دبیر فدراسیون ‌پزشکی ورزشی در خراسان جنوبی خبرداد:
دبیر فدراسیون ‌پزشکی ورزشی از حذف کارت خدمات درمانی ورزشکاران در کشور خبر داد و گفت: در برخی استان ها از جمله خراسان جنوبی کارت های فیزیکی تبدیل به الکترونیک شده است و سال آینده هیچ کارت فیزیکی خدمات درمانی در کشور وجود نخواهد داشت.
کد خبر: ۷۲۱۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۲ 03 March 2019

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، تورج ملک محمدی دبیر فدراسیون ‌پزشکی ورزشی ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان جنوبی عنوان کرد: این کارت که توسط فدارسیون پزشکی در اختیار ورزشکاران قرار می گیرد کارت بیمه نیست بلکه خدمات درمانی است که با پرداخت ۱۵ هزار تومان حق عضویت جامعه ورزشی می توانند از خدمات مراکز تخصصی و کلینیک های ورزشی برخوردار شوند.

وی گفت: مربیان، ورزشکاران و داوران سراسر استان می توانند با مراجعه به سایت فدارسیون پزشکی ورزشی کارت خدمات درمانی خود را به صورت آنلاین دریافت کنند و از خدمات درمانی و حمایتی بهره مند شوند.

دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی اظهار داشت: هرگونه عرضه و فروش مکمل های دارویی در باشگاه های ورزشی ممنوع است و تجویز این مکمل ها فقط توسط پزشکان و داروخانه های مجاز صورت می گیرد.

وی افزود: هر سال بولتن و لیست داروهای ممنوعه و مجاز در سایت وزارت ورزش و جوانان و در اختیار هیات های ورزشی و پزشکی قرار می گیرد.

وی به تمامی ورزشکاران تاکید کرد: هیات پزشکی ورزشی و کارشناسان بهترین منبع تشخیص دوپینگی بودن یک دارو از غیردوپینگی بودن هستند.

ملک محمدی گفت: افراد قبل از اینکه اتفاقی بیفتد و تست دوپینگ آنها مثبت گزارش شود قبل از مصرف هر دارو در ارتباط با ممنوع یا مجاز بودن آن اطمینان خاطر حاصل کنند.

وی با تاکید بر نقش تعیین کننده منابع انسانی متخصص در ارتقا و توسعه پایدار ورزش قهرمانی افزود: در این زمینه دوره های اموزشی در حوزه های تخصصی از جمله پزشکی ورزشی، مشاوره، روانشناسی، مدیریت ورزش، ماساژ و سایر در استان ها برگزار می شود.

وی گفت: در پایان دوره های مذکور گواهی نامه معتبر برای فعالیت و ارایه خدمات تخصصی و علمی در سطوح مختلف ورزش قهرمانی، باشگاه های ورزشی و خدمات درمانی در مراکز به شرکت کنندگان داده می شود.

ملک محمدی با بیان اینکه خراسان جنوبی در شاخص صدور خدمات درمانی الکترونیکی سرآمد کشور است افزود: این استان از نظر انجام خدمات فیزیوتراپی و خدمات درمانی نیز از امکانات بسیار خوبی برخوردار است.

وی با اشاره به تعامل خوب مدیرکل ورزش و جوانان با هیات پزشکی ورزشی استان یادآور شد: این تعامل سازنده در جذب اعتبارت و تامین تجهیزات فدراسیون نیز تاثیر بسزایی دارد.

دبیر فدراسیون ‌پزشکی ورزشی همچنین با برگزاری دوره‌ های آموزشی حرکات اصلاحی ورزشی، ماساژ پزشکی و پزشکیار امدادی ویژه دبیران ورزشی آموزش و پرورش در خراسان‌ جنوبی موافقت کرد.

وی ادامه داد: در صورت به حد نصاب رسیدن متقاضیان و به‌ صرفه بودن آن برای هیات پزشکی ورزشی، مجوز برگزاری این دوره‌ ها صادر و مدرسان برتر کشوری به استان اعزام خواهند شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار