از برگزیدگان جشنواره ملی صنایع دستی آیات در اصفهان تجلیل شد.
کد خبر: ۷۱۵۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۹ 15 February 2019

به گزارش تابناک، دبیرجشنواره آیات صنایع دستی گفت: در بخش هنر بافت جلال ابراهیم زاده از اصفهان رتبه نخست را کسب کرد و ناهید معقولی و توران اقوام کرباسی هر دو از اصفهان عناوین دوم و سوم را از آن خود کردند و فریبا ابوالقاسمی و فرحناز کرک یراق شایسته تقدیر اعلام شدند.
دکتر قلمکاریان افزود: در هنر سفال نیز هیچ اثری به عنوان رتبه اول و دوم معرفی نشد و ریحانه کهنگیان از اصفهان موفق به عنوان سومی جشنواره شد و ساسان بهادری از خراسان شمالی نیز شایسته تقدیر معرفی شد.
وی گفت: برگزیدگان هنر چوب این جشنواره در دو بخش معرق و منبت معرفی شدند. در بخش منبت مریم کشتکاروندی از البرز، مسلم زارع مهرجردی از یزد و مرضیه ارمانی از ایلام به ترتیب حائز رتبه های اول تا سوم شدند.
دبیر جشنواره افزود: مریم امین الرعایا از اصفهان در بخش هنر معرق با چوب مقام اول را کسب کرد و امین همتی از فارس و فاطمه مسیبی از چهارمحال و بختیاری به ترتیب دوم و سوم شدند.
وی بااشاره به اینکه هفت نفر در بخش چوب شایسته تقدیر اعلام شدند و سیدفرهاد پاکنژاد نیز در بخش مجسمه چوبی - حجم سازی یه صورت ویژه تقدیر شد گفت: در بخش فلز کی قباد بذرافشان و مجید ملک زاده هر دو از اصفهان عناوین اول و دوم را به خود اختصاص دادند و شهرام رجایی، داوود جعفری قلعه شوری و بابک خویی همگی از اصفهان به مقام سوم مشترک دست یافتند.
وی افزود: هشت اثر در این بخش شایسته تقدیر اعلام و نیز استاد راعی به صورت ویژه تقدیر شد و 20نفر از برگزیدگان چهار بخش هنری بافت، فلز، سفال و چوب شایسته تقدیر اعلام و از آنها تجلیل شد.
قلمکاریان گفت: نمایشگاهی از آثار برگزیده در مجموعه فرهنگی استاد فرشچیان برپا شده و هنرمندان برگزیده جشنواره ملی صنایع دستی آیات آن در مستند 'صندلی تجربه' در شبکه استانی اصفهان معرفی خواهند شد.
375 اثر در چهار بخش بافت، سفال، فلز و چوببه دبیرخانه جشنواره رسید که از این تعداد، ۱۲۳ اثر در بخش فلز، چوب، بافت و سفال به مرحله مسابقه راه یافتند که بیشترین تعداد اثر رسیده با ۶۹ اثر مربوط به بخش هنر چوب بوده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار