رئیس اداره بهزیستی دزفول مطرح کرد؛
رئیس اداره بهزیستی دزفول با اشاره به وجود ۱۳ کمپ ترک اعتیاد غیرمجاز در دزفول، بر لزوم ساماندهی آنها تاکید کرد.
کد خبر: ۷۲۱۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱ 04 March 2019

فریدون عبدی در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر در سالن جلسات فرمانداری شهرستان دزفول، اظهار کرد: ۴ مرکز ترک اعتیاد دارای مجوز و یک مرکز تی سی در راستای درمان افراد مبتلا به اعتیاد در دزفول وجود دارد.

وی با اشاره به وجود ۱۳ مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در سطح شهرستان، افزود: از این تعداد، ۲ کمپ برای کسب مجوز اعلام آمادگی کرده و در مرحله اخذ موافقت اصولی هستند، ضمن اینکه تا پیش از این کمپ ترک اعتیاد بانوان در دزفول تأسیس شده بود اما بنا به دلایلی تعطیل شده است.

رئیس اداره بهزیستی دزفول تعداد افراد معتاد کمپ‌های شهرستان را ۱۲۷۴ نفر برشمرد و گفت: دوره درمان در این کمپ‌ها ۲۱ روز تا ۲۸ روز طول می‌کشد و افراد پس از این مدت ترخیص می‌شوند.

عبدی تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد بین ۳۰ تا ۴۰ درصد این افراد مجدد به اعتیاد روی می‌آورند و مابقی در جامعه به صورت سالم ادامه زندگی می‌دهند.

وی با بیان اینکه بهزیستی دزفول دارای ۵ گروه اجتماع محور و ۲ پایگاه خدمات اجتماعی در مناطق حاشیه‌ای پیام نور و مدرس است، گفت: طی مدت اخیر در راستای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر ۳ طرح کارمندیاری، مصون سازی در مهدکودک‌ها و طرح حفاظت در کوی مدرس و زیباشهر اجرا شده است.

عبدی با تاکید بر لزوم تشویق کمپ‌های غیرمجاز به کسب مجوز، عنوان کرد: شیوه درمان در این کمپ‌ها غیراصولی است و از یارانه و خدمات دولت برخوردار نیستند، ضمن اینکه هزینه دریافتی آنان از مراجعان نیز زیاد است بنابراین باید تمامی دستگاه‌های مربوطه از جمله فرمانداری، نیروی انتظامی در راستای ساماندهی و یا پلمب این مکان‌ها با بهزیستی همکاری لازم را داشته باشند.

رئیس اداره بهزیستی دزفول ادامه داد: به دلیل استفاده از ظرفیت این کمپ‌ها، پلمب تمامی آنان در دستور کار نیست اما اگر هرکدام از این کمپ‌ها در راستای کسب مجوزات قانونی همکاری لازم را نداشته و از آن امتناع کنند ناچار به پلمب آن خواهیم شد و بیماران کمپ متخلف بین سایر کمپ‌های دولتی و مجوز دار تقسیم خواهد شد.

عبدی در پایان گفت: بهزیستی دزفول اجرای طرح‌های اجتماعی و فرهنگی در راستای مبارزه و پیشگیری از اعتیاد در مناطق حاشیه‌ای و به ویژه مناطق آلوده به مواد مخدر در شهرستان را در دستور کار قرار داده است.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار