مزارعی، مسئول اسكان فرهنگیان آموزش و پرورش شیرازبا بیان اینكه برای اسکان مسافران نورزوی تنها مدارس، کمپ‌ها، هتل‌ها، مهمانسراها و سالن‌های ورزشی مربوط به شهرداری شیراز مجاز به اسکان مسافر هستند و برای دیگر مراکز مجوز اجازه اسکان صادر نشده است.
کد خبر: ۷۱۶۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۳ 17 February 2019

تابناک فارس به نقل از ایکنا:محمد اژدری افزود: همچنین چهار كمپ ثابت در چهار ورودی شهر شیراز و استقرار ۱۰۰ کانکس نیز برای اسکان مسافران نوروزی پیش‌بینی شده است.
عزت‌الله جهانخواه، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی فرمانداری شیراز نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: براساس تجربه سال‌های گذشته در ورودی دروازه قرآن با یك ترافیك سنگین مواجه می‌شویم.
وی گفت: باتوجه به اینکه دروازه قرآن شیراز به یک منطقه گردشگری و تفرجگاهی تبدیل شده لذا نیاز است که ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در این باره چاره‌اندیشی کند.
جهانخواه همچنین اظهار کرد: اقدمات خوبی سال‌های گذشته شده در بحث کارتن‌خواب‌ها انجام شده اما در ایام نوروز مشاهده می‌شود تعدادی معتاد متجاهر و كارتن خواب از استان‌ها و شهرستان‌های مجاور وارد شیراز می‌شوند که باید در این خصوص نیز اقدماتی در دستور کار قرار گیرد.
حسن سیادتان، رئیس جامعه هتلداران استان فارس نیز در ادامه این جلسه گفت: اگر به تکمیل ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی در ایامی مانند نوروز توجه نشود، سرمایه هتل‌ها و مهمان‌پذیرها پایمال خواهد شد.
وی با اعلام آمادگی هتل‌ها و مراکز اقامتی برای اسکان مسافران و گردشگران نوروزی به استان فارس و شهر شیراز، افزود: متاسفانه چند سالی است که در فارس شاهد ارائه خدمات رایگان اقامتی به بعضی افراد هستیم در حالی‌که در استان‌هایی مانند تبریز و اصفهان اینگونه نیست و هیچ مكان اقامتی رایگان در اختیار افراد قرار داده نمی‌شود.
مزارعی، مسئول اسكان فرهنگیان آموزش و پرورش شیراز نیز با بیان اینکه مانور رزمایش نوروز ٩٨ از ٢٥ تا ٢٧ اسفند برگزار می‌شود، از آمادگی تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله نیروی انتظامی، اورژانس و …خبر داد.
وی با بیان اینكه در بحث فضای تلاش کرده‌ایم که امسال تمام بیلبوردها و راهنمای اسكان فرهنگیان یكدست انجام شود، گفت: برای اسکان مسافران نورزوی تنها مدارس، کمپ‌ها، هتل‌ها، مهمانسراها و سالن‌های ورزشی مربوط به شهرداری شیراز مجاز به اسکان مسافر هستند و برای دیگر مراکز مجوز اجازه اسکان صادر نشده است.
مزارعی با تاكید بر اینكه اولویت اسکان با مهمانسراها و هتل‌هاست، افزود: ٥٢٠ واحد آموزشی با ظرفیت بیست هزار كلاس در نوروز ٩٨ پذیرای حضور مسافران خواهد بود.
فرهادی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مهمانپذیرهای فارس نیز بیان کرد: مهمان‌پذیرهای استان ظرفیت ۹ هزار تخت در فصل پیک سفر با اسکان ۱۴ هزار نفر را دارند.
وی ادامه داد: طی سال‌های اخیر حتی یک مورد سرمایه‌گذاری در بخش مهمانپذیر به دلیل عدم استقبال مسافر نداشته‌ایم، زیرا برای سرمایه‌گذار سود ده نیست.
فرهادی با بیان اینکه چند سالی است كه در فارس و شیراز وجود خانه مسافر باعث بروز مشکلاتی شده است، گفت: نه تنها مساعدتی در این حوزه نشده بلکه سال‌هاست به دنبال تسهیلات تك رقمی هستیم که تاکنون محقق نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار