کد خبر: ۷۲۴۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲ 12 March 2019

تابناک / با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پس از افتتاح طرح محوطه سازی دانشکده هنر و معماری و افتتاح ایستگاه بین‌المللی مطالعات اکوسیستم مناطق مرطوب، دانشگاه گیلان به شبکه علمی کشور متصل شد.

 

افتتاح ایستگاه بین‌المللی مطالعات اکوسیستم مناطق مرطوب در دانشگاه گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، صبح امروز با حضور منصور غلامی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در دانشگاه گیلان و پس از افتتاح طرح محوطه‌سازی دانشکده هنر و معماری و افتتاح ایستگاه بین‌المللی مطالعات اکوسیستم مناطق مرطوب، دانشگاه گیلان به شبکه علمی کشور متصل شد.

شبکه علمی یک قرارداد سه‌جانبه میان وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری، مرکز پژوهش‌های صنعتی و ارتباطات و فناوری اطلاعات است، شبکه علمی کشور شبکه‌ای مستقل و مبتنی بر فیبر تاریک باهدف اتصال کلیه دانشگاه‌ها و با امکان اتصال به سایر شبکه‌های معتبر علمی از جمله شبکه علمی اروپاست.

شبکه علمی، شاهراه ارتباطی و انتقال‌دهنده دانش مابین مشترکین خاص خود است که از یک‌سو نیازمند خدمات زیرساختی خاص مانند سرویس‌های پرسرعت و بدون تأخیر و امکانات ابری پردازشی بوده و از سوی دیگر تولیدکننده، توسعه‌دهنده و ارائه‌کننده خدمات و اطلاعاتی است که در بستر اینترنت دستیابی به آن‌ها یا ممکن نیست و یا هزینه بالایی دارد.

شبکه علمی صرفاً تأمین‌کننده اینترنت نیست بلکه بستر ارائه خدمات متنوع، محیط هم‌افزایی علمی، زیرساخت پیاده‌سازی نقشه جامع علمی کشور است.

افتتاح ایستگاه بین‌المللی مطالعات اکوسیستم مناطق مرطوب در دانشگاه گیلان حاصل همکاری علمی دانشگاه گیلان و مؤسسه اکولوژی و جغرافیای شینجیانگ وابسته به آکادمی علوم چین بوده و با هزینه‌ای بالغ‌بر 150 هزار دلار احداث‌شده است.

این ایستگاه­ که باهدف مطالعه اکوسیستم و تغییرات آب و هوایی در جهان راه‌اندازی شده است جمهوری اسلامی ایران را به شبکه مطالعات اقلیمی-اکولوژی خاورمیانه، آسیای مرکزی، چین و قاره آفریقا متصل می‌کند.

عضویت در شبکه ارزیابی اکولوژیک منطقه آسیا و آفریقا، مشارکت در طرح‌های کلان بین‌المللی در آینده و به‌ویژه موضوعات حول محور احیای جاده ابریشم، ایجاد امکان فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی برای محققان و فراهم شدن امکان تبادل استاد و دانشجو بین کشورهای مختلف قاره آسیا از جمله مزایای احداث این ایستگاه در دانشگاه گیلان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار