معاون حفاظت و بهره برداری اداره آب منطقه‌ای استان اصفهان گفت: انتظار می‌رود بارش‌های دوماه آینده منابع آب زیرزمینی تامین کند و دغدغه‌ای با آب کشاورزی نیز نداشته باشیم.
کد خبر: ۷۲۳۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵ 09 March 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایمنا،حسن ساسانی با اشاره به اینکه دهاقان به طور مستقیم از آب زاینده رود سهمی ندارد،‌ اظهار کرد: آب آشامیدنی این شهرستان از محل تصفیه خانه بابا شیخ علی تامین می شود که این تصفیه خانه به طور غیرمستقیم  ارتباط غیر مستقیم با حوضه زاینده رود دارد.

وی با اشاره به بارش بیش از یک‌ هزار و ۳۰۰ میلی‌متری سال زراعی گفت: سال ۹۶ دچار کم آبی بی سابقه‌ای در کشور شدیم که در ۶۰ ساله گذشته بی سابقه بود، اما با وجود بارش‌های خوب امسال امیدواریم بارش‌های اسفند و بهار سال آینده تاثیری در کاهش خشکسالی داشته باشد.

ساسانی با اشاره به بارش سنگین برف در ارتفاعات کوهرنگ خاطر نشان کرد: تاکنون به خاطر سرمای هوا برف‌ها آب نشده البته در فصل بهار با گرم‌تر شدن هوا امیدواریم مشکل کمبود آب را همچون سال‌های گذشته نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه حجم سد زاینده رود یکصد و ۵۳ متر مکعب است، افزود: انتظار می‌رود بارش‌های دوماه آینده منابع آب زیرزمینی تامین کند و دغدغه‌ای با آب کشاورزی نیز نداشته باشیم.

به گزارش ایمنا، اداره آب منطقه‌ای شهرستان دهاقان به تازگی آغاز به کار کرده و حجت الله حاج حسنی به عنوان نخستین رییس این اداره در شهرستان معرفی شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار