در 11 ماه سال جاری رقم خورد:
مدیرکل گمرک اصفهان گفت:: در ۱۱ ماهه امسال ارزش کالا‌های صادراتی از استان ۴۷ با درصد رشد به ۲ میلیارد و ۲۶۶ میلیون دلار رسید.
کد خبر: ۷۱۹۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳ 26 February 2019

به گزارش تابناک، اسدالله احمدی ونهری مدیرکل گمرک اصفهان اظهار کرد: استان اصفهان با داشتن توانمندی‌های گوناگون تولیدی، کشاورزی، صنایع تبدیلی و صنایع دستی در کشور جز مهمترین استان‌ها در زمینه صادرات کالا محسوب می‌شود به طوری که طی ۱۱ ماهه سال ۹۷ بالغ بر ۴ میلیون و ۵۹۳ هزار تن کالا به ارزش ۲ میلیارد و ۲۶۶ میلیون دلار استان اصفهان به مقصد ۹۸ کشور جهان صادرات داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۲ درصد و ازلحاظ ارزش ۴۷ درصد رشد داشته است.

 
وی عمده‌ترین کالا‌های صادراتی از استان اصفهان را، آهن و فولاد به ارزش ۶۹۷ میلیون دلار، محصولات پتروشیمی ۴۳۹ میلیون دلار، فرش ۱۸۶ میلیون دلار و محصولات شیمی آلی ۱۴۹ میلیون دلار برشمرد و اظهار داشت: مهمترین کشور‌های مقصد کالا‌های صادراتی استان اصفهان عراق با ۷۷۰ میلیون دلار و ۳۴ درصد، افغانستان با ۳۰۵ میلیون دلار و ۱۳ درصد، امارات متحده عربی با ۲۱۹ میلیون دلار و ۱۰ درصد، پاکستان با ۱۸۲ میلیون دلار و ۸ درصد و عمان با ۱۶۱ میلیون دلار و ۷ درصد سهم ازکل صادرات استان داراست.

مدیر کل گمرک اصفهان اذعان داشت: ۷۴ هزار و ۳۵ تن کالا به ارزش ۳۳۶ میلیون و ۵۰۹ هزار دلار به گمرک اصفهان وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۱۰ درصد و از حیث ارزش ۹ درصد کاهش یافته است.
احمدی ونهری اظهار داشت: در راستای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و با راه اندازی و استفاده از سامانه‌های امور گمرکی و پنجره تجارت فرا مرزی این اداره کل در ۱۱ ماهه ۱۳۹۷، بالغ بر دو هزار و ۵۵۳ میلیارد و ۷۹۹ میلیون ریال درآمد کسب و به خزانه واریز کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد افزایش داشته است.
 
وی در خصوص مهمترین کالا‌های وارداتی گمرک اصفهان طی ۱۱ ماه سال ۱۳۹۷ گفت:: ماشین آلات مکانیکی ۱۳۷ میلیون دلار، ماشین آلات برقی ۳۵ میلیون دلار، اجزا و قطعات منفصله خودرو ۲۸ میلیون دلار بوده است ودر ادامه اظهار داشت: عمده‌ترین کشور‌های صادر کننده به مقصد گمرک اصفهان، ایتالیا با ۱۹ درصد، چین با ۱۷ درصد، آلمان با ۱۳ درصد، فرانسه ۹ درصد و ترکیه با ۹ درصد، از کل واردات به مقصد گمرک اصفهان را به خود اختصاص داده اند.
 
مدیرکل گمرک اصفهان بیان داشت: طی این مدت تعداد ۵۶۳ بسته هدیه و سوغات ورودی به ارزش ۱۰ میلیارد و ۲۷۳ میلیون ریال از طریقگمرک پست اصفهان وارد و تعداد ۹۵۴۶ بسته هدیه و سوغات خروجی به ارزش ۶۲ میلیارد و ۵۰۱ میلیون ریال از طریق گمرک پست اصفهان صادر گردیده است.
 
احمدی ونهری اظهار داشت: در ۱۱ ماهه سال ۹۷ تعداد ۲۰۹ هزار و ۱۵۴ نفر مسافر ورودی و خروجی، تشریفات امور مسافری آن‌ها در گمرک فرودگاه بین المللی شهید بهشتی انجام پذیرفته که به نسبت مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد کاهش داشته است.
منبع: تابناک
برچسب ها: اصفهان ، صادرات ، گمرک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار