مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان با بیان اینکه این استان رتبه دوم کشوری در تعداد فرصت های شغلی ایجاد شده توسط شرکت های تعاونی بانوان را داراست، گفت: تعداد فرصت های شغلی این شرکت ها در استان 13 هزار و 957 نفر است.
کد خبر: ۷۱۸۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶ 25 February 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، محسن نیرومند افزود: تعداد فرصت های شغلی شرکت های تعاونی بانوان در کشور 122 هزار و 945 نفر است. 
وی با اشاره به اینکه این استان رتبه اول کشور در تعداد عضوهای شرکت تعاونی بانوان را به خود اختصاص داد، بیان کرد: تعداد این اعضا در کل کشور 132 هزار و 585 نفر و تعداد اعضای این شرکت ها در اصفهان 13 هزار و 957 نفر است. 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان با اشاره به اینکه در چهار دهه گذشته تنها یک شرکت تعاونی بانوان با 45 نفر عضو در زمینه تولید صناع دستی در استان اصفهان وجود داشت، افزود: این در حالیست که طی چهار دهه اخیر 569 شرکت تعاونی بانوان در استان تشکیل شده است. 
وی تصریح کرد: در زمان حال تعداد 10 هزار و 68 شرکت تعاونی بانوان با وضعیت فعال و در دست اجرا در سطح کشور مشغول هستند که از این تعداد 264 شرکت تعاونی مربوط به استان اصفهان است.
نیرومند با اشاره به نقش برجسته جامعه زنان در چهل سال گذشته اظهار داشت: 30 درصد از مدیریت مراکز مشاوره کارآفرینی را بانوان برعهده دارند و 88.9 درصد از تسهیلات مشاغل خانگی به بانوان پرداخت شده است. 
وی، افزایش کمی و کیفی مراجع حل اختلاف کار در جهت حل و فصل سازشی اختلافات کارگری و کارفرمایی و کاهش مدت زمان رسیدگی، تاسیس اداره حمایت از پایداری مشاغل و رصد واحدهای مشکل دار، پیگیری، تهیه و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در واحدهای اقتصادی بزرگ و شروع طرح بزرگ و فراگیر خودبازرسی به وسیله حضور مستمر افسران ایمنی در محیط های کارگری و آموزش تخصصی را از اقدامات صورت گرفته در این اداره کل دانست. 
وی تاسیس گروه تحقیقات، تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار به عنوان بازوی آموزشی و پژوهشی این اداره کل در راستای تحقق استراتژی های کلان وزارت کار با هدف تقلیل حوادث ناشی از کار، کاهش بیماری های شغلی و ارتقا سطح آموزش های نیروی کار و بازآرایی آموزش نیروی انسانی شاغل در واحدهای صنعتی، تولیدی، خدماتی، کشاورزی و معادن کشور از دیگر اقدامات عنوان کرد. 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان، درباره حداقل دستمزد کارگران با احتساب نرخ تورم و آمار مقایسه ای از چهار دهه گذشته تا به امروز، اظهار داشت: حداقل دستمزد کاگران در سال های گذشته حدود 5 میلیون و 670 هزار ریال و در زمان حال به 10 میلیون 111 هزار ریال افزایش پیدا کرده است. 
نیرومند گفت: تعداد افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در چهل سال گذشته در کل کشور(بیمه شده و مستمری بگیر) 6 میلیون و 896 هزار و 559 نفر بوده که در زمان حال به 42 میلیون و 791 هزار و 596 نفر رسیده است.
به گفته وی، در زمینه تحت پوشش قراردادن بیمه تامین اجتماعی رشد 520 درصدی و افزایش 6.2 برابری را شاهد هستیم. 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان با اشاره به تعداد افراد برخوردار از مقرری بیمه بیکاری استان در چهار دهه اخیر خاطرنشان کرد: چهل سال گذشته هیچ کس از مقرری بیمه بیکاری برخوردار نبود و این در حالیست که در زمان حال 28 هزار و 201 نفر از بیمه بیکاری برخوردار هستند. 
وی با اشاره به بخش اشتغال و کارآفرینی بیان کرد: نسبت شاغلان دانش آموخته دانشگاهی به کل کشور در زمان حال 24.5 درصد است که نسبت به سال های گذشته رشد 600 درصدی را در این زمینه شاهد هستیم. 
نیرومند ادامه داد: براساس آمار منتشر شده از شاخص جهانی کارآفرینی، رتبه کارآفرینی ایران در سال 2018 با افزایش 13 رتبه ای در میان 137 کشور جهان به 72 رسیده است، همچنین گزارش منتشر شده نشان می دهد رتبه کارآفرینی ایران در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا به 11 رسیده است که در مقایسه با سال قبل، سه رتبه بهبود یافته است..
وی اضافه کرد: ایران 4.7 بهبود امتیاز را در سال 2018 تجربه کرده و از این منظر پنجمین کشور جهان در بهبود امتیاز است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار