کد خبر: ۷۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴ 23 February 2015

به گزارش تابناک ارومیه،افشین امیر پور دیلمی در گفتگوی خبری با مهر، با اشاره به نصب ۴ هزار و ۸۳۲ کنتور حجمی و هوشمند به چاههای آب آذربایجان غربی تا کنون، افزود: از این تعداد ۳ هزار و ۲۷۶ کنتور حجمی مکانیکی و هزار و ۵۵۶ کنتور هوشمند آب و برق است.

وی در خصوص میزان مصرف به تفکیک مصارف چاههای بهره برداری، گفت: ۸۸.۳۲ درصد آب بهره برداری شده از چاههای استان در بخش کشاورزی، ۳.۰۹ درصد در بخش صنعت و خدمات و مابقی در بخش آب شرب مصرف می شود.

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای آذربایجان غربی ادامه داد: بررسی وضعیت چاههای فاقد پروانه بهره برداری هر شهرستان در شورای حفاظت از منابع آب شهرستان و اولویت بندی و برنامه زمان بندی جهت تعیین تکلیف این چاهها، برای تعیین تکلیف چاههای فاقد پروانه بهره برداری ضروری است.

وی برداشتهای غیر مجاز از منابع آب سطحی از بالا دست رودخانه ها و عدم تامین حق آبه اراضی واقع در دشتها از جمله علل روی آوردن کشاورزان به حفر چاههای نیمه عمیق غیر مجاز دانست و یادآور شد: عدم امکان صدور پروانه حفر چاه کشاورزی در دشت های ممنوعه به لحاظ عدم وجود ظرفیت لازم جهت توسعه بهره برداری از دلایل روی آوردن به حفر چاههای غیر مجاز هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار