در واپسین نفس‌های زمستان، بارندگی کم سابقه مازندرانی‌ها را شوکه کرد.
کد خبر: ۷۲۶۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰ 19 March 2019

در واپسین نفس‌های زمستان، بارندگی کم سابقه مازندرانی‌ها را شوکه کرد.

عصر دیروز طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی با نفوذ سامانه بارشی به استان مازندران بارندگی از مناطق غربی استان آغاز و تا شب به مناطق مرکزی و شرقی گسترش یافت. بارش کم‌نظیر باران و وزش باد تا به الان ادامه دارد و بر اساس اعلام هواشناسی تا صبح چهارشنبه 29اسفند ادامه خواهد داشت. بر اثر این بارندگی سیل بزرگی جاری شد که موجب تخریب پارک ملل ساری، بزرگترین پارک تفریحی شمال کشور، بخشی از جاده ساری به سمنان و بسیاری از اراضی کشاورزی و باغات استان شد.

پل تجن هم که در شرق شهر ساری قرار دارد به گفته رضایی فرماندار ساری و به دلیل بارش شدید باران و جاری شدن سیل در مناطق بالادست مسدود شده است. همچنین تردد ماشین‌ها در شهر به سختی انجام می‌شود.

حجم بارش باران در شهرستان ساری 70میلی‌متر برآورد شده است. همچنین در شهرستان‌های میاندورود، نکا و بهشهر نیز گزارشات حاکی از خسارات ناشی از بروز سیل است.

از سوی دیگر مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با اشاره به شکسته شدن ۴۰ تیر برق بر اثر سیلاب در استان گفت: سیلاب برق ۱۸ روستای استان مازندران را قطع کرد.
https://goo.gl/xfHyav
مشکلات تردد تنها مختص محورهای مواصلاتی نبود بلکه علاوه بر انسداد 5جاده روستایی در سوادکوه، طبق اعلام گران‌پاشا مدیرکل راه‌آهن شمال رانش زمین و ریزش سنگ سبب توقف قطار در مسیر پل‌سفید به گرگان شده است.

مردم شهرستان سیمرغ هم همانند سایر مردم چشم انتظار نوروز و بهار بودند و خانه تکانی کردند و در تدارک چیدن سفره‌های هفت‌سین بودند که بارش زمستانی نگذاشت آب خوش از گلویشان فرو برود.

براساس گزارش‌ فارس بارش باران هر لحظه در حال شدت گرفتن است به‌طوری‌که باران از پنجره‌ها وارد خانه‌های مردم شده است.

موضوعی که مردم را نگران و نگران‌تر می‌کند این است که شدت بارندگی هر لحظه بیشتر و بیشتر می‌شود و اگر با این روند ادامه داشته باشد و اقدامی از سوی مسئولان استان صورت نگیرد احتمال اینکه تمام شهر زیر آب رود نیز وجود دارد.

همانطور که از گزارش‌های خبرگزاری‌ها حاکی است شرایط در کل استان بحرانی بوده و باید منتظر ماند که از شدت باران کاسته شود تا باقی اقدامات جهت برآورد خسارات و امدادرسانی صورت گیرد. در این میان از شهروندان و هم استانی‌های عزیز درخواست می‌شود تا از خروج غیر ضروری از منزل خوداری کنند تا اقدامات لازم جهت امدادرسانی با تمرکز و سهولت بیشتری انجام پذیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار