سومین کنگره بین المللی سلامت همراه با حضور اساتید داخلی و خارجی در شیراز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۱۶۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹ 18 February 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: معصومی دبیر علمی کنگره بین المللی سلامت همراه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سومین کنگره بین المللی سلامت همراه با حضور اساتید داخلی و خارجی یکم و دوم اسفندماه در شیراز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هدف اصلی کنگره، ایجاد فضایی برای تبادل ایده ها، مفاهیم، تکنیک ها، آزمایش ها و برنامه‌های کاربردی دستگاه‌های ارتباطی مانند تلفن همراه، کامپیوترها و رایانه های جیبی در استفاده از خدمات و اطلاعات بهداشت و سلامت است.

معصومی اضافه کرد: دریافت خدمات سلامت از طریق ارتباطات تلفن همراه و فناوری های چندرسانه ای از موضوعات کنگره است.

دبیر علمی کنگره بین المللی سلامت همراه افزود: دستورالعمل‌ها و استاندارد‌های سلامت همراه، خدمات بیمار محور در ساامت همراه، ارتقای سلامت و سلامت همراه، کارآفرینی، سرمایه گذاری و بازاریابی در سلامت همراه، مخاطرات و چالش‌های سلامت همراه، کاربرد فناوری‌های نوین در سلامت همراه و سیستم اطلاعات سلامت و سلامت همراه از محور‌های این کنگره است.

وی با بیان اینکه در این کنگره دو روزه، اساتید و پژوهشگرانی از کشورهای آلمان، امریکا، استرالیا، ترکیه و پاکستان حضور دارند، تصریح کرد: بیش از ۴۰۰ مقاله به کنگره ارسال و از این تعداد حدود ۲۳۰ مقاله پذیرفته شده و به صورت پوستر و سخنرانی ارائه می شود.

معصومی بیان کرد: در این کنگره که سبز نامیده می شود هیچگونه کاغذی ارائه نمی شود و همه چیز به صورت الکترونیک و دیجیتال و بر روی موبایل و لپ تاپ ارائه می شود.

دبیر علمی کنگره بین المللی سلامت همراه تصریح کرد: در حاشیه این کنگره، کارگاه هایی تشکیل، و شرکت ها، اساتید و دانشجویان در آن ها آموزش داده می شوند.

وی با بیان اینکه از افراد با ایده های خوب در زمینه سلامت همراه حمایت می شود، گفت: تلاش می شود نرم افزارهایی که بتواند تبادل دو طرفه بین مردم، بیماران و پزشکان باشد تدوین شود.

معصومی افزود: در این کنگره اپلیکیشن هایی در حوزه سلامت ارائه می شود و از بین آن ها ۳ اپ برتر توسط داوران انتخاب می شوند.

وی ادامه داد: شرکت های فعال در حوزه سلامت دیجیتال ، معاونان وزارت ارتباطات، معاون وزارت بهداشت ، معاون وزارت تحقیقات و دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی در این کنگره حضور دارند.

دبیر علمی کنگره بین المللی سلامت همراه بیان کرد: در این کنگره به مشکلات و چالش های شرکت ها پرداخته می شود تا شرکت های فعال در حوزه دیجتال را فعال تر کرده و به آن ها کمک شود محصولاتشان را نه تنها در ایران بلکه در کشورهای فارسی زبان همسایه هم ارائه دهیم.

سلامت همراه اصطلاحی است که برای برنامه های کاربردی، که در زمینه طبابت و سلامت عمومی توسط دستگاه های ارتباطی همراه پشتیبانی می شوند، به کار می رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار