در حالی که پس از رد نسخه اصلاح شده توافق برگزیت در پارلمان انگلیس، سرمایه گذاران مجددا به بازار طلا روی آورده اند، قیمت فلز زرد امروز به بالاترین رقم حدود ۲ هفته گذشته رسید.
کد خبر: ۷۲۵۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸ 13 March 2019
قیمت جهانی طلا امروز 1397/12/22

به گزارش تابناک از تهران ، به نقل از رویترز، در حالی که پس از رد نسخه اصلاح شده توافق برگزیت در پارلمان انگلیس، سرمایه گذاران مجددا به بازار طلا روی آورده اند، قیمت فلز زرد امروز به بالاترین رقم حدود 2 هفته گذشته رسید، اما تضعیف ارزش دلار مانع افزایش بیشتر قیمت ها شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد افزایش به 1304 دلار و 26 سنت رسید. در اوایل امروز قیمت فلز زرد تا 1305 دلار و 69 سنت یعنی بالاترین رقم از اول مارس رسید. قیمت طلای آمریکا نیز امروز با نیم درصد افزایش به 1305 دلار و 10 سنت رسید.

پارلمان انگلیس بار دیگر طرح ترزا می برای خروج از اتحادیه اروپا را رد کرد و موجب شد تا در آستانه فرا رسیدن تاریخ مشخص شده برای خروج انگلیس از اتحادیه (29 مارس) بحران سیاسی در این کشور عمیق تر شود.

بنجامین لو، تحلیلگر موسسه فیلیپ فیوچرز در این باره گفت: «وضعیت فعلی برگزیت موجب شده تا اشتها برای ریسک پذیری در میان سرمایه گذاران کاهش یابد و آنها نگران خروج دردناک انگلیس از اتحادیه اروپا باشند.»

پارلمان انگلیس اواخر امروز در مورد حمایت یا عدم حمایت از خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا تصمیم گیری خواهد کرد و اگر حمایت از چنین خروجی رای لازم را به دست نیاورد، روز پنجشنبه بار دیگر در مورد امکان تعویق زمان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تصمیم گیری خواهد شد.

در همین حال، قیمت های مصرف کننده در امریکا برای اولین بار در طی 4 ماه گذشته شاهد رشد بوده است، اما روند رشد چندان قابل توجه نبوده است. آمارهای ضعیف از نرخ تورم آمریکا نشان می دهد که سیاست گذاران بانک مرکزی این کشور ممکن است نرخ بهره را مجددا افزایش ندهند. افزایش نرخ بهره معمولا موجب کاهش قیمت طلا می شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار