استاندار آذربایجان غربی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده طی سال جاری برای توسعه اشتغال در استان، گفت: امسال 38 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شد که بیش از یک و نیم برابر سال گذشته است.
کد خبر: ۷۲۳۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸ 09 March 2019

 به گزارش تابناک آذربایجان غربی محمدمهدی شهریاری روز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان غربی افزود: در مدت مشابه سال گذشته 25 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شده بود و این میزان در سال جاری بیش از 13 هزار مورد افزایش یافت.
وی همچنین به سفر معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار به ترکیه در راستای جذب سرمایه گذاری و افزایش همکاری های بین المللی آذربایجان غربی اشاره و اضافه کرد: در این سفر تفاهم های دوجانبه بسیار خوبی منعقد شد که می تواند در مسیر رو به رشد استان موثر باشد.
وی بیان کرد: علاوه بر آن در صدد هستیم تا سفرهای مشابهی را به کشورهای جمهوری آذربایجان و عراق داشته باشیم.
استاندار آذربایجان غربی از برنامه ریزی های گسترده برای توسعه روابط با کشور چین خبر داد و اظهار داشت: علاوه بر سفر قریب الوقوع مسوولان استانی به چین، قرار است ارومیه با یکی از استان های این کشور تفاهم خواهرخواندگی داشته باشد.
وی گفت: امسال اقدامات خوبی در راستای افزایش سهم استان از بودجه تخصیصی انجام شد و با وجود مشکلات اعتباری، بودجه بسیار خوبی به آذربایجان غربی اختصاص یافت که در ماه های آینده نیز تا پایان سال مالی بهتر خواهد شد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه بیان کرد: تاکنون 56 درصد اعتبار عمرانی استان در سال جاری تخصیص یافته است.
ناصر حضرتی افزود: همچنین اعتبار ویژه 231 میلیارد ریالی برای بازسازی حمل و نقل درون شهری آذربایجان غربی اختصاص یافته است که امیدواریم ساز و کار جذب آن از سوی مدیران شهری ایجاد شود.
وی از نبود مشکل برای تخصیص اعتبار هزینه ای پایان سال در آذربایجان غربی خبر داد و اضافه کرد: تاکنون در این حوزه 84 درصد تخصیص داشته ایم ولی تا روز پایانی سال این رقم به حدود 100 درصد خواهد رسید.
وی با اشاره به پرداخت کامل مطالبه های بازنشستگان سال های 1396 و پیش از آن در آذربایجان غربی گفت: تنها مانده مرخصی های مربوط به سال 1395 و 1396 باقی مانده است که در صدد هستیم روند پرداخت آن را نیز تسریع کنیم.
به گزارش ایرنا اشتغال یکی از مهمترین چالش های حال حاضر کشور و آذربایجان غربی به شمار می رود و قرار است امسال حدود یک میلیون شغل در کشور ایجاد شود؛ تلاش نماینده عالی دولت در آذربایجان غربی و معاونان وی برای توسعه همکاری های بین المللی نیز با هدف ایجاد فرصت های جدید شغلی انجام می شود.
رضا حسینی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی در سفر اخیر خود به استان های مختلف ترکیه شامل استانبول، ترابزون و ارزروم در جهت معرفی قابلیت های استان در راستای جذب سرمایه گذاری های خارجی و سرمایه های ایرانیان خارج از کشور برای اجرای طرح های مهم اقتصادی گام برداشت.
وی پس از این سفر از جلب نظر سرمایه گذاران ترک برای همکاری در راستای توسعه حوزه دام در آذربایجان غربی خبر داد و افزود: در این سفر، سرمایه گذاران ترکیه ای و ایرانیان مقیم را با توانمندی های این استان آشنا کردیم و آنان نیز برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی کردند.
وی ارائه پیشنهاد راه اندازی مرکز لجستیک با همراهی ایران و ترکیه در آذربایجان غربی را یکی از مهمترین دستاوردهای این سفر برشمرد و اضافه کرد: در این راستا قرار شد که شرکت مشترک لجستیک و حمل و نقل تشکیل شود که به این منظور اختصاص 500 دستگاه کشنده از طرف ایران و 500 دستگاه از طرف ترکیه مورد تاکید قرار گرفت.
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: این امر اقدام بزرگی است که در کنار ایجاد امنیت برای حوزه حمل و نقل استان، دروازه بازارهای دنیا را نیز به روی ما باز می کند.
حسینی با اشاره به نتایج سفرش به «ترابزون» به عنوان یکی از مراکز تجاری مهم شرق ترکیه ادامه داد: علاوه بر توافق با مسوولان و سرمایه گذاران این منطقه برای توسعه همکاری ها، قرار شد حمل دام زنده از این منطقه به آذربایجان غربی انجام شود که نتیجه ای قابل توجه به شمار می رود.
وی یکی از مهمترین قابلیت های توسعه همکاری های آذربایجان غربی با ترکیه به ویژه شرق این کشور را استفاده از ظرفیت مسیر جاده ابریشم دانست و گفت: البته در گذشته این مسیر منحرف شده ولی می توان با فراهم کردن شرایط و ایجاد زیرساخت ها آن را احیا کرد که این امر در توسعه تجارت استان بسیار موثر است.
وی تاکید کرد: آذربایجان غربی و استان های شرقی ترکیه باید زیرساخت ها را در راستای احیای مسیر ترانزیتی جاده ابریشم فراهم کنند و نتایج مهم آن برای توسعه روزافزون این مناطق موثر خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار