کد خبر: ۷۱۶۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰ 18 February 2019
تابناک / عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: 4 محور درآمدی کشور معادل 407 هزار میلیارد تومان است که در 2 مورد کلیات آن 3 و 4 دهم از سهم درآمد کشور از 407 هزار میلیارد تومان حدود 300 هزار میلیارد تومان از فروش نفت و میعانات گازی و مالیات احصاء می شود که تقربیا هر کدام سهم 50 درصدی را به خود اختصاص می دهند.

 

درآمد ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی دولت از درآمدهای نفتی/ نباید تمام  اسرار کشور را روی کاغذ بودجه بیاوریم

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در برنامه گفتگوی 18:30 شبکه خبر گفت: در بررسی بودجه در مجلس ابتدا در آمدها بررسی و بعد از قطعی شدن آن بحث هزینه ها مطرح می شود.

وی افزود: در بودجه 22 تبصره وجود دارد که هر بودجه به موضوعی اختصاص دارد، مانند تبصره یک، که کلا به نفت و مسایل آن اختصاص دارد و یا تبصره‌های دیگر به بهداشت و درمان، کشاورزی و سایر مسایل اختصاص دارد.
 
جعفرزاده ایمن آبادی گفت: 4 محور درآمدی کشور معادل 407 هزار میلیارد تومان است که دو مورد کلیات آن است که 3 و 4 دهم از سهم درآمد کشور از 407 هزار میلیارد تومان حدود 300هزار میلیارد تومان از فروش نفت و میعانات گازی و مالیات احصاء می شود که تقریبا  هر کدام سهم 50 درصدی را به خود اختصاص می دهند.
 
وی اظهار داشت: 150 هزار میلیارد تومان از 407 هزار میلیارد تومان از محل در آمدهای نفتی است و 150 هزار میلیارد تومان مربوط به مالیات ها است، 50 هزار میلیارد تومان هم از سایر در آمدهای اختصاصی دولت است و 50 هزار میلیارد تومان هم مربوط به فروش اوراق مشارکت است. 

این نماینده مجلس دهم گفت: در تبصره اول که امروز، مواردی همچون رابطه دولت و نفت، میران فروش نفت، دولت باید چه مقدار از نفت را بفروشد، تا چقدر قیمت نفت باید تعیین شود، کل در آمد دولت از سهم نفت چه میزان است، سهم صندوق توسعه ملی و سهم شرکت ملی چه میزان است و الباقی که باید به خزانه واریز شود در مجلس بررسی شد.

جعفرزاده ایمن آبادی گفت: رئیس جمهور آمریکا تاکنون چندین بار اعلام کرده است که من فروش نفت ایران را به صفر می رسانم و وقت آن که رسیده است، آنرا تمدید و به زمانی دیگر موکول کرده است و به لطف خدا و برکت خون شهدا هیچوقت موفق به این کار نشده و نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اهتمام مجلس و دولت این است که حتما باید نفت به میزان منطقی و معقول به فروش برسد و پول آن برگشت داده شود.

نماینده مردم رشت در مجلس گفت: تجربه به ما نشان داده است که در نظام بودجه ریزی و بودجه بندی دچار اشکال هستیم، ما نباید میزان فروش بشکه ای نفت به دلار و تبدیل دلار به ریال را در بودجه مشخص کنیم که این کار ضرورتی ندارد. 

وی تصریح کرد: ما اعتقاد داریم که که این شیوه بودجه نویسی که ما تمام راز و اسرار کشورمان را روی کاغذ بیاوریم و عیان کنیم کار درستی نیست و هر کشور حق دارد که تدابیری برای خودش اتخاذ کنند.

جعفرزاده ایمن آبادی گفت: مجلس شکل فعلی رابطه دولت و نفت را عوض خواهد کرد و این رابطه برای دنیا شفاف نخواهد بود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار