استاندار اصفهان:
استاندار اصفهان، منشاء گرانی ها را ضعف مدیریت دانست و گفت: نظارت و کنترل کافی روی قیمت کالاها صورت نمی گیرد.
کد خبر: ۷۲۱۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷ 04 March 2019

به گزارش تابناک،عباس رضایی روز دوشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان در استانداری با اشاره به افزایش قیمت گوشت قرمز افزود: از هر طریق ممکن باید گوشت را وارد استان کنیم تا قیمت ها کاهش یابد.
وی با بیان این که افزایش قیمت گوشت، ظلم بزرگی محسوب می شود، گفت: قیمت کالاها در اصفهان بالاتر از تهران است.
استاندار اصفهان اظهار داشت: مدیران باید تمام هَم و غم خود را بکار گیرند و از هر طریق ممکن قیمت ها را بخصوص در ایام عید کاهش دهند.
وی اضافه کرد: امروز قاچاق دام زنده به دیگر استان ها وجود ندارد اما دام ها به خارج از کشور قاچاق می شوند.
رضایی تصریح کرد: ما از مشکلات گرانی مطلع هستیم و دولت در تلاش است تا در شرایط تحریم، فشارها روی مردم کاهش یابد.
وی با بیان اینکه تامین مواد غذایی و گوشت از مواردی است که باید تصمیم سریع و دقیقی در باره آنها صورت بگیرد، اظهار امیدواری کرد تا با تصمیمات این جلسه، وضعیت کنونی بازار گوشت و مرغ تغییر یابد و دسترسی مردم به کالاهای اساسی آسانتر شود.
رضایی با اشاره به ضرورت توجه به بازار میوه در ایام عید گفت: میوه شب عید باید در استان اصفهان به اندازه کافی ذخیره شود تا مردم در این زمینه نگران نباشند.
وی افزود: هنوز قیمت های مصوب سیب و پرتقال تنظیم بازار اعلام نشده است اما به یقین کمتر از قیمت های کنونی بازار خواهد بود.
استاندار اصفهان تاکید کرد: با توجه به فرارسیدن عید نوروز باید نظارت جدی تر و بیشتری روی بازار شب عید صورت گیرد تا مردم در تامین کالاهای اساسی خود دچار مشکل نشوند.
وی با اشاره به لزوم نظارت جدی تعزیرات حکومتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و دستگاه های دیگر بر وضعیت بازار گفت: باید نیروهای این دستگاه ها به صورت جدی تر بر توزیع کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی نظارت کنند. 
رضایی، وضعیت نان در استان را هم نامطلوب دانست و خاطرنشان کرد: توجه به تولید، توزیع، نرخگذاری و حمایت از آرد، گندم و نان در استان، بسیار حائز اهمیت است.
وی اظهار داشت: نظارت بر کیفیت نان تولیدی و توزیع آرد باید تشدید و نان مرغوب و سالم عرضه شود.
سرپرست معاونت امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به افزایش قیمت شکر گفت: برای کاهش قیمت شکر در استان باید نظام توزیع آن را گسترده تر کنیم.
سید حسن قاضی عسگر افزود: باید مراکز عرضه و توزیع شکر در استان، گسترده تر شود تا قیمت ها کاهش پیدا کند.
وی با اشاره به این که برای جلوگیری از افزایش قیمت ها باید برنامه ریزی دقیقی انجام شود، اظهار داشت: کارگروه تنظیم بازار استان باید کمیته های تخصصی با حضور متخصصانی در زمینه گوشت، مرغ و شکر داشته باشد تا راهکارهای لازم را ارائه دهند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان نیز در این نشست گفت : 24 هزار تُن شکر در استان نیاز داریم.
اسرافیل احمدیه با اشاره به این که20 هزار تُن شکر برای استان و چهار هزار تُن برای اصناف مورد نیاز است، افزود: تامین و توزیع شکر وظیفه سازمان صنعت، معدن و تجارت است و واگذاری این وظیفه به سایر دستگاه ها، روش مناسبی نیست. 
وی تصریح کرد: نیاز استان به شکر بویژه در بخش صنعت بسیار زیاد است و با توزیع 2 هزار تُن، کاری نمی توان انجام داد.
وی با اشاره نبود مدیریت برای تامین و توزیع کالا در استان اضافه کرد: کار تامین و توزیع کالاهای اساسی باید به کسانی واگذار شود که با آن آشنایی کامل دارند. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار