کد خبر: ۷۲۲۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵ 06 March 2019

عید نوروز، می تواند بهترین فرصت برای مسافرت و استراحت ذهنی طولانی مدت باشد. فرصتی که ممکن هست در طول سال به سراغ شما نیاید. با در نظر گرفتن تمامی جوانب تصمیم خود را بگیرید و دل به دریا بزنید. اینکه تصمیم بگیرید سفر با ماشین شخصی باشد یا...

 

عید نوروز، می تواند بهترین فرصت برای مسافرت و استراحت ذهنی طولانی مدت باشد. فرصتی که ممکن هست در طول سال به سراغ شما نیاید. با در نظر گرفتن تمامی جوانب تصمیم خود را بگیرید و دل به دریا بزنید. اینکه تصمیم بگیرید سفر با ماشین شخصی باشد یا یک سفر راحت با اتوبوس، شیوه ای هست که در انتخاب آن کاملا مختار هستید. در این میان هم تهران، خلوت ترین و پاک ترین ایام سال را تجربه می کند که خود این شهر هم چشم اندازها و مکان های گردشگری زیبایی دارد. اگر تهرانی ها هم در طول سال فرصت گشت و گذار را نداشته باشند، می توانند آماده تهران گردی در شهر خلوت خود را بیابند. اگر غیر از تهران مایل به سفر با تجربه های جدید در شهرهای دیگر هستید، مقاصد نوروزی در ایران را به شما معرفی می کنیم.

 

 

 

 

1) اصفهان و گردشگری بی نظیر

شهری که به عنوان نگین فیروزه ای جهان شناخته شده و شهری باستانی در ایران هست. اصفهان، دومین شهر صنعتی بعد از تهران هست که از نظر آب و هوایی باید گفت چهار فصل بوده و بهار و پاییز خنک و معتدل و تابستان گرم و زمستان سرد دارد. این شهر پر از مکان های دیدنی زیبا و تاریخی هست که می توانید در بین آن ها، از میدان نقش جهان دیدن کنید و از مغازه های اطرافش خرید داشته باشید، سی وسه پل شاهکار تاریخی و زیبای این شهر بوده که حتما در سفر به این مکان سری بزنید و از دیدن پل های کنار هم و مرتب آن لذت ببرید. کاخ عالی قاپو، کاخ شاه عباس اول جز باشکوه ترین بناهای تاریخی در اصفهان هست که توریست های خارجی زیادی هم از این منطقه دیدن می کنند. این شهر هزاران مکان گردشگری دیگر دارد که می توانید، سفری به یاد ماندنی در این شهر را در کنار خانواده تجربه کنید.

 

 

2) مشهد و گردشگری دلچسب

شهری که در زمان افشاریان پایتخت ایرانیان بوده و دومین کلانشهر بعد از تهران از نظر مقاصد نوروزی در ایران هم به حساب می آید. مشهد جاذبه گردشگری فوق العاده ای دارد که به دلیل وجود حرم امام رضا (ع)، سالانه پذیرای بیش از 30 میلیون زائر از خارج و داخل کشور هست. با سفر به این شهر علاوه بر زیارت حرم این امام بزرگوار، می توانید به طبیعت گردی در این شهر بپردازید و به قلعه آل و مات برین. پارک کوهسنگی این شهر نمای فوق العاده زیبایی از ارتفاعات بالای پارک دارد که می توانید در این مکان کوهنوردی هم داشته باشید. آرامگاه نادر شاه افشار، موزه تاریخی هست که تمام ابزار گذشتگان هم در آن نگهداری می شود و شما می توانید از آن دیدن کنید.

 

 

3) تبریز

یکی از شهرهای بزرگ ایران هست که در مرکز آذربایجان شرقی قرار گرفته است. تبریز زیبا، خیلی تمیز بوده و گفته می شود که بدون گدا هست و جز امن ترین شهرهای گردشگری ایران هم محسوب می شود. از نظر آب و هوایی در منطقه کوهستانی قرار گرفته و تابستان های معتدل با زمستان های خیلی سر دارد. طبیعت گردی در دره لیقوان فوق العاده لذت بخش بوده و پنیرهای معروفی دارد. کوه های آلاداغ لار یکی از شگفت انگیزترین مکان های آفرینش هست و گویی کوه ها خاک های رنگی دارند. پارک ائل گلی یه تفرجگاه عالی هست که می توانید حال و هوای خود را با بودن در طبیعت عوض کنید.

 

 

4)کیش

کیش یکی از زیباترین جزایر خلیج فارس بوده که دیدنی ترین نقطه در جنوب ایران محسوب می شود. جزیره، طبیعتی زیبا و منحصر به فردی داشته و سواحل دریای زیبای هم دارد و با مشاهده ماسه های مرجانی و آب زلالش می توان به آرامش رسید. جزیره کیش، جزیره خشکی و ساحل فوق العاده ای است که بیش از یک میلیون نفر گردشگر از این منطقه به صورت سالانه دیدن می کنند. شهر زیرزمینی کاریز یه شهر قدیمی بوده که سقف تونل آن، پر از صدف و مرجان هست. می توانید در این قسمت کیبل اسکی هم تفریحی هیجان انگیز را تجربه کنید.

 

 

5) شیراز

شهری که به شهر عشاق معروف هست و سرزمینی دوست داشتنی و گردشگری است که نگین شهرهای توریستی ایران هم به حساب می آید. شیراز زادگاه شاعران نامدار سعدی و حافظ بوده که هر ساله توریست های بسیار زیادی از این شهر در بین مقاصد نوروزی در ایران دیدن می کنند. غار قلعه بندر چاه بزرگی دارد و یک مکان فوق العاده قدیمی و تاریخی هست. باغ عفیف آباد (گلشن) یکی از زیباترین باغ های دوران صفویه به حساب می آید که بازدید کنندگان زیادی هم دارد. دروازه قرآن موزه ای بوده که در بالای این دروازه اتاقی ساخته شده و محل نگهداری قرآنی با دست خط حضرت علی (ع) هست.

 

 

6) همدان

شهر دیدنی و سردسیری بوده که در دامنه های کوه الوند قرار گرفته است. همدان، تابستان های خنک و زمستان های سردی داشته و قدیمی ترین شهرهای ایران و پایتخت تاریخ و تمدن ایرانی نام گرفته است. غار علیصدر، یکی از زیباترین غارهای جهان بوده که می توانید در آن قایق سواری کنید. آبشار گنجنامه آبشاری هست که نمای فوق العاده ای دارد و حتی در زمستان هم جریان دارد. آرامگاه بوعلی سینا یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری این شهر بوده که از زمان تولد بوعلی سینا تا به الان تعداد علوم زیادی بر آن تسلط داشتند.

 

7) قشم

این جزیره به جزایر هفتگانه معروف هست که بندرهای تجاری مهمی در آن وجود دارد. دره های شگفت انگیز و مرموز داشته که نقش های فسیلی و هزاران ساله آن از تاریخ کهن این شهر داستان ها دارد و یکی از مقاصد اصلی توریستی ایران هم به حساب می آید. قلعه پرتغالی های قشم انبارهای اسلحه، آب انبار بزرگ، اتاق های سربازخانه، زندان، کلیسا تالار دارد که جز مکان های دیدنی اصلی این منطقه هستند. بازار قدیم قشم یکی از قدیمی ترین بازارهای قشم هست که انواع طلا جواهر و صنایع دستی هم در آن به فروش می رسد. جزیره قشم طبیعتی شگفت انگیز و بی نظیر دارد که می توانید خاطرات خیلی خوبی را از این مکان گردشگری در ذهن خود ثبت کنید.

 

8) لرستان

اگر تصمیم دارید که به غرب ایران سفر کنید، پیشنهاد ما به شما شهرستان درود هست. مردم خونگرم این منطقه به زبان لری سخن می گویند و جاذبه های طبیعی و گردشگری زیادی هم در این شهر قرار گرفته است. موزه مردم شناسی جایی هست که می توانید در آن با تاریخچه و سنت های قدیمی لرستان آشنا شوید. آبشار بیشه طبیعتی زیبا و نمای کوهستانی فوق العاده ای دارد که می توانید روح را در لرستان تازه کنید. این استان هم یک شهر خوب به عنوان یکی از مقاصد نوروزی در ایران محسوب می شود.

 

9) اردبیل

شهر گردشگری عالی هست که که یکی از ویژگی های این استان، آب و هوای مطبوعش هست. آبگرم های سرعین در 22 کیلومتری اردبیل است که میزبان ده ها هزار گردشگر از نقاط مختلف ایران هست. پل معلق مشگین شهر مخصوص عابرین بوده و ارتفاع فوق العاده زیبایی دارد. پارک جنگلی مشگین شهر فضای تفریحی و با صفاست که محل مناسبی در بین مقاصد نوروزی ایران هست.

 

 

10) کرمانشاه

این شهر گردشگری از نظر آب و هوایی چهار فصل مشخص دارد و یکی از شهرهای تاریخی محسوب می شود. کرمانشاه 3 هزار اثر تاریخی دارد که تعداد بیشتر آن ها به ثبت ملی و جهانی رسیدند . کوه بیستون سنگ نوشته ای دارد که به فرمان داریوش بزرگ به روی کوه نگاشته شده است. در غار شکارچیان چشمه هایی گوارای وجود دارند که گردشگران بسیاری از آن ها دیدن می کنند.

 

برچسب ها: مناطق ، گردشگری ، نوروز ، ایران ، عکس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار