷۲۹۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳ 29 March 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، مهدی جمالی نژاد در بازدید از شهرها و روستاهای خسارت دیده اصفهان افزود: بارندگی های اخیر به برخی از استان ها از جمله گلستان، مازندران، خوزستان و لرستان خسارت های بیشتری وارد کرده است.
وی اظهارداشت: این مقدار اعتبار با توجه به میزان خسارت های وارد شده به هر استان تخصیص پیدا خواهد کرد.
وی با اشاره به برآورد خسارت سیل اخیر به استان اصفهان بیان کرد: بارندگی شدید بیش از یکهزار و 800 میلیارد ریال به این استان خسارت وارد کرد.
جمالی نژاد اضافه کرد: پایش و ارزیابی برای برآورد میزان خسارت های سیل اخیر به استانها ادامه دارد و بطور یقین به این مبالغ اضافه خواهد شد.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور تصریح کرد: باید در وزارت کشور و مدیریت بحران تلاش کنیم تا این مبالغ هر چه سریعتر به استان ها تخصیص یابد. 
وی در مورد تالاب بین المللی گاوخونی بیان کرد : بارندگی های اخیر نوید این را می دهد که تالاب گاوخونی اصفهان مجدد زنده شود.
به تاکید وی مهندسی و مدیریت برای جلوگیری از خشک شدن این تالاب لازم است.
جمالی نژاد با اشاره به این که امسال بارش های خوبی در کشور داشتیم، خاطرنشان کرد: خاطرات بد گذشته به ما گوشزد می کند که باید از خواب غفلت بیدار شویم و با تدبیر و صرفه جویی در همه حوزه ها از خشکی مجدد رودخانه و تالاب گاوخونی جلوگیری کنیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار