استاندار مازندران در حاشیه بازدید از ستاد خدمات سفرمطرح کرد:
کد خبر: ۷۲۷۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶ 22 March 2019

استاندار مازندران در نشست با خبرنگاران استان مستقر در محل ستاد اجرایی خدمات سفر استان مازندران، گفت:از روز شنبه سوم فروردین واگذای تسهیلات به مناطق سیلاب زده اخیر آغاز می شود.....

احمد حسین زادگان استاندار مازندران با بیان اینکه 5میلیارد تومان اعتبار در قالب تنخواه در ساعات اولیه بارش باران و وقوع سیل از کشور درخواست کردیم که به استان اختصاص یافت، گفت:معاون اول رئیس جمهور در همان روز نخست در تماس با استان بود و در حال حاضر هم ارتباط مداوم میان رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر کشور استان برقرار است.

استاندار بیان کرد:با توجه به اینکه وقوع سیلاب درزمان دو روز پیش از عید اتفاق افتاد و دران هنکام سازمان برنامه و بودجه درگیر مسایل بودجه ایی بود امادرعین حال به فوریت تنخواه ریالی مازندران رسیدگی کردند،
وی اظهار داشت ؛ دراین سیلاب اخیر همه ارگانها ومردم درکنار یکدیگر همکاری کردند و بنیادمسکن انقلاب اسلامی ، سپاه و بسیج وسایر نهادها برای کمک به سیل‌زدگان سطح استان ورود به موقع داشتند.
حسین زادگان با اشاره به وقوع سیلاب اخیر در 12 شهرستان این استان گفت ممکن است در جاهایی خلاء وجود داشته باشد، اما درمجموع از نحوه خدمات دهی راضی هستم

وی باشاره به اسیب دیده گان سیلاب افزود:استان مازندران مقداری اعتبار داشت که از روز شنبه واگذاری تسهیلات به سیل زدگان آغاز می شود.
استاندار مازندران با بیان اینکه در هرشهرستان با توجه به حجم آسیب به خانه‌ها، زیرساخت‌ها و اراضی کشاورزی کمک مالی داده می شود، اضافه کرد: در حال حاضر 2میلیون تومان تسهیلات معیشتی و 2میلیون تومان تسهیلات تعمیرات مسکن بلاعوض به سیل زدگان در روستاها در کنار تسهیلات با سود 4درصدی برای خانه‌های روستایی و 10میلیون تسهیلات بلاعوض در روستاها داده می شود.
وی ادامه داد: 50میلیون تومان تسهیلات با سود 4درصد و 12میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به ساکنان سیل‌زده در شهرها داده می شود؛دنبال این هستیم که اگر شرایط اقتصادی جواب بدهد رقم تسهیلات را افزایش دهیم.
استاندار مازندران در پاسخ به سئوالی درباره اقدامات استان برای استفاده از ظرفیت گردشگری انبوه، گفت:برای استفاده از ظرفیت‌های گردشگری استان لازم است که جذابیت‌هایی برای مسافران ایجاد کنیم که در این راستا توسعه بوم گردی، تعداد هتل٬ها،ظرفیت‌های جنگلی و خدمات دهی به مسافران با قیمت مناسب را ارتقا دهیم که نیاز به همکاری تمامی دستگاه‌های اجرای، نهادها و انجمن های مردم نهاد دارد.
حسین زادگان با بیان اینکه 135روستا برای توسعه بوم گردی درنظر گرفته شد، افزود:131 نقطه دریا برای اسکله شناسایی شد و شاید با 500 و 600میلیون امکان ساخت اسکله وجود داشته باشد؛ با کمک بخش خصوصی امکان استفاده از ظرفیت‌های آن وجود دارد و نیاز به یک جریان گسترده است تا بتوان گردشگری پایدار را در استان به وجود آورد.
وی با تأکید بر لزوم نقش آفرینی اصناف در جذب مسافرین نوروزی، افزود:اگر واحدهای صنفی کالا را با قیمت مناسب در اختیار مسافرین قرار دهند مسلما آن‌ها هم مواد مورد نیاز را از داخل تهیه می‌کنند.
استاندار مازندران بااشاره به جمع آوری آب٬های سطحی استان، افزود:در حال حاضر 10الی 13درصد از آب های سطحی جمع آوری شده است،
حسین زادگان بیان کرد: دولت امسال اعتبار خوبی برای استفاده از ظرفیت آب بندان٬ها اختصاص داده است که باید ظرفیت استفاده از آن را فراهم کنیم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگر
اقامت بیش از 2میلیون مسافر از ابتدای اجرای طرح نوروزی تا صبح امروز

درادامه جلسه سیف الله فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران میزان مسافرین مقیم نوروزی از روز 27اسفندماه سال گذشته تا ساعت 8 صبح امروز 2میلیون و 370هزار و 560نفر عنوان کرد و گفت:در حال حاضر 80درصد واحدهای اقامتی استان اشغال شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جلسه ستاد خدمات اجرایی سفر نوروزی، اظهار داشت :میزان مسافرین مقیم نوروزی از روز 27اسفندماه سال گذشته تا ساعت 8 صبح امروزرقم 2میلیون و 370هزار و 560نفر است که در حال حاضر مازندران رتبه نخست را دارد.

این مقام مسوول با بیان اینکه امسال از میزان چادرخوابی در سطح استان کاهش یافته است،افزود:در حال حاضر بیش از 80درصد واحدهای اقامتی استان اشغال شده است.
این مقام مسوول با اشاره به اینکه کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تعداد 1هزار و 692مورد از اماکن رفاهی و اقامتی بازدید داشتند، گفت:تعداد 25مورد اخطاریه کتبی به تأسیسات ومراکز گردشگری داده شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه تاکنون 7نفر خارجی به شهرساری وارد شدند،افزود:این افراد به بازدید از نقاط دیدنی و موزه کلبادی پرداختند.
عضوشورای اداری مازندران با اشاره به اینکه برنامه کارگاه گردی برای نخستین بار از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای معرفی و شناخت گردشگران نسبت به ظرفیت های بومی و ستنی استان و اشاعه فرهنگ بومی اجرا می شود، اضافه کرد:از ابتدای اجرای طرح تاکنون 25مورد کارگاه گردی از سوی مسافرین صورت گرفت.
این مقام مسوول با بیان اینکه از شنبه سوم فروردین تعداد 22نمایشگاه صنایع دستی در سطح استان افتتاح می شود، گفت: از این تعداد 5نمایشگاه صنایع دستی به صورت ملی در شهرستان های رامسر،نوشهر، چالوس،نور و ساری، و3نمایشگاه منطقه‌ای و 14 نمایشگاه استانی برپا می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار