در رویداد هفته مسقط در اصفهان مطرح شد:
کورش خسروی با بیان اینکه این روزها در دنیا دیپلماسی عمومی در حال رشد است که شهرها در این راستا نقش مهمی را ایفا می کنند، از این رو تلاش شورای شهر این است که درگیر پروتکل های دست و پا گیر دیپلماسی رسمی نشود و روابط اصفهان را با شهرهای مختلف دنیا گسترش دهد.
کد خبر: ۷۲۱۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۱ 03 March 2019

به گزارش تابناک نشست تجاری فرهنگی با کشور عنوان تحت عنوان 'رویداد هفته مسقط در اصفهان' با هدف آشنایی تاجران و صنعتگران عمانی با فرصت های سرمایه گذاری از دوازدهم تا نوزدهم اسفند در اصفهان آغاز به کار کرد.
26 شرکت از عمان و 2 شرکت از عراق در این نشست شرکت کردند، همچنین اعضای شرکت کننده در این نشست در خصوص رنگ و رزین، املاک و مستغلات، مواد معدنی، فرآورده های نفتی، پلاستیک و تایر، ماشین آلات و تجهیزات، کشاورزی، صنایع دستی، پوشاک، توریست و هتلداری، فرش، مبلمان، اثاثیه، صادرات و واردات و لوازم پزشکی هستند.
محورهای این رویداد، آشنایی تاجران و بازرگانان عمانی با توانمندی های صنعتگران ایران، صادرات بدون واسطه به عمان، ملاقات با سرمایه گذاران عمانی، فروش محصولات ایرانی، مشارکت با تاجران عمان، افزایش مراودات اقتصادی عمان، ارائه برنامه های فرهنگی با هویت ایرانی، آشنای با نیازهای بازار عمان، معرفی شرکت های دانش بنیان و محصولات آنها به تاجران عمانی و راه اندازی خطوط تولیدی در عمان است.

عصام اسیبانی روز یکشنبه در نشست رویداد هفته مسقط در اصفهان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان افزود: علاوه بر آن انگیزه هایی برای سرمایه گذاران از جمله معافیت بر مالیات بر درآمدهای شخصی، معافیت برای کسب و کارها به مدت پنج سال و قیمت های رقابتی برای خدماتی که رعایت می شود و مالکیت خارجی سهام ها و شرکت ها، آزادی بازگشت سرمایه و سودی که حاصل سرمایه گذاران می شود، ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: عمان یک ویژگی طبیعی و اجتماعی و فرهنگی بی نظیری دارد که یک محیط لذت بخش و محرک برای ساکنان، تجار، گردشگران و توریست ها فراهم می کند و از نظر راهبردی از منظر بازارهای نوپا در حال شکل گیری است.
وی تصریح کرد : بخش ها و منابع طبیعی اصلی در عمان عبارت از نفت، گاز، مس، شیلات، کشاورزی و بخش های اقتصادی است که برای توسعه و رشد بیزینس مناسب است.
وی ادامه داد: عمان شاهد عملکرد بهبود یافته و بهینه در بودجه 2018 نسبت به سه سال گذشته بوده که انعکاسی از برخی اقدامات برای توسعه درآمدهای غیرنفتی و مخارجی که به صورت منطقی انجام می شود، دارد.
اسیبانی بیان کرد : چارچوب مالی برای سال 2019 کشور عمان در نظر گرفته که هدف آن مجموعه ای از اولویت ها از جمله پایداری اقتصاد مالی برای ادامه دستیابی به نرخ رشد و تکمیل برنامه های متنوع و توانمند سازی بخش خصوصی در چرخه اقتصادی برای فراهم کردن و ایجاد اشتغال است.
وی اظهارداشت: در همین زمینه ما در شهرداری مسقط مسیر طولانی را برای ارائه خدمات در سطوح مختلف مطابق با دیدگاه شفافی که عمان دارد، دنبال می کنیم که هدف آن ارتقا و پیشبرد خدمات ارائه شده به جامعه است.
وی ادامه داد: تا شرایط وضعیت اقتصادی فعلی مبنی بر کاهش فشارهای مالی برای دولت باشد تا بخش خصوصی کارآمدی و کارایی خود را به اثبات برساند.
رئیس توسعه اقتصادی شهرداری مسقط ادامه داد : ما در این شهرداری راهبردی را اتخاذ کردیم که هم جهت با پروژه سرمایه گذاری مشترک است، هدف شهرداری مسقط این است که برخی از بخش های خدماتی از جمله خدمات تمیز سازی و فضای سبزی و کشتارگاه ها را خصوصی سازی کند.
وی اضافه کرد: در نتیجه خصوصی سازی در شهرداری مسقط جنبه های مختلفی از جمله غلبه بر مشکلات و موانع اجرایی، کاهش هزینه های اجرایی است که سطح خدمات ارائه شده را بهبود می بخشد.
اسیبانی اضافه کرد: شهرداری مسقط از هیچ تلاشی برای غلبه بر مشکلات و موانع در راه سرمایه گذاری شرکت ها دریغ نمی کند و فرآیند سرمایه گذاری در مسقط را به نحو مطلوب دنبال می کند.
وی اضافه کرد : با سرمایه گذاران مسقطی قرار دادی 50 ساله منعقد می شود که نوع این قرارداد به میزان سرمایه گذاری در مسقط بستگی دارد، در زمان حال شهرداری مسقط بر روی پروژه های تفریحی برای جذب توریست سرمایه گذاری می کند.
رئیس توسعه اقتصادی شهرداری مسقط اظهارداشت: پروژه های تفریحی به صورت کلی سرمایه های بالایی برای بازگشت سرمایه دارد که بر افزایش تعداد بازدید کنندگان در این راستا باید توجه شود، به همن دلیل اکثر سرمایه گذاران در مسقط به دنبال آن هستند که کسب و کارهای کوچک در مراکز خرید ایجاد کنند تا از میزان بازدیدکنندگان اطمینان حاصل کرده و از سرمایه گذاری در مراکز تفریحی اجتناب می کنند.
وی خطاب به ایرانیان حاضر در این نشست خاطرنشان کر: دعوت می کنم از کشور دوم خود یعنی عمان بازدید کنید تا با دیدگاه شفاف سرمایه گذاران موجود و امکاناتی که دولت به این سرمایه گذاران عطا می کند، آشنا شوید.
اسیبانی ابراز امیدواری کرد این نشست نتایج پرباری برای همه شرکت کنندگان داشته باشد.

** دیپلماسی عمومی در دنیا در حال رشد است
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه نشست گفت: شورای شهر اصفهان در همین راستا برنامه ای را جهت توسعه روابط شهر اصفهان با شهرهای بزرگی مانند مسقط در دنیا برقرار کرده است.
کورش خسروی افزود: این روزها در دنیا دیپلماسی عمومی در حال رشد است که شهرها در این راستا نقش مهمی را ایفا می کنند، از این رو تلاش شورای شهر این است که درگیر پروتکل های دست و پا گیر دیپلماسی رسمی نشود و روابط اصفهان را با شهرهای مختلف دنیا گسترش دهد.
وی بیان کرد: در زمان حاضر میزبان تجار از عمان و عراق و ماه آینده از فرایبورگ و نجف و ... هستیم که روابط اصفهان با این شهرها گسترش پیدا می کند.
وی اظهارداشت: تاکید شورای شهر اصفهان بر این است که این رویدادها مانند امروز توسط بخش خصوصی به دلیل ایجاد پایداری و تعدد در رویدادها باشد تا برای برگزاری این رویدادها وابسته به مدیران دولتی و شهری نباشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار