"جمعیت احیاگران روستاهای ایران" دفتر بهبود و تجاری سازی صنایع دستی روستایی را با حضور مدیر صنایع دستی استان اصفهان و مدیر کل امور روستایی استاندار افتتاح کرد.
کد خبر: ۷۲۲۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵ 05 March 2019

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی جمعیت احیاگران روستاهای ایران، آیین افتتاحیه "دفتر بهبود و تجاری سازی صنایع دستی روستایی" صبح پنجشنبه نهم اسفند ماه با حضور مدیرکل صنایع دستی استان اصفهان و مدیر کل امور روستایی استاندار برگزار شد.
به نقل از روابط عمومی جمعیت احیاگران روستا، گیویان پور مدیر عامل این جمعیت، در حاشیه این نشست گفت: احیاگران روستا جوانان متخصصی هستند که دغدغه بزرگ آن ها داشتن جامعه ای مولد است. او ادامه داد: از آن جا که علل اصلی تخلیه روستاها کمبود امکانات رفاهی، ضعف در کیفیت زندگي و نداشتن درآمد و گذران مالی است، از طرفی هم ابزار ماندگار کردن سنن و تاریخ در هنر و صنایع دستی نهفته است، بر آن شدیم تا با تکیه بر تجربه چندساله در حوزه هنرهای سنتی روستایی به سمت تقویت این ابزار برویم.

در ادامه گفت: بسیاری از مصنوعات و دستاورد های هنری روستاییان از مواد اولیه طبیعی و سالم ساخته میشود اما در عین قابلیت ماندگاری و زیست پذیری فوق العاده، از طراحی مناسب برخوردار نیستند که این نقطه فعالیت این دفتر است که با بهبود برخی محصولات به یافتن بازارهای هدف آن بپردازد.

او افزود: بازار استراتژي و مدل کسب و کار ما ساده است اما مبتنی بر زیر ساخت های اجرایی اولویت بندی مي شود،به گونه ای که شاخص هایی همچون سلامت کالا، دسترسی، مواد اولیه و میزان ارزش افزوده در آن مد نظر خواهد بود.
همچنین گفت: هیچ محدودیتی برای پهنه بندی جغرافیایی این کار وجود ندارد و از هر نقطه جمهوری اسلامی ایران میتوان آثار را جذب کرد.
در پایان خاطر نشان کرد: برای تحقق این مهم به حمایت های تخصصی از جانب سازمان متولی(صنایع دستی، فرهنگ و ارشاد)، معاونت توسعه روستایی و همراهی بخش های خصوصی نیازمندیم.
به نقل از روابط عمومی جمعیت احیاگران روستا، در همین نشست معاون صنايع اداره کل ميراث با دعوت به حضور در محیط و فعال تر نمودن مرکز خلاقیت و نوآوري صنایع دستی برای همکاری در توجه به روستاها اعلام امادگی کرد. همچنین انصاری مدیرکل امور روستا قول حمایت در این عرصه را داد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار