کد خبر: ۷۱۸۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶ 24 February 2019

به گزارش تابناک تبریز، شکور اکبرنژاد در جلسه این هفته‌ی شورای شهر تبریز ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا(س) به تمامی مادران و مادران بزرگوار شهدا و تبریک میلاد امام راحل دو مورد را خاطر نشان کرد : از اعضای شورا و شهرداری خواهشمند هستم در مورد بودجه بررسی زیادی کرده و جلسات بسیاری در این خصوص ترتیب دهیم .


وی همچنین خطاب به اعضای شورا گفت :اگر اعضای شورا مرخصی میگیرند خواهشا شورا را در جریان بگذارند تا این مورد باعث لغو جلسات نشود .

ابتدا تعرفه عوارض محلی سال 1398 مورد بررسی قرار گرفت:

اشرف نیا در این ارتباط گفت :در رابطه با فضای باز و پرکینگ میتوان گفت :چون فضای سبز مصوبه شورای شهرسازی است اگر قوانینی برای فضای باز تعیین کند باید رعایت شود .اگر تغییری داده شود دوباره باید از شورای شهرسازی اجازه گرفته شود .ماده 100 به فضا ی باز و پارکینگ دخالت نمیکند .

محمد باقر بهشتی عضو شورای شهر تبریز با اشاره به بررسی لایحه بودجه سال ۹۸ گفت: بودجه سال ۱۳۹۸ شهرداری تبریز به موقع و به مراتب بهتر، باکیفیت تر و برنامه محورتر از بودجه سال ۱۳۹۷ تدوین و تقدیم شورای شهر شده است.

بهشتی افزود: بعداز ارائه بودجه از سوی شهردار به شورای شهر، کارشناسان مرکز پژوهش های شورا بررسی بودجه را آغاز کردند و این بودجه در حوزه های مختلف درحال بررسی است.

وی با تاکید بر اینکه بررسی بودجه به دو شکل از بالا به پایین و پایین به بالا انجام می شود، افزود: در بررسی پایین به بالای بودجه نشست هایی با تک تک سازمان ها و مناطق برگزار شده و در بررسی هزینه ها و درآمدها نتایج مشترک هم حاصل شده است.

عضو شورای شهر تبریز افزود: تیم های کارشناسی ما در مرکز پژوهش ها در سه محور حفظ وضعیت فعلی، انجام پروژه های جدید و اتمام پروژه های نیمه‌تمام به اتفاق نظر با مناطق شهرداری و سازمانهای شهرداری رسیده اند.

بهشتی تاکید کرد: مناطق و سازمان های مختلف شهرداری برای اتمام روند بررسی بودجه باید اطلاعات کافی را در اختیار مرکز پژوهش ها قرار دهند

 

شهردار تبریز در جلسه شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه شهرداری هیچ تصمیمی برای عدم ارائه اطلاعات به شورا ندارد و هرگز با شورا تقابل نداشتیم گفت: دلیل اینکه اعضای شورا مشخص نبودن ریز حقوق و مزایای دریافتی افراد را به تصویب بودجه مرتبط می دانند برای من مشخص نیست.

او ادامه داد: حقوق افراد بر اساس ردیف های بودجه پرداخت می شود و در ماه های مختلف بر مبنای کارکرد افراد متفاوت است.

شهردار تبریز با اشاره به اینکه شهرداری آماده است تمام اطلاعات درخواستی اعضای شورا را در اختیار آنان بگذارد گفت: حرف ما این است که زمان بررسی بودجه با ارائه گزارش عملکرد و سوالات مرتبط با آن از دست نرود.

شهین باهر با تاکید بر اینکه تمام کلانشهرهای کشور کار بررسی بودجه خود را به پایان برده اند گفت: در این شرایط اقتصادی هفته گذشته بودجه شهرداری اصفهان با افزایش قابل ملاحظه ای تصویب شده گرچه از دیدگاه من این بودجه غیر واقعی است اما به هر حال بودجه آنها تصویب شده است.

او تاکید کرد: تمام تلاش من این است که بودجه سال ۹۸ مثل امسال که خرداد ماه به دست ما رسید دوباره با تاخیر ارائه نشود و ما بتوانیم از تمام فصل کاری که در تبریز تنها چند ماه است، استفاده کنیم.

ایرج شهین باهر همچنین در جلسه امروز و در خصوص دستور جلسه مربوط به عملکرد شهرداری در خصوص بودجه سال 97 گفت: ما بر اساس بودجه مصوب اقدام کرده ایم و بر اساس همان عملکرد، پاسخ گوی اعضای شورای شهر هستیم.
شهردار تبریز با اشاره به اینکه بر اساس وضعیت اقتصادی موجود اولویت، تکمیل پروژه های نیمه تمام بوده، اظهار داشت: در کنار تکمیل این پروژه ها، مسیرگشایی ها را نیز پیگیری می کنیم.
شهین باهر با تاکید بر اینکه میزان پیشرفت پروژه ها بر اساس میزان تحقق بودجه است گفت: در تاریخ 110 ساله شهرداری تبریز هیچگاه تحقق 100 درصدی بودجه رخ نداده است.

محمد زاده خطاب به شهردار :چه کسانی همدست و حامی شرکت همشهری است که میلیارد میلیارد پول هارا انتقال میدهند .

اطلاعات لازم در مورد این شرکت را میخواهیم که معلوم نیست هیئت مدیره شرکت همشهری چه کسانی اند و چند نفرند .

شهردار ملزم به دادن اطلاعات در این زمینه به کمیسیون تحقیق و نظارت است وگرنه برخورد میکنیم .

شرکت تفحص به حستجوی این افراد است که تا کنون افراد را پیدا نکرده ایم .


اتوماسیون ما قطع شده است ایا ما در شورا رای داده ایم که اینگونه شود .

ما نماینده ملت هستیم چه کسی این پیشنهاد را داده است که بدون رای اعضای شورا اتوماسیون را قطع کنند .

اوتوماسیون های مارا جای خود برگردانید ما هم عضو شوراییم .

نهاد ها و سازمانهای بسیاری به شهرداری بدهکار هستند و شهردار به جد پیگیر این موضوعات هستند .

و الان که کارمندان بیش از پیش در استانه عید نوروز نیازمند حقوق و مزایا هستند ،باید هر طور شده باید بدهی خود را به شهرداری پرداخت کنند .

 خواهشا شهرداری تعدادی از کارگران را که داری سختی کار هستند را نیز در نظر بگیرد و مشکلات ان ها را حل کند .

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :