با حضور دبیر جشنواره فیلم کودک و رئیس بنیاد فارابی در همدان، این استان میزبان جشنواره فیلم نوجوان شد.
کد خبر: ۷۲۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴ 05 August 2015
با حضور دبیر جشنواره فیلم کودک و رئیس بنیاد فارابی در همدان، این استان میزبان جشنواره فیلم نوجوان شد.

به گزارش فارس، پس از طرح عدم میزبانی اصفهان در برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان، استان همدان که سابقه برگزاری چهار دوره این جشنواره را داشت، مجدد آمادگی خود را برای میزبانی این جشنواره اعلام کرد.

بر این اساس رسانه‌های همدان هم تلاش و پیگیری خود را به کار گرفته و ضمن درخواست از استاندار و مدیرکل ارشاد اسلامی همدان، بازگشت مجدد این رویداد فرهنگی را خواستار شدند.

در روزهای گذشته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان در راستای همین تقاضا، راهی تهران شد تا برای بازگشت جشنواره به همدان رایزنی کند. اما چند روز بعد ماندگاری جشنواره در اصفهان اعلام شد و اصفهان رسماً میزبانی بیست و هفتمین دوره جشنواره فیلم کودک و نوجوان را اعلام کرد.

این در حالی است که امروز دبیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان و رئیس بنیاد فارابی برای بازدید از امکانات و سالن‌های سینمایی همدان به این شهر آمدند.

پس از رایزنی با وزیر ارشاد و مسئولان سینمایی وزارت ارشاد اسلامی، مقرر شد همدان امسال میزبان جشنواره بین‌المللی فیلم در بخش نوجوان باشد.

بر این اساس معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بازگشت جشنواره فیلم کودک و نوجوان خبر داد و گفت: بازگشت جشنواره به همدان مطرح شده است اما هنوز به صورت قطعی مشخص نیست.

مجید فروتن افزود: چند پیشنهاد برای برگزاری این جشنواره به صورت مشترک با اصفهان مطرح شده بود که بررسی شد.

وی بیان کرد: مقرر شده بود این جشنواره یا به صورت چرخشی و یک سال در میان در دو شهر همدان و اصفهان برگزار شود و یا اینکه بخش کودک در یک شهر و نوجوان در شهر دیگر برگزار شود.

این مسئول با بیان اینکه برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان دوسالانه شد، افزود: بر همین اساس امسال همدان میزبان بخش نوجوان این جشنواره است.

گفتنی است بارها بازگشت این رویداد فرهنگی به همدان از سوی استاندار همدان در محافل گوناگون مطرح و با وزیر ارشاد نیز در میان گذاشته شده بود که گویا در حال تحقق است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار