فرمانده انتظامی ایلام خبر داد:
فرمانده انتظامی ایلام از فعالیت ۲۰ ایستگاه پلیس طی ایام نوروز در ایلام خبر داد.
کد خبر: ۷۲۶۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵ 19 March 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ سردار نورعلی یاری با اشاره به شروع طرح نوروزی پلیس از تاریخ ۲۵ اسفند ماه گفت: اجرای این طرح با آماده باش کامل رده‌های پلیس تا ۱۷ فروردین ماه ۱۳۹۸ استمرار خواهد یافت.

فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به این که نشاط بهاری، نظم و قانونمداری به عنوان شعار پلیس در نوروز ۹۸ انتخاب شده است گفت: بدون وجود نظم و قانون جامعه رنگ آرامش، آسایش و امنیت را نخواهد دید.

سردار یاری در ادامه با اشاره به کارگیری بیش از ۲۰۰ گشت خودرویی و موتوری در طرح نوروزی پلیس گفت: این گشت‌ها وظیفه پوشش انتظامی و امنیتی مناطق جرم خیز، تفرجگاه‌ها و اماکن زیارتی استان را برعهده خواهند داشت.

وی همچنین به راه اندازی گشت کوهستان در این ایام اشاره کرد و گفت: با همکاری پلیس پیشگیری و یگان ویژه انتظامی استان ۱۰ واحد گشت خودرویی و ۱۰ واحد گشت موتوری در قالب گشت‌های کوهستان در مناطق تفریحی استان به مردم و مسافران نوروزی خدمات ارائه می‌دهند.

سردار یاری با تأکید بر حضور مستمر گشت‌های خودرویی پلیس راه و راهور استان در تعطیلات نوروز ۹۸ گفت: در این ایام بالغ بر ۳۵ گشت خودرویی در جاده‌های برون شهری استان وظیفه نظارت و کنترل ترددها را بر عهده دارند.

افزایش ۲۰ درصدی تشکیل پرونده‌های قضائی در ایلام

فرمانده انتظامی استان ایلام در ادامه با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی تشکیل پرونده‌های قضائی در کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی استان در سال ۹۷ گفت: امسال بالغ بر ۴۰ هزار گشت پلیسی توسط گشت‌های کلانتری‌ها در سطح شهرها و روستاهای استان انجام گرفته است.

وی گفت: در سال ۹۷ بیش از ۷۰ درصد پرونده‌های تشکیل شده در کلانتری‌های استان قبل از ورود به چرخه قضائی با تلاش مددکاران اجتماعی به مصالحه انجامیده است.

این مقام مسئول اجرای بیش از ۲۴۰ هزار احکام قضائی را از دیگر فعالیت‌های کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی در استان عنوان کرد و گفت: در سال ۱۳۹۷ بیش از ۱۰۵ هزار مورد حکم جلب اجرا و به ۱۱۰ هزار مراجعه کننده به کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی استان خدمات ارائه شده است.

افزایش ۱۲ درصدی کشف جرائم در ایلام

فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: در سال ۹۷ بیش از ۱۲ درصد جرائم کشف و عاملان وقوع این جرایم دستگیر شده اند.

وی افزود: استفاده از سامانه‌های هوشمند علمی و تجهیز آزمایشگاه‌ها و به روز نمودن سیستم‌های بررسی صحنه‌های جرم را از علل موفقیت‌های پلیس استان در سال ۹۷ عنوان کرد و گفت: امسال بالغ بر ۴۰۰ مورد انواع جعل و کلاهبرداری در استان کشف شده است.

سردار یاری کشف بالغ بر ۵۵۰ فقره سرقت در سال ۹۷ را از موفقیت‌های کارآگاهان پلیس آگاهی عنوان کرد و گفت: در همین رابطه تعداد ۱۵۰ سارق نیز شناسایی و دستگیر شده اند.

وی در ادامه از رشد کشفیات در حوزه‌های کشف سرقت خودرو و موتور سیکلت در استان خبر داد و گفت: با تلاش‌های شبانه‌روزی کارآگاهان پلیس آگاهی از ابتدای سال ۹۷ تاکنون کشف سرقت مغازه ۷۱ درصد افزایش داشته و کشفیات سرقت‌های خودرو و موتورسیکلت نیز ۱۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

فرمانده انتظامی استان ایلام در ادامه این نشست خبری به افزایش ۴۷ درصدی کشف انواع سرقت‌ها در استان اشاره کرد و گفت: بیشتر علل وقوع سرقت‌ها ناشی از غفلت و سهل انگاری افراد می‌باشد.

فرمانده انتظامی استان ایلام در ادامه کلاهبرداری‌های مالی، برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی به صورت اینترنتی و نشر اکاذیب را سه جرم عمده در فضای مجازی در استان طی سال ۱۳۹۷ عنوان مرد و گفت: حدود ۸۰ درصد جرایم در فضای مجازی در سال ۹۷ کشف شده است.

وی شناسایی و دستگیری باند رمالی و فالگیری در شبکه‌های اجتماعی و دستگیری اعضای باند موسوم به شاخ شکن در فضای مجازی و دستگیری هکر حساب‌های شهروندان در اینستاگرام را از جمله پرونده‌های شاخص پلیس فتا در سال ۱۳۹۷ عنوان کرد و گفت: امسال بالغ بر ۵ میلیارد ریال وجوه نقد شهروندان از کلاهبرداران فضای مجازی به مالباختگان عودت داده شده است.

وی گفت: عمده کشفیاتی که در حوزه قاچاق در استان بوده است شامل قاچاق فرآورده‌های نفتی، قاچاق کالا، مایحتاج خانواده‌ها، قاچاق اقلام ضد فرهنگی و … است که در هر حوزه ۱۰۰ درصد در مقایسه با سال قبل افزایش کشفیات داشته‌ایم.

کاهش وقوع جرائم خشن

وی همچنین از کاهش وقوع جرائم خشن در استان در سال ۹۷ خبر داد و گفت: وقوع قتل در سال ۹۷ در مقایسه با سال قبل از آن، ۶۱ درصد کاهش یافته است و در عین حال صد درصد قتل‌های به وقوع پیوسته کشف و قاتلین آنها نیز دستگیر شده اند.

سردار یاری با اشاره به آمار بالای وقوع نزاع‌های فردی در استان از تعداد زیاد پرونده‌های مربوط به نزاع فردی به عنوان یکی از دغدغه‌های پلیس استان یاد کرد و گفت: نیاز است که دستگاه‌های فرهنگی استان، بزرگان و ریش سفیدان با ورود در این حوزه، استان را در مسیر قانون مداری و قانون پذیری سوق داده و جوانان را از پیامدهای عواقب تلخ نزاع و درگیری آگاه سازند.

وی گفت: با وجود آمار بالای نزاع‌های فردی اما وقوع نزاع دسته جمعی در استان طی سال ۹۷ در مقایسه با سال قبل از آن، ۲۳ درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی استان در ادامه به اولویت بندی جرائم استان در سال ۱۳۹۷ اشاره کرد و گفت: بر اساس کار کارشناسی و تحقیقاتی صورت گرفته نزاع و درگیری فردی، اعتیاد صنعتی، سرقت منزل و تصادفات مهم‌ترین آسیب‌ها و جرایم در سطح استان را تشکیل می‌دهد.

فرمانده انتظامی استان ایلام در پایان به کاهش ۱۳ درصدی وقوع تصادفات فوتی در استان در سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: در مجموع آمار متوفیان ناشی از حوادث رانندگی در محورهای مواصلاتی برون شهری و معابر درون شهری طی سال ۹۷ در مقایسه با سال قبل بیش از ۸ درصد کاهش یافته است./ح

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار