معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تشریح کرد:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ، همدلی کردن در این گونه مواقع را بسیار مهم ارزیابی کرد؛ ارتباط برقرار کردن با اعضای خانواده و دیگران و همسایه ها، بستگان، فامیل و آشنایان همچنین اطلاع و گرفتن اخبار از افراد دیگر، اعضای خانواده، فامیل، بستگان، آشنایان و غیره ارتباط برقرار کردن از طریق تماس تلفنی و غیره، آرامش بیشتری پیدا می کنید.
کد خبر: ۷۲۹۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱ 27 March 2019
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه بویراحمد،گفت؛ با توجه به بارش های اخیر و جاری شدن سیل در استان،بلا یا سانحه: یک پدیده محیطی شدید و ناگهانی با ابعاد وسیع و گسترده می باشد، که در جریان آن منطقه آسیب، نیازمند کمک های منطقه ای بوده و در نتیجه آن عملکرد فرد و جامعه مختل می گردد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، دکتر ابراهیم نعیمی افزود؛  بلایای طبیعی که در نتیجه عمل نیروهای طبیعی بوجود آمده و انسان در ایجاد آن نقشی ندارد، مانند زلزله، سیل، آتشفشان، سقوط بهمن، طوفان، خشکسالی می باشد.

وی تصریح کرد؛ بلایای غیر طبیعی ( مصنوعی و یا دست ساز انسان ) که توسط انسان به طور عمدی و غیر عمدی اتفاق می افتد. مانند سقوط هواپیما، حوادث جاده ای، جنگ، آتش سوزی، حوادث خشونت بار می توان نام برد.

 نعیمی گفت : آسیب دیده، شخصی است که در اثر حادثه ای از ادامه زندگی سالم خود، چه جسمانی و چه روانی، خانوادگی و اجتماعی محروم گردیده است که در این شرایط فرد بحران را تجربه کرده است.
دکتر نعیمی ادامه داد؛بحران رویداد یا موقعیتی است که در آن امکانات و منابع معمولی فرد برای تحمل و سازگاری با شرایط ممکن کافی نباشد و موجب بروز واکنش های عاطفی و رفتاری مختلفی شود.

 وی ابراز داشت؛ حمایت روانی اجتماعی در بلایا ، فرآیندی است که در راستای تامین سلامت روانی آسیب دیدگان سوانح انجام می گیرد تا به آن ها کمک کند به طور موثر خود را با فشارهای روانی ناشی از سوانح، سازگار نمایند و بتوانند کارهای روزانه خود را به خوبی انجام دهند و با افراد خانواده و محیط خود ارتباط مناسب برقرار کنند همچنین بعداز مدتی به زندگی عادی خود برگردد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کمک های اولیه روانشناختی ادامه داد؛ واکنش و پاسخ حمایتی انسانی به هر انسانی را که رنج می برد و ممکن است نیازمند پشتیبانی و حمایت باشد، توصیف می کند و شامل موضوعات که عبارتند ازارائه پشتیبانی و مراقبت عملی، به طوری که ایجاد مزاحمت و مداخله نباشدتشخیص نیازها و نگرانی ها کمک به افرادی که مستحق دریافت نیازهای اولیه ( آب، غذا، جایی برای خواب یا سرپناه و استراحت، خدمات پزشکی، اطلاعات درست و فراهم کردن امنیت و حمایت همراه باشد.

وی یادآور شد؛ فراهم کردن یک محیط امن، آسوده، توانمند و پرامید برای خانواده و دیگران و جهت غلبه بر ترس افراد، با مهربانی با آنها صحبت کنید تا به آرامش برسند و بتوانند راه حل مناسب را بشناسند.

رییس مرکز بهداشت استان بابیان اینکه، احساس خشم را در خود و افراد دیگر شناسایی و نظارت اشاره و ابراز داشت؛ آرامش و رفاه مردم و کمک به آنها برای احساس آرامش همچنین ایجاد اطمینان و انگیزه در رسیدن افراد به آرامش، کمک کنید.
وی گفت؛مدیریت و کنترل استرس، آموزش آرامش عضلاتی، نفس عمیق، حفظ خونسردی خود و خانواده بسیار مهم و نقش اساسی را دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ، همدلی کردن در این گونه مواقع را بسیار مهم ارزیابی کرد؛ ارتباط برقرار کردن با اعضای خانواده و دیگران و همسایه ها، بستگان، فامیل و آشنایان همچنین اطلاع و گرفتن اخبار از افراد دیگر، اعضای خانواده، فامیل، بستگان، آشنایان و غیره ارتباط برقرار کردن از طریق تماس تلفنی و غیره، آرامش بیشتری پیدا می کنید.

 دکتر نعیمی ، در پایان خاطر نشان کرد؛گوش دادن به اظهارات افراد، البته سعی کنیم آنها را وادار و اجبار به صحبت نکنیم و مصونیت و حفاظت از افراد در برابر آسیب های بیشتر وکمک به افراد برای دسترسی به اطلاعات، خدمات و حمایت های اجتماعی  همچنین هوشیار بودن نسبت به خطرات احتمالی را از مهمترین اقدامات پس یک حادثه بیان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار