دکتر روزدار:
رییس هیات پزشکی ورزشی خوزستان با بیان این‌که فدراسیون و هیات‌های پزشکی ورزشی یک سیستم پشتیبان برای تامین سلامت ورزشکاران هستند، گفت: دیدگاه من این است که باید تا آنجا که می‌توان بخش سخت‌افزاری هیات استان را تقویت کنیم.
کد خبر: ۷۱۹۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲ 27 February 2019

دکتر منصور روزدار در مجمع سالانه هیات پزشکی ورزشی استان که امروز در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: فدراسیون و هیات‌های پزشکی ورزشی، یک سیستم پشتیبان برای تامین سلامت ورزشکاران هستند که هر چه در این امر پیش برویم، باز هم عقب هستیم زیرا حوزه سلامت گسترده است که نیاز به کار دارد و هزینه‌بر است.

وی ادامه داد: استان خوزستان هشت سال جنگ تحمیلی را داشته است و هنوز آثار جنگ و عقب‌ماندگی دیده می‌شود. عملکرد این استان باید چهار پنج برابر عملکرد استان‌های دیگر باشد تا شاید پس از سال‌ها بتوانیم هم‌سو با استان‌های دیگر پیش برویم. وقتی تمام این‌ها را کنار هم قرار می‌دهیم، می‌بینیم که چه کار سنگینی وجود دارد و در حیطه ورزش نیز چه کار پر مسوولیتی وجود دارد و متوجه می‌شویم کار کردن برای این مردم ارزش بالایی دارد و از پاداش ابدی و ماندگاری برخوردار است.

رییس هیات پزشکی ورزشی خوزستان گفت: دیدگاه من این است که باید تا آنجا که می‌توان بخش سخت‌افزاری هیات را تقویت کنیم. در این زمینه نیاز به یک مرکز فعال، فیزیوتراپی و یک کلینیک پزشکی ورزشی است که بتوان کار را به صورت منسجم و تخصصی وارد عمل کرد. می‌دانم دغدغه ربیس فدراسیون نیز همین موضوع است تا یک جایگاه مستمر برای درمان ورزشکاران تعریف شود که خد را شکر دو سال پیش مرکز فیزیوتراپی استان فعال شد و بعد هم مرکز فیزیوتراپی و آب‌درمانی را فعال کردیم که به ورزشکاران دارای کارت بیمه خدمات رایگان ارائه می‌دهد.

وی افزود: همچنین توانستیم یک مرکز بسیار تخصصی و اصلاحی پیکرسنجی را تعریف کنیم که شاید الگوی مشابه آن را در کشور نداشته باشیم. این مرکز هم به صورت رایگان خدمات ارائه می‌دهد. همچنین درمانگاه ما نیز فعال است که کارهای مریوط به مشاوره‌های روانشناسی، تغذیه و تهیه کارت سلامت را انجام می‌دهد که خدمات آن به صورت رایگان یا نیمه‌رایگان در اختیار ورزشکاران دارای کارت بیمه قرار می‌گیرد. همچنین جا دارد از همراهی اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان قدردانی کنیم.

روزدار عنوان کرد: بازدید از باشگاه‌ها نیز مطابق با دستورالعمل وزارت انجام می‌شود و با باشگاه‌های متخلف برخورد می‌شود. بیشترین آمار برخورد با باشگاه متخلف را نیز ما داشته‌ایم. ما همچنین باشگاه‌هایی را که صادقانه کار می‌کنند، مورد تقدیر قرار می‌دهیم.

وی در پایان گفت: دوره‌های آموزشی نیز مطابق استانداردها برگزار می‌شود و دیدگاه ما این بوده است که تمرکززدایی داشته باشیم و تمام آن خدماتی که در مرکز انجام می‌شود در شهرستان‌ها نیز ارائه شود.

پس از برگزاری مجمع سالانه هیات پزشکی ورزشی خوزستان که امروز با حضور رییس فدراسیون و مدیرکل ورزش و جوانان استان برگزار شد از برترین باشگاه‌داران تیز تجلیل شد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار