کد خبر: ۷۱۵۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ 15 February 2019

محمد بن سلمان در ابتدای ولیعهدی خود اعلام کرد که ما قصد داریم جنگ را به داخل مرزهای جمهوری اسلامی ایران بکشانیم، خبرهای موثقی هم داریم که سعودی ها به گروه های تکفیری کمک مالی و لوجستیکی می کنند.

عربستان مدرن ترین اسلحه های روز را در اختیار گروه های تکفیری قرار داده و برای برخی ایام از آنها می خواهند که به هر نحوی و در هر کجا یک انفجار انجام دهند.

عربستان به ازای هر انفجار و هر کشته ای صدها هزار دلار هم به تروریست ها می دهند، در واقع این گروهک ها طرح هایی برای راهپیمایی 22 بهمن ماه داشتند اما توطئه آنها با تلاش نیروهای امنیتی و نظامی خنثی شد.

 این اقدام تروریستی همزمانی با برخی از مسائل از جمله کنفرانس ورشو داشت، آمریکا و رژیم صهیونیستی بنیان گذار این نشست بودند، همرمان با این فاجعه هم ضدانقلاب ها و سلطنت طلبان در خیابان های ورشو در اطراف محل اجلاس به شادی پرداختند، این ننگ ابدی برای کسانی که اینچنین برای شهادت مرزبانان کشور خود پایکوبی می کنند، باقی خواهد ماند.

متاسفانه  ضدانقلاب ها با همراهی اقدامات گروهای تروریستی با کشور خبیثی چون عربستان اعلام همبستگی می کنند، بنابراین به نظر می رسد سعودی ها می خواستند خوش خدمتی در کنفرانس ورشو برای آمریکا و رژیم صهیونیستی داشته باشند.

از سوی دیگر با توجه به عصبانیت نتانیاهو و ترامپ یک روز بعد از راهپیمایی حماسی مردم در 22 بهمن، این فاجعه را می توان نوعی انتقام گیری آنها از مردم ایران قلمداد کرد، چند نفر از پاسداران شهید در این فاجعه خود از فرزندان شهدا هستند لذا دشمن باید بدانند که خانواده شهدا ما نسل اندر نسل فداکاری را پرورش می دهند.

به دنبال این فاجعه مقامات ایرانی از جمله وزیر امور خارجه و کشور، فرمانده نیروی زمینی سپاه و فرمانده کل نیروهای مسلح با مسئولان پاکستانی ملاقات کردند لذا قرار شد تبادلات امنیتی بیشتری صورت گیرد.

به موجب این ملاقات ها پاکستانی ها اعلام کردند که نفوذشان در منطقه غرب کشور پاکستان کم است، مقامات پاکستانی همچنین از خلاء هایی در حوزه حکومت و دولت خود یاد کردند که برای ما قابل قبول نیست زیرا پاکستان به عنوان کشور دوست و برادر باید به تعهدات خود بیشتر عمل کند تا تروریست ها از خلاء های امنیتی مرز پاکستان در حوزه سیستان و بلوچستان سوء استفاده کنند.

تاکنون واکنشی از سوی مقامات پاکستانی نسبت به این فاجعه را دریافت نکردیم اما سازمان هایی مدعی حقوق بشر چون سازمان ملل متحد باید ورود کنند، متاسفانه سازمان های اینچنینی در مقابل تعاریف دوگانه از تروریست و حقوق بشر خفقان گرفتند در حالی که باید اعلام رسمی کنند و این فجایع را محکوم کنند.

 به نظر اربابان تروریست ها به آنها اطمینان خاطر دادند که این سازمان های بین المللی ورودی نخواهند داشت، گویا پول و زور این اربابان دهان هر سازمانی را بسته است کما اینکه بانکی مون دبیر کل سازمان ملل هنگام عدم قرائت گزارش سازمان دیده بان حقوق بشر در مورد کشتار زنان و کودکان یمنی به کمک مالی عربستان سعودی اشاره کرد. بنابراین ما همانگونه که تا به حال امیدی به این سازمان ها نداشتیم بعد از این هم توقع خاصی نداریم.

به نظر معنا و مفهوم خاصی بین همزمانی تهدید ها و تحریم های آمریکا با این نوع بمب گذاری ها وجود دارد به ویژه اینکه بالافاصله بعد از راهپیمایی حماسی مردم در 22 بهمن علی رغم همه تحریم ها و فشار، عصبانیت سعودی ها، آمریکا و رژیم صهیونیستی منجر به این فاجعه شد.

محمد بن سلمان همچنین به دنبال تحت شعاع قرار دادن جنایت خود در قتل جمال خاشقجی است لذا به نظر نمی رسد تا مدت زیادی این جنایت فجیع و قرون وسطی از ذهن مردم و روزنامه نگاران معتبر پاک شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار