معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: اگر قرار باشد کسب و کارهای جدی در این شهر شکل بگیرد و تولید ثروت شود چاره‌ای نداریم جز اینکه به سمت صنایع خلاقی برویم که بخشی از این صنایع، مسائل فرهنگی مثل صنعت سینما، تئاتر و موسیقی است.
کد خبر: ۷۱۶۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۷ 18 February 2019

به گزارش تابناک، رضا روحانی با اشاره به اهداف این نمایشگاه اظهار کرد: مهم‌ترین اهداف نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان که اولین بار کار خود را شروع می‌کند این است که ظرفیت‌های استان اصفهان را در حوزه سینما بشناسد.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: در مرحله اول باید بدانیم در زمینه‌های فیلمنامه نویسی، گریم، طراحی، بازیگری، تدوین، دکوپاژ، تهیه کنندگی، کارگردانی و تمام متعلقات سینما چه ظرفیت‌هایی در استان اصفهان وجود دارد و بتوانیم آن‌ها را در قالب یک نمایشگاه همچون یک ویترین عرضه کنیم که امیدواریم ظرفیت‌های حقیقی و حقوقی اصفهان در این نمایشگاه، حضور موثری داشته باشند و بتوانیم این توان و پتانسیل را یکجا درقالب این نمایشگاه نشان دهیم. ‌‎هدف اصلی در این نمایشگاه این است که از خروج نیروی انسانی نخبه به خارج از ایران و اصفهان جلوگیری کنیم.

رضا روحانی با بیان اینکه به دلیل آلودگی و کمبود آب و تغییر اقلیم و اکوسیستم زیستی اصفهان، وضعیت اصفهان برای بحث صنعت و کشاورزی تقریباً بسته شده است، گفت: اگر قرار باشد کسب و کارهای جدی در این شهر شکل بگیرد و تولید ثروت شود چاره‌ای نداریم جز اینکه به سمت صنایع خلاقی برویم که بخشی از این صنایع، مسائل فرهنگی مثل صنعت سینما، تئاتر و موسیقی است که از قضا، اصفهان ظرفیت‌های فوق العاده ای در این زمینه دارد.

وی اضافه کرد: موضوع دیگری که می‌توان به آن پرداخت فرهنگ عامه و فولکلور اصفهان است که بسیار غنی است اما متاسفانه خیلی کم به آن پرداخته شده است؛ به جرات می‌توان گفت "کلان روایت ایران می‌تواند از اصفهان آغاز شود."

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به رویدادهایی که در بخش جنبی برگزار می شود، گفت: رویدادهای جنبی جشنواره بخشی از اهداف اصلی برگزاری آن و دوره پیچینگ، تست بازیگری، طراحی صحنه، موسیقی متن، گپ سینمایی، انتقال تجربه و کارگاه‌های آموزشی با حضور فعالان سینمایی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار