سنگ کلیه، عارضه‌ای دردناک در بین افراد است که با رعایت برخی راهکار‌ها می‌توان این درد را تسکین داد.
کد خبر: ۷۲۶۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰ 18 March 2019

سنگ کلیه هنگامی رخ می‌دهد که مواد معدنی، نمک و اگزالات کلسیم، در کلیه‌ها کریستال شده و رسوبات سختی ایجاد کنند، اگرچه سنگ‌ها در کلیه‌ها تشکیل می‌شوند، اما می‌تواند بر هر بخشی از دستگاه ادراری اثر بگذارد.

سنگ‌های کوچک ممکن است بدون ایجاد نشانه تشکیل شوند، اما اکثر سنگ‌های متوسط ​​یا بزرگ دردناک هستند و موجب رنج و آزار می‌شوند.

درمان خانگی برای سنگ کلیه

بسیاری از آنتی بیوتیک‌ها، دیورتیک‌ها، فشار خون، کلسترول و دارو‌های کبدی می‌توانند با دارو‌های گیاهی تداخل داشته باشند به همین دلیل قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.

 

آب آشامیدنی یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای جلوگیری از بروز و درمان سنگ‌های کلیوی است. اکثر مقامات بهداشتی نوشیدن ۶۴ اونس یا هشت لیوان آب در روز را توصیه می‌کنند.

دفع سنگ کلیه با آب لیمو

لیمو حاوی سیترات، ترکیبی است که به تجزیه رسوبات کلسیم کمک می‌کند و رشد سنگ کلیه را کند می‌کند، ۲ لیوان آب حاوی چند قطره آب لیمو ناشتا در صبح و چند ساعت قبل از شام، می‌تواند به شکستن سنگ‌های کوچکتر کمک کند.

مهم است که برچسب‌ها را هنگام خرید محصولات آب لیمو در نظر بگیرید، زیرا بسیاری از محصولات با برچسب آب لیمو حاوی مقدار کمی از عصاره لیمو خالص و مقادیر زیاد شیرین کننده‌ها هستند که می‌تواند خطر سنگ کلیه را افزایش دهد.

خرید عصاره خالص یا خرید لیمو تازه گرفتن آب آن ساده‌ترین راه برای به دست آوردن آب لیمو است.

دفع فوری سنگ کلیه با چند روش خانگی/ با این ترفند‌ها از درد وحشتناک سنگ کلیه خلاص شوید

دفع سنگ کلیه با ریحان

ریحان حاوی ترکیبات شناخته شده برای کمک به تثبیت سطوح اسید اوریک است که عامل تشکیل سنگ کلیه شناخته می‌شود؛ همچنین ریحان حاوی استیک اسید، شیمیایی شناخته شده برای کمک به حل سنگ‌ها است.

یک قاشق چای خوری عصاره ریحان در پیشگیری و درمان سنگ‌های کلیه کمک می‌کند.

دفع فوری سنگ کلیه با چند روش خانگی/ با این ترفند‌ها از درد وحشتناک سنگ کلیه خلاص شوید

دفع سنگ کلیه با سرکه سیب

سرکه سیب حاوی اسید سیتریک است که می‌تواتد به حل شدن رسوبات کلسیم کمک کند.

۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب سرخ را با چهار لیوان آب ترکیب و مصرف کنید چرا که علائم سنگ کلیه را کاهش می‌دهد و مانع از رشد آنها می‌شود؛ کافی است این مخلوط چندین بار در روز قبل از غذا مصرف شود.

دفع فوری سنگ کلیه با چند روش خانگی/ با این ترفند‌ها از درد وحشتناک سنگ کلیه خلاص شوید

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار