فرید یوسفی با اشاره به مراجعه ۶ هزار و ۵۳۰ نفر در ایام نوروز به بیمارستان قائم (عج) اسدآباد گفت: ۶ هزار و ۲۸۰ بیمار سرپایی به این مرکز درمانی مراجعه کرده‌اند.
کد خبر: ۷۲۹۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰ 28 March 2019
رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد از مراجعه ۶ هزار و ۵۰۰ بیمار در ایام نوروز به بیمارستان قائم (عج) اسدآباد خبر داد و گفت: تاکنون ۱۰ مصدوم تیراندازی روستای چنارسفلی به این بیمارستان منتقل شده‌اند.

به گزارش فارس، یوسفی با اشاره به ارائه خدمات درمانی و بهداشتی طی ایام نوروز در کلینیک تخصصی بیمارستان قائم (عج) اسدآباد اظهار کرد: نوبت‌دهی در این کلینیک طی ایام نوروز تا ۱۷ فروردین به صورت حضوری انجام می‌شود.

وی با اشاره به بازدید نوروزی از بیمارستان حضرت قائم (عج) و بررسی فرایند درمانی مصدومان حادثه تیراندازی روستای چنارسفلی گفت: ظهر امروز در راستای پایش نوروزی و بررسی فرآیند درمانی مصدومان حادثه نزاع روستای چنارسفلی، از مرکز آموزشی درمانی حضرت قائم (عج) بازدید شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با بیان اینکه در این حادثه تاکنون ۱۰ مصدوم به بیمارستان حضرت قائم (عج) منتقل شده‌اند خاطرنشان کرد: دو مصدوم برای ادامه درمان به بیمارستان‌های همدان اعزام شدند.

وی با اشاره به مراجعه ۶ هزار و ۵۳۰ نفر در ایام نوروز به بیمارستان قائم (عج) اسدآباد گفت: ۶ هزار و ۲۸۰ بیمار سرپایی به این مرکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

یوسفی با اشاره به ۲۴۸ بیمار بستری در اورژانس بیمارستان تصریح کرد: ۲۱۱ بیمار در بخش‌های بستری عادی پذیرش شده‌اند.

وی با اشاره به پذیرش جدید ۳۶ نفر در بخش‌های ویژه گفت: ۲۶۴ نفر در کلینیک پذیرش شده اند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد به بازدید و پایش نوروزی و بررسی نحوه ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان از ایستگاه سلامت نوروزی مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشکده (پارک جنگلی) اشاره کرد و افزود: از ۵۰ مورد خدمت سرپایی و دارویی اورژانس پیش‌بیمارستانی اسدآباد در طرح سلامت نوروزی در مسیر پارک جنگلی تا هشتم فروردین‌ماه بازدید شد.

وی با اشاره به بازدید از پایگاه جاده‌ای فوریت پزشکی وندرآباد گفت: از نحوه ارائه ۸۷ ماموریت اورژانس پیش‌بیمارستانی بازدید شد.

یوسفی در ادامه با توجه به بارش‌های اخیر و تشکیل کمیته بحران در دانشکده گفت: تشدید نظارت بر سلامت آب شرب و منابع مختلف از جمله شبکه توزیع تانکر‌های حمل آب و مخازن و تشدید نظارت به ویژه در روستا‌ها در موقع بحران احتمالی از جمله موضوعات مورد توجه است.

وی بیان کرد: منطقه از لحاظ ایجاد کانون‌های تجمع فاضلاب، شکستگی لوله‌های آب و فاضلاب، بالا زدن آب منهول‌ها در بستر روستا بررسی می‌شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد به هماهنگی صورت گرفته با ادارات آب و فاضلاب شهری و روستایی و جهاد کشاورزی در خصوص نظارت بر تامین آب سالم در مناطق درگیر بحران احتمالی اشاره کرد و گفت: سامانه ارتباطات مردمی بهداشت ۱۹۰ آماده دریافت نظرات مردمی در خصوص هر نوع مشکل است.

وی با بیان اینکه نظارت بر انبار‌های غذایی عمده‌فروشی‌ها و سطح عرضه به خاطر آسیب‌های احتمالی ناشی از آب گرفتگی تشدید شده است افزود: با سازمان‌های آبفا و آبفار در خصوص تاسیسات آبرسانی به ویژه آماده به کار بودن ژنراتور‌های برق بازدید‌هایی شده است.

یوسفی با اشاره به توجه ویژه در خصوص کدورت آب با توجه به سیلابی شدن و طغیان احتمالی رودخانه‌ها افزود: تنظیم میزان کلر و تشدید نمونه‌برداری به خصوص در روستا‌ها از دیگر موارد مورد توجه است.

وی با تأکید به تمام بهورزان برای داشتن ذخیره پرکلرین لازم و در صورت ضرورت تهیه و توزیع کلر مادر خاطرنشان کرد: پیگیری فوری موارد طغیان بیماری‌های منتقله از آب و غذا و گزارش فوری در صورت بحران احتمالی باید مد نظر باشد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از آماده‌باش تمام تیم‌های بهداشتی از جمله بهداشت محیط، مبارزه با بیماری‌ها و... در موقع بحران احتمالی سخن گفت و افزود: در دسترس بودن نیرو‌های بهداشتی و بهورزان در صورت بحران احتمالی و دپوی دارو‌های مورد نیاز برای مواقع بحران احتمالی از جمله موضوعات مورد توجه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار