با حضور امیر صباحی فرد؛
سامانه راداری و کمک ناوبری معین ۴۰ و نیز سامانه راداری پسیو ناصر ۴۰، با حضور فرمانده پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) رونمایی شد.
کد خبر: ۷۲۰۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴ 02 March 2019

سامانه‌های «معین ۴۰» و «پسیو ناصر ۴۰» رونمایی شد

با حضور امیر صباحی فرد، فرمانده پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)، سامانه های راداری و کمک ناوبری «معین ۴۰» و «پسیو ناصر ۴۰ » در این قرارگاه رونمایی شد.

 «رادار ناصر۴۰»، یک سامانه راداری پسیو با قابلیت کشف اهداف در محیط شهری است که توسط سازمان جهاد خودکفایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) و با همکاری معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری طراحی و تولید شده است. این سامانه قابلیت کشف و اهداف ریز پرنده و موشک‌های کروز را در محیط‌های شهری و پیرامون آن‌ها دارد.

«ناصر ۴۰» که تکنولوژی ساخت آن در منطقه کم نظیر است، در واقع به رادار غیر فعال و پنهان نیز مشهور است به عبارت دیگر هیچ یک از هواپیماها و نیز سامانه‌های جمع آوری اطلاعات دشمن، ​قادر به کشف این رادار نیستند.

بنا بر این گزارش، سامانه «کمک ناوبری معین ۴۰» نیز دومین دستاورد قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) است؛ این سامانه یک کمک ناوبری هست که همه اطلاعات هواپیمای در حال پرواز را نه از خلبان، بلکه از خود سیستم هواپیما سوال می‌کند.

این سامانه که دارای برد بیش از ۴۰۰ کیلومتر است، با لحاظ کردن همه الزامات مربوط به سازمان بین المللی هوانوردی (ایکائو)، قابلیت بالایی در تعیین موقعیت جغرافیایی اهداف، امکان ارتفاع سنجی و زاویه سنجی دقیق و تبادل هدف و تبادل اطلاعات باسایر رادارهای کشوری را داراست و می‌تواند همزمان مورد بهره برداری نظامی و تجاری قرار گیرد.

فن‌آوری ساخت «سامانه های راداری ناصر۴۰ و کمک ناوبری معین ۴۰» صرفا در اختیار ۸ کشور پیشرفته جهان است و قرارگاه پدافند هوایی ارتش با تکیه به توانمندی داخلی و براساس نیازهای روز دفاع هوایی کشور این سامانه مهم را تولید و مورد استفاده قرار می‌دهد.

 

منبع:مهر

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار