مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان دامپزشکی مازندران گفت: نظارت بازرسان دامپزشکی مازندران بر عرضه و فروش ماهی قرمز بمنظور پیشگیری از بیماری آغاز شد.
کد خبر: ۷۲۳۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲ 08 March 2019

بابا علیان در گفت‌وگویی با بیان اینکه تولید وتکثیر ماهی قرمز در شهر‌های اصفهان، کاشان و گیلان انجام می‌گیرد، گفت: خودرو‌ها و تانکر‌های استیل دوجداره حمل و نقل ماهی قرمز از مبداء بارگیری و براساس مستندات و ضوابط دامپزشکی و نتایج آزمایشات مجوز دریافت می‌کنند.

وی از آغاز نظارت بازرسان دامپزشکی مازندران بر عرضه و فروش ماهی قرمز در شهر‌های استان خبر داد و افزود: نظارت بازرسان دامپزشکی بر مراکز عرضه و فروش ماهی از ۱۵ اسفندماه آغاز شده است و ۱۸ فروردین سال آینده همه روزه از ساعت ۸ صیح تا ۸ شب ادامه دارد.

بابا علیان از بکارگیری ۲ هزار و ۸۸ نفر ساعت بازرس دامپزشکی در شهر‌های استان و ۱۳۲ بازرس در مرکز استان خبر داد و گفت: بازرسان و کشیک‌های ثابت و سیار شهرستان‌ها به مکان و نحوه نگهداری، بهداشت و عرضه و فروش ماهی قرمز نظارت می‌کنند.

مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان دامپزشکی مازندران افزود: امسال بیش از ۱۰ هزار کتابچه آموزشی در زمینه چگونگی نگهداری ماهی قرمز، شناخت ماهی سالم، شرایط خریدو انتقال ماهی از مرکز خرید و انتقال به منزل و ظرفیت آب تنگ در میان شهروندان مازندرانی توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه هر قطعه ماهی قرمز به ۵ لیتر آب بدون کلر نیاز دارد، و بر تعویض آب تنگ ماهی دوبار در هفته، تعویض آب ماهی با استفاده از دستکش، استفاده از ظرف دهان گشاد و سرباز تاکید کرد.

وی درباره خرید لاک پشت گوش قرمز و حلزون سیبی به شهروندان هشدار داد و گفت: بیماری این دو آبزی با انسان مشترک است و انتقال آن دور از انتظار نیست.
بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار