' سایمون پنی' کمیسیونر بازرگانی وزارت امور خارجه انگلیس با سفر به اصفهان، از هنرمندان صنایع دستی این شهر برای شرکت در نمایشگاه بین المللی صنایع دستی لندن دعوت کرد.
کد خبر: ۷۲۳۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵ 10 March 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، کارشناس اقتصادی نمایندگی وزارت امورخارجه در استان اصفهان افزود: این نمایشگاه بین المللی قرار است نیمه اول سال آینده شمسی در انگلیس برگزار شود از اینرو سایمون پنی کمیسیونر بازرگانی وزارت امور خارجه انگلیس در دیدار با مسئولان اتحادیه صنایع دستی اصفهان از هنرمندان این شهر برای شرکت در این نمایشگاه دعوت کرد. 
بر اساس آمار موجود 199 رشته صنایع دستی در اصفهان فعال است و دو سوم صنایع دستی کشور در این استان تولید می شود. 
شورای جهانی صنایع دستی، روز چهاردهم شهریور 94، اصفهان را از بین شش شهر جهان که نامزد ثبت جهانی صنایع دستی شده بود به عنوان شهر جهانی صنایع دستی برگزید. 
احمد سیفی کارشناس اقتصادی نمایندگی وزارت امورخارجه در استان اصفهان با اشاره به اینکه سفر یک روزه این مسئول وزارت امور خارجه انگلیس به اصفهان روز جمعه انجام شد، بیان کرد: در جریان این سفر سایمون پنی با رئیس اتاق بازرگانی اصفهان دیدار و گفت و گو کرد و با ظرفیت های گردشگری این شهر تاریخی آشنا شد. 
وی اضافه کرد : در این دیدار مقرر شد اصفهان و لندن در زمینه توسعه گردشگری با یکدیگر همکاری و مسئولان شرکت های گردشگری انگلیس با سفر به اصفهان از ظرفیت های این استان دیدن کنند. 
کارشناس اقتصادی نمایندگی وزارت امورخارجه در استان اصفهان با اشاره به اینکه در این دیدار طرف انگلیسی عدم صدور روادید الکترونیکی برای اتباع این کشور در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی را از جمله مشکلات برای توسعه همکاری اصفهان و لندن در زمینه گردشگری بیان کرد، افزود: برای کمیسیونر بازرگانی وزارت امورخارجه انگلیس توضیح دادیم که این اقدام تصمیم حاکمیتی است و مقامات انگلیس برای حل این مشکل باید با مقامات کشورمان وارد مذاکره شوند. 
وی اظهارداشت: برای برطرف شدن مشکل یاد شده، دولت انگلیس باید تسهیلات متقابل برای شهروندان ایرانی در فرودگاه های این کشور فراهم کند. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار