قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: این استان در صنایع تبدیلی و تکمیلی رتبه سوم کشور را دارد و هرچه از ضایعات کشاورزی کم شود، ارزش افزوده محصولات آن بیشتر خواهد شد.
کد خبر: ۷۱۶۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵ 18 February 2019

به گزارش تابناک، به گفته مهرداد مرادمند از اراضی که زیر کشت زراعی می رود 177 هزار هکتار زراعت آبی و 20 هزار هکتار دیم است.
وی با بیان اینکه استان اصفهان 10.7 میلیون هکتار اراضی دارد، خاطرنشان کرد: حدود پنج درصد آن یعنی 546 هزار هکتار متعلق به بخش کشاورزی است.
مرادمند افزود: اصفهان با وجود کاهش اراضی زیر کشت و منابع آبی ظرفیت خوبی در این بخش و تولید سالانه 3.2 میلیون تُن محصولات زراعی دارد این در حالی است که سطح باغ های استان 75 هزار و 500 هکتار با تولید 474 هزار تن است. 
قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با بیان اینکه سطح باغ های مقاوم به خشکسالی در استان رو به افزایش است، تصریح کرد: یکی دیگر از راه های مقابله با کم آبی، گسترش گلخانه هاست که در زمینه تولیدات آن از جمله قارچ خوراکی نیز دارای رتبه های برتر هستیم.
وی با اشاره به اینکه در تولید محصولات دام و طیور رتبه های برتر از جمله مقام نخست در گوشت مرغ و شیر، دوم در تخم مرغ و پنجم در گوشت قرمز را داریم، افزود: تعداد زیادی از استان های همجوار برای این محصولات وابسته به اصفهان هستند.
مرادمند به موضوع آب مَجازی نیز اشاره و تاکید کرد: ضرورتی ندارد که همه مواد اولیه مورد نیاز برخی بخش ها را خودمان تولید کنیم بلکه واردات آنها به صرفه تر است.
قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: این استان در صنایع تبدیلی و تکمیلی رتبه سوم کشور را دارد و هرچه از ضایعات کشاورزی کم شود، ارزش افزوده محصولات آن بیشتر خواهد شد.
وی به رتبه نخست اصفهان در تکثیر ماهیان زینتی نیز اشاره و اضافه کرد: 28 درصد از سهم این ماهیان در کشور متعلق به استان اصفهان است و با آب کم حتی در مناطق خشک و کم آب می توان طرح های تولید آن را با ارزش افزوده بالا اجرا کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار