رئیس میراث فرهنگی داراب از مرمت و بهسازی چهار بنای تاریخی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۷۱۴۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶ 14 February 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: داود مرادی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داراب با اشاره به اینکه اداره میراث فرهنگی چهار طرح مرمتی در دست اجرا دارد، گفت: مسجد سنگی، قصر آئینه (تنگ چک‌چک)، کتیبه نقش شاپور و خانه سوخکیان بنا‌هایی هستند که مطالعات یا مرمت آن‌ها در دست اجرا قرار دارد.

وی بابیان اینکه اعتبار مرمت قصر آئینه ۱۲۰ میلیون تومان است، اضافه کرد: طی یک ماه گذشته مطالعه طرح مرمتی چهارطاقی‌های قصر آیینه انجام و اجرای این طرح نیز نیمه دوم بهمن ماه آغاز شده است.

مرادی ادامه داد: امسال ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل سه درصد نفت و گاز برای پروژه‌های میراث فرهنگی و گردشگری داراب مصوب شد که از این رقم ۷۰۰ میلیون تومان برای گردشگری و ۲۰۰ میلیون تومان برای مرمت بنا‌های تاریخی تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه بودجه لازم جهت مرمت خانه سوخکیان از محل اعتبارات توسعه ملی جذب شده است، اظهار داشت: برای مرمت خانه سوخکیان تاکنون ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده و برای تکمیل کار، ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برآورد شده بود که با تورم اخیر و افزایش قیمتها، اعتبارات این پروژه باید افزایش یابد.

برچسب ها: مرمت ، داراب ، بنای تاریخی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار