مسعود علی بخشی کارشناس تربیت بدنی
کد خبر: ۷۱۸۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵ 23 February 2019
پیشرفت صنعت وکاربرد آن درزندگی روزمره انسان‌ها ازتلاش‌های طبیعی جسمانی افراد کاسته است بعنوان مثال پشت میزنشینی باعث مشکلی تحت عنوان فقرحرکتی است که سلامتی وطول عمرافراد شهرنشین را به خطرانداخته وزندگی سالم انسان‌ها را تهدید می کند.

ازجمله عوارضی که فقرحرکتی ویاورزش نکردن بدنبال دارد تغییر فشارخون. افزایش قندخون. چربی و اسیداوریک درخون. تنگی نفس. اختلال درکارقلب وگردش خون ودرنهایت کاهش توان جسمانی میباشد که این عوامل باعث افزایش تعدادسکته‌های قلبی ومغزی می‌شود. دانشمندان علم پزشکی ورزشی به این نتیجه رسیده اند که اگر روزانه یکبار برای حداقل ۱۵ دقیقه با انجام حرکت‌های ورزشی عرق نکنیم دچارفقرحرکتی شده ایم که خود به خود ازفعالیت قلب وسیستم گردش خون کاسته شده وفشاربیشتری به قلب وارد میشود ودرنتیجه تعداد ضربان قلب افزایش می‌یابد.

تحقیقات دانشمندان وپزشکان ورزشی نشان داده است که انجام تحرکات ورزشی مانع از از سکته قلبی میشود ویا حداقل سکته قلبی را برای سالیان دراز به تعویق می‌اندازد وبه قول معروف ورزش انسان را جوان نگه میدارد وهمینطور باعث تقویت قدرت تفکر انسان می شود.

ورزش کردن درسنین مختلف برای بدن مفیداست به شرطی که متناسب با سن افراد شدت وکمیت آن تغییر کند. محتوای برنامه ورزشی باید براساس سه نکته تنظیم شود..

۱:شدت اجرای تمرینات ورزشی
۲:مقدار ومدت تمرینات ورزشی
۳:نوع حرکات ورزشی
درادامه به توضیح هرکدام ازموارد بصورت اختصار پرداخته خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار