رییس پلیس راهور استان اصفهان گفت: آمارهای حوادث ترافیکی بیانگر آن است که قوانین موجود در برخورد با مقصران بروز تصادفات و سانحه های رانندگی بازدارنده نیست.
کد خبر: ۷۱۷۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴ 21 February 2019

به گزارش تابناک،  رضا رضایی افزود : بنا به اعلام اداره کل پزشکی قانونی اصفهان، در 10 ماهه امسال 949 نفر در حوادث ترافیکی استان جان باختند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (873 نفر) معادل 8،7 درصد افزایش را نشان می‌ دهد.
وی اظهارداشت: بیشترین تلفات حوادث ترافیکی با 583 نفر در جاده ‌های برون‌ شهری، 319 نفر در مسیرهای درون ‌شهری، هشت نفر جاده‌ های روستایی و 39 نفر در سایر مسیرها گزارش شد.
رییس پلیس راهور استان اصفهان همچنین به افزایش 8،5 درصدی آمار مصدومان حوادث ترافیکی در مدت 10 ماهه امسال در استان اشاره و اضافه کرد: در این مدت 23 هزار و 676 بر اثر سانحه های رانندگی مصدوم شدند.
به گزارش ایرنا، برآیند آمار نشان می دهد که 90 درصد تلفات این سوانح در کشورهای در حال توسعه رخ می دهد و ایران به عنوان کشوری در حال توسعه، رتبه پنجم مرگ و میر ناشی از سوانح جاده ای را به خود اختصاص داده است. 
طبق گزارش های رسمی پلیس راهور و وزارت راه و شهرسازی، در ایران در هر 24 ساعت، به طور متوسط 42.8 نفر جان خود را در تصادفات جاده ای از دست می دهند.
وی یادآور شد: تصادفات موضوعی خودساخته است که دقت و توجه راننده به عنوان عامل انسانی می تواند به بروز نیافتن آن منجر شود.
رییس پلیس راهور اصفهان، سرعت غیرمجاز، خواب آلودگی و بی‌توجهی به جلو از سوی رانندگان را مهمترین عامل تصادفات در استان برشمرد.
وی با بیان اینکه قوانین رانندگی از مدرن ترین و مدون ترین قواعد جهانی است، ادامه داد: این در حالی است که در بسیاری از کشورها با مسببان بی توجهی به قواعد و قوانین رانندگی حتی در جزیی ترین موارد به شدت برخورد می شود تا جایی که برای آنها محرومیت اجتماعی ایجاد و یا اینکه امکان دستیابی به برخی مشاغل را برای آنها ناممکن می کنند. 
رضایی با تاکید بر اهمیت رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در پیشگیری از بروز حوادث ترافیکی تصریح کرد : این قوانین، لازمه زندگی مدرن است و احترام و تبعیت اجتماعی را به دنبال دارد. 
وی مهمترین راهکار در این زمینه را آموزش و تاکید بر اجرای مقررات رانندگی اعلام کرد و گفت: مانیتورینگ کردن جاده های درون و برون شهری را در اصلاح فرهنگ رانندگی بسیار مهم دانست.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار