امام‌جمعه اقلید از برخی از پیچ‌وخم‌های سیستم اداری کشور انتقاد کرد و با بیان اینکه چرا مشکلی که با یک تلفن حل می‌شود، چند سال در پیچ‌وخم اداری گرفتار است، بر لزوم پیگیری و بررسی دولتمردان و مجلسیان در این زمینه تأکید کرد.
کد خبر: ۷۱۵۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳ 15 February 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر با اشاره به کلنگ زنی و بهره‌برداری بیش از 50 پروژه با اعتباری بالغ‌بر 50 میلیارد تومان در دهه فجر امسال در سطح این شهرستان و با بیان اینکه تنها در بخش گازرسانی بیش از 150 میلیارد تومان در سطح شهرستان اقلید هزینه شده است، اظهار داشت: اقدامات صورت گرفته و پروژه‌های بهره‌برداری شده بخشی از دستاوردهای انقلاب است و نشان می‌دهد که نظام بیکار ننشسته و در راستای ارائه خدمات کوتاهی نمی‌کند.

وی به اهمیت فرهنگ اشاره و تصریح کرد: دولت باید نسبت به فرهنگ ناب محمدی(ص) گام مؤثر برداشته و با توجه به نیاز مبرم به کار و تأمین هزینه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در این زمینه، در راستای تقویت خانه‌های عالم، ساخت و تعمیر آن، ایجاد کتابخانه‌های به‌روز در سطح شهرها و روستاها، در اختیار قرار دادن کتاب‌های جدید و اینترنت پرسرعت به‌ویژه در روستاها به‌منظور استفاده جوانان و نوجوانان از دانش روز و...بکوشد.

امام‌جمعه اقلید ادامه داد: پروژه‌های متعددی که در سطح کشور و شهرستان اقلید اجرا و بهره‌برداری شد، لازم و ضروری بودند اما به برخی از موارد ازجمله تکمیل کتابخانه عمومی این شهرستان نیز باید توجه و با تخصیص اعتبار تکمیل می‌شد.

طالبی یادآور شد: مردم حق بزرگی دارند و ایستادگی آن‌ها در برابر استکبار و تبعیت از رهبری، ایثار و فداکاری‌شان قابل‌تحسین است، ازاین‌رو اشاره به پروژه‌های عمرانی و ارائه گزارش‌ها، منتی بر آن‌ها نیست.

خطیب جمعه اقلید اشتغال را یکی از ضرورت‌های امروز جامعه به‌ویژه در بخش روستایی خواند و بر لزوم همت جهادی و انقلابی مسؤولان مربوطه در راستای راه‌اندازی واحدهای مختلف و کمک به متقاضیان این امر تأکید کرد و بیان داشت: چرا باید مشکلی که با یک تلفن حل می‌شود، چندین سال درگیر پیچ‌وخم‌های اداری باشد.

وی با بیان اینکه دولتمردان، مجلسیان، ادارات و نهادها پیگیری کنند و ببینند که کجای سیستم اداری کشور می‌لنگد، به خانواده‌هایی که چند جوان تحصیل‌کرده بیکار دارند، و نیز وضعیت زندگی و معیشت برخی از آن‌ها اشاره و عنوان کرد: باید کوشید مشکل مردم و جوانانی که دینشان به نظام، انقلاب، رهبری و شهدا را ادا کرده و حتی زیر بارش برف و باران، برای صیانت از انقلاب و ارزش‌ها، حماسه می‌آفرینند، درزمینهٔ ازدواج، اشتغال، مسکن و...را حل کرد.

امام‌جمعه اقلید بیان داشت: چه اشکالی دارد زمین‌های کنار روستاها و شهرها را که متعلق به نظام است، در اختیار جوانان داده و با پرداخت تسهیلات به آن‌ها در ساخت مسکن و سرپناه کمک شود.

طالبی به فرمایشات مقام معظم رهبری درزمینهٔ گام دوم انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد: این منشور حکیمانه، اتمام‌حجتی بر همه به‌ویژه دولتمردان و متصدیان نظام اسلامی است که باید به‌صورت جهادی و انقلابی آسیب‌های را شناسایی و جبران و نقاط قوت را تقویت کنند.

خطیب جمعه اقلید با تأکید بر اینکه شعار مرگ بر آمریکا برای سردمداران خائن و جنایتکار این کشور است و ربطی به مردم آن ندارد، خاطرنشان کرد: اگر در برهه‌هایی از تاریخ 40 ساله، به شعارهای انقلاب و جریان‌های انقلابی بی‌توجهی نمی‌شد، بدون شک، دستاوردهای انقلاب بیشتر بوده و بسیاری از مشکلات امروز وجود نداشت.

وی استقلال، آزادی، اقتدار، عزت، پیشرفت‌های علمی، تجربه‌های گران‌بها، تأثیرگذاری در منطقه، منطق قوی در مسائل جهانی، رکورددار پیشرفت‌های علمی و فناوری‌های مهم ازجمله هسته‌ای، نانو، هوافضا و... را به‌عنوان برخی از دستاوردهای انقلاب و محصول تلاش و پایداری 40 ساله برشمرد.

امام‌جمعه اقلید به مجروح شدن و شهادت برخی از نیروهای سپاه که شب و روز برای حفظ امنیت کشور و دفاع از شرف و ناموس ما خواب و خوراک نداشتند و سختی‌های بسیاری را متحمل شدند، به دست تکفیری‌های جنایتکار اشاره کرد و گفت: این‌ها برای حفظ اعتلای کشور از جان خود می‌گذرند و عده‌ای مزدور وطن‌فروش و جیره‌خواران اجانب و بیگانگان، با سربازان فداکار و پاسدار امنیت، این‌گونه معامله می‌کنند.

طالبی تأکید کرد: دشمنان بدانند که از چنگال قوی عدالت و انتقام سربازان این مرزوبوم نمی‌توانند فرار کنند و انتقام سختی از آن‌ها می‌گیریم.

امام‌جمعه اقلید در بخش پایانی سخنان خود به کنوانسیون پالرمو که قرار است شنبه در مجمع تشخیص مصلحت نظام به رأی گذاشته شود اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، انتظار می‌رود که تصمیم اعضای این مجمع قاطع و شفاف بوده و اسباب خوشحالی مردم را فراهم کند.

وی ادامه داد: در صورت پیوستن به این کنوانسیون، حمایت ما از گروه‌های مقاومت حزب‌الله، حماس فلسطین و...با مشکل مواجه می‌شود ازاین‌رو باید مواظب باشیم که خودمان را دور نزنیم چراکه قبول این قرارداد به معنای تأیید و پذیرفتن اسرائیل غاصب است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار