داور بین‌المللی پرورش‌اندام به خبرورزشی گفت: بدون هیچ حرف و حدیثی مسابقات بابل به لحاظ فنی فوق‌العاده بود. منهای فوتبال » بدنسازی و پرورش‌اندام
کد خبر: ۷۲۲۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶ 07 March 2019

داور بین‌المللی پرورش‌اندام به خبرورزشی گفت: بدون هیچ حرف و حدیثی مسابقات بابل به لحاظ فنی فوق‌العاده بود.
منهای فوتبال » بدنسازی و پرورش‌اندام

یعقوب سالکی نیا؛ او هم مثل خیلی‌های دیگر از کشتی به پرورش‌اندام آمد و در آن ماندگار شد. منش پهلوانی و کلام رسا و صادق او بر تمامی ویژگی‌های مثبت دیگری که دارد می‌چربد. هم خوب حرف می‌زند و هم حرف‌های خوبی همیشه به زبان می‌آورد و در گفته‌هایش نیز مشخص است که حاضر نیست نامش را به نانش بفروشد.
مجید مظفری، قهرمان دیروز، داور بین‌المللی امروز و پهلوان هر روز ورزش ایران در بابل، یکی از نفراتی بود که از ابتدا تا انتهای مسابقات در سالن حضور داشت و همه چیز را به خوبی دید و رصد کرد، ضمن اینکه خیلی از چیز‌ها را نیز که کمتر کسی دوست داشت ببیند، او دید تا از هر نظر کلام و حرف‌هایش شنیدنی باشد. مجید، مسئول هیئت بدنسازی و پرورش اندام حوزه جنوب شرق نیز هست، ضمن اینکه مسئولیت‌های دیگری هم دارد که حسابی او را مشغول کرده است.
* مسابقات بابل را چگونه دیدید؟
من اعتقاد داشته و دارم که جدای از بحث میزبانی که باید از آن در حد شهرستان بابل و بضاعت و امکانات آن شهرستان انتظار داشت، مازندرانی‌ها می‌توانستند از دوستانی که در امر برگزاری مسابقات تجربه بیشتری دارند در این خصوص استفاده کرده و جلوی حواشی به وجود آمده را می‌گرفتند. چرا که به نظر من حیف است که زحمات مرد بزرگی مانند آقای ابوالقاسمی به خاطر آنچه در بابل اتفاق افتاد به زیر سؤال برود چرا که ایشان یکی از مدیران خوب و از سرمایه‌های ورزشی ما هستند که باید حفظ شوند.
* به لحاظ فنی چطور؟
بدون هیچ حرف و حدیثی مسابقات بابل به لحاظ فنی فوق‌العاده بود. بحث برگزاری خوب مسابقات، داوری و... همه چیز خوب بود، اما به نظر من می‌شد در تفکیک مسابقات بهتر عمل کرد و مسابقات رشته‌های جوانان و پیشکسوتان را به‌جای پنج‌شنبه، جمعه برگزار کرد تا بالانس کافی در مسئله برگزاری مسابقات صورت می‌گرفت. اما بی‌انصافی است که نگوییم به لحاظ فنی همه چیز عالی بود!
* آیا عدم حضور ورزشکاران در بیش از یک رشته به صلاح این ورزش است؟
من اعتقاد دارم که در یک اتاق فکر و با استفاده از خرد جمعی باید یک بار برای همیشه درباره این مسئله مهم تصمیم‌گیری شود و مزایا و معایب آن کارشناسی گردد. به نظر من اگرچه محدود کردن ورزشکاران کار خوبی نیست، اما از آن‌سو این واقعیت را نیز قبول دارم که با حضور قهرمانان در چند رشته، شانس مدال‌آوری ورزشکاران دیگر کم و کمتر می‌شود، اما بهتر است همین‌جا به یک موضوع اساسی دیگر هم نظری داشته باشیم و آن این است که به لحاظ تخصصی پرورش اندام و بادی کلاسیک نزدیک به هم هستند، همان‌طور که فیزیک و ماسکولار فیزیک به هم نزدیکند، اما باز قضاوت در این‌باره را به همان اتاق فکر و خرد جمعی واگذار می‌کنم و معتقدم که می‌شود در آن اتاق فکر بهترین تصمیم را در این‌باره گرفت و خیال ورزشکاران و مسئولان برگزارکننده مسابقات را برای همیشه راحت کرد.
* قهرمانان رقابت‌های بابل چه شرایطی را می‌توانند برای حضور در رقابت‌های آسیایی این رشته داشته باشند؟
ببینید اصلاً در این مورد شکی وجود نداشته و ندارد که ما بهترین جهان و آسیا هستیم و امروز تمامی رقابت‌های پرورش‌اندام و دیگر رشته‌های مرتبط در سراسر جهان با حضور جوانان شایسته ایران‌زمین معنا پیدا می‌کنند. قهرمانان ما در بابل با بدن‌های خوبی که به نمایش گذاشتند، خیال همگان را از بابت قهرمانی در جهان و آسیا راحت کردند.
* چرا به این اندازه از مسابقات استقبال شد؟
این میزان استقبال خوب از مسابقات را می‌شد از قبل نیز پیش‌بینی کرد. هرچند که خیلی‌ها فکر می‌کردند با توجه به اینکه رقابت‌های بابل رقابت‌های انتخابی تیم ملی نیست استقبال چندانی از مسابقات نخواهد شد، اما عکس این تصور اتفاق افتاد و ثابت شد که قهرمانان ایرانی به هر مسابقه به چشم یک فرصت خوب استفاده کرده و تلاش می‌کنند تا میزان آمادگی خود را در آن بسنجد که خوشبختانه در بابل هم این اتفاق افتاد و بیش از ۵۰۰ ورزشکار در رقابت‌های آن شرکت کردند.
* حضور اصحاب رسانه را در رقابت‌های بابل چگونه دیدید؟
بدون هیچ شک و تردیدی استقبال رسانه از رقابت‌های بابل عالی بود و خوشبختانه هر روز هم دارد شرایط بهتر و فراگیرتری را پیدا می‌کند، ضمن اینکه این واقعیت را هم باید بگویم که هر کار مثبتی یک عده منتقد را به همراه خود خواهد داشت، همان منتقدانی که وجودشان بازگوکننده این واقعیت است که دارد کار بر اساس قانون انجام می‌شود. حضرت علی (ع) می‌فرمایند: اگر در شرایطی باشید که همه تأییدتان کنند آن‌گاه در کار خود شک کنید و به دنبال نقاط ضعف خود بگردید. ما باید سالیان گذشته خود را به یاد بیاوریم و بعد قدر اتفاقات امروز خود را بدانیم و قدرشناس عملکرد امروز نمایندگان اصحاب رسانه در ورزش خود باشیم.
منبع: خبرورزشی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار