حدود 170 محصول فناورانه و دانش فنی توسط شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان امسال تجاری سازی شد.
کد خبر: ۷۲۶۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱ 19 March 2019

به گزارش تابناک، رییس اداره انتقال فناوری و تجاری سازی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اظهار داشت: در زمان حاضر بیش از 500 شرکت دانش بنیان در این شهرک مستقر هستند که امسال موفق به تجاری سازی حدود 170 تولید فناورانه خود و عرضه آنها به بازار شدند.
اکبر قاسمی افزود: این فناوری ها در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی، صنایع شیمیایی، خوراک دام، کود کشاورزی، تولید الکل، تجهیزات پزشکی، صنایع فولاد و ساخت و تولید است.
وی با بیان اینکه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به حمایت های همه جانبه از شرکت های دانش بنیان جهت تجاری سازی محصولات آنها می پردازد، خاطرنشان کرد: ارزش محصولات تجاری سازی توسط شرکت های دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در سال گذشته حدود 6 هزار میلیارد ریال بود.
قاسمی همچنین به شورای هم ‌اندیشی تجاری ‌سازی تولیدات فناورانه واحدهای فناور در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اشاره و اضافه کرد: این شورا با هدف توجه و تمرکز بیشتر شهرک بر حمایت از تجاری ‌سازی تولیدات فناورانه واحدهای مستقر و هم ‌اندیشی در این زمینه تشکیل شد.
رییس اداره انتقال فناوری و تجاری سازی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اظهار داشت: در این شورا تا کنون پیشنهادهای مختلفی برای توانمند سازی شرکت ها و واحدهای دانش بنیان و فناور مستقر در شهرک ارائه و طرح‌ تجاری‌ سازی تولیدات فناورانه شهرک تصویب شد.
قاسمی افزود: در این طرح، چگونگی ارائه خدمات، هدف‌گذاری، تخصیص مربی و مشاوران، فراهم کردن زمینه سرمایه‌ گذاری و مشارکت صنایع در موضوع تجاری ‌سازی تولیدات فناورانه و ارائه خدمات بازاریابی بین‌الملل و صادرات تولیدات فناورانه مشخص شده است.
وی از پیگیری تشکیل صندوق سرمایه گذاری خطر پذیر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان خبر داد و گفت: مقدمات این کار در حال انجام است و سهامداران آن مشخص شده اند.
قاسمی اظهار امیدواری کرد که صندوق مذکور کار اجرایی خود را از سال 98 آغاز کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار