ایام نوروز مهم‌ترین زمان گردشگری داخلی در ایران به شمار می‌رود. با ما همراه باشید تا پربازدیدترین شهرهای ایران در نوروز را بشناسیم.
کد خبر: ۷۲۱۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴ 04 March 2019

تابناک فارس به نقل از تیتر شهر:تعطیلات نوروزی اصلی‌ترین زمان گردشگری داخلی در ایران محسوب می‌شود. جاده‌های کشور در ایام عید در شلوغ‌ترین حالت ممکن قرار می‌گیرند و آمار بازدید از برخی از شهرهای گردشگرپذیر در این ایام رشد چشمگیری پیدا می‌کند. مسافرت نوروزی برای بسیاری از ایرانیان به یک رسم و سنت دیرینه تبدیل شده است و معمولا سفرهای خود را برای این تعطیلات برنامه‌ریزی می‌کنند.

از آنجایی که اکثر سفرها به وسیله ماشین شخصی و به صورت جاده‌ایی انجام می‌شود، بسیاری از مسافران از شهرهای گوناگونی دیدن می‌کنند اما با این‌حال در ایام نوروز معمولا برخی از شهرها نسبت به سایر شهرهای گردشگرپذیر شلوغ‌تر و پربازدیدتر است. مازندران و گیلان، مشهد، قشم و کیش ، اصفهان و شیراز همواره بیشترین تعداد گردشگران نوروزی را داشته‌اند.

 

مازندران و گیلان

دریای خزر

شهرهای شمالی یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری در ایام نوروز به شمار می‌روند که هرساله مسافران بسیاری به آن سفر می‌کنند. دریای خزر و جنگل‌های سرسبز شمالی هرساله افراد بسیاری را برای بازدید به خود جذب می‌کند. بندر انزلی، لاهیجان، تالش، لنگرود، رودسر، بندر آستارا، صومعه سرا و ... از شهرهای پربازدید این استان‌ها محسوب می‌شوند که دارای جاذبه‌ها و دیدنی‌های متعدد طبیعی، تاریخی و فرهنگی هستند. تورهای گردشگری بسیاری در ایام نوروز برای مسافران آماده می‌شود،


آرامگاه فردوسی

آرامگاه فردوسی

مشهد به عنوان اصلی‌ترین شهر زیارتی ایران در ایام نوروز یکی از پربازدیدترین شهرهای گردشگری خواهد بود. هتل‌های مشهد معمولا در چند روز مانده به عید تا آخرین روز عید پر می‌شود و مسافران اگر تا قبل از آن اتاقی رزرو نکنند به احتمال زیاد دیگر قادر به استفاده از هتل‌های این شهر نخواهند بود. این شهر زیارتی علاوه بر مهم‌ترین جاذبه زیارتی، حرم مطهر امام رضا (ع) دارای دیدنی‌های متعددی همچون آرامگاه فردوسی، کوه سنگی و ... نیز است که مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد. تورهای نوروزی مشهد نیز از محبوب‌ترین تورها است.

قشم و کیش

دره ستارگان

از محبوب‌ترین و شلوغ‌ترین جزیره‌های سواحل جنوبی ایران در ایام نوروز می‌توان به قشم و کیش اشاره کرد که در ایام عید هزینه‌های اسکان و حمل و نقل در آن افزایش می‌یابد. مراکز خرید متعدد، تفریحات دریایی و جاذبه‌های دیدنی تاریخی و طبیعی در این دو جزیره هرساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. جزیره کیش نسبت به جزیره قشم دارای امکانات لوکس‌تر و گران‌تری خواهد بود.

اصفهان


اصفهان

اصفهان یکی دیگر از شهرهای محبوب گردشگری داخلی در ایام نوروز است و هرساله تورهای گردشگری بسیاری برای آن ارائه می‌شود. میدان نقش جهان، سی و سه پل، پل خواجو، کلیسای وانک، پل چوبی و عالی قاپو برخی از دیدنی‌های این شهر زیبا به شمار می‌رود. به دلیل فاصله اندکی که اصفهان با تهران دارد در ایام نوروز مسافران بسیاری از تهران به آن سفر می‌کنند.


تخت جمشید

تخت جمشید

شیراز شهر شعر و راز دارای جاذبه‌های متعدد تاریخی و فرهنگی است که شهرت جهانی دارند. آرامگاه‌های حافظ، سعدی، ارگ کریم خان، باغ ارم، تخت جمشید و پاسارگاد برخی از دیدنی‌های بی‌نظیر این شهر به شمار می‌روند که هرساله مورد بازدید گردشگران داخلی و خارجی بسیاری واقع می‌شوند. این شهر یکی از پربازدیدترین شهرهای ایران در نوروز محسوب می‌شود که تورهای گردشگری آن بسیار مورد توجه مسافران است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار