معاون اول رئیس‌جمهور گفت: با بیان اینکه آمریکائی‌ها از تشکیل ایران قدرتمند و بزرگ در منطقه ناراحتند، بیان داشت: آن‌ها از اینکه کشور نیرومندی مانند ایران در منطقه تبدیل به الگوی کامل استقلال و آزادی شده است، ناراحتند و به خود می‌پیچند.
کد خبر: ۷۱۳۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸ 11 February 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: اسحاق جهانگیری ظهر امروز در اجتماع پرشور راهپیمایان 22 بهمن این شهرستان با اشاره به دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی در طول 4 دهه، به دلایل خصومت سران آمریکا نسبت به ایران اسلامی پرداخت و اظهار داشت: ما امروز بر اساس استقلال و آزادگی خود با دنیا حرف می‌زنیم و همین مسئله مستکبران را ناراحت کرده است.

وی با بیان اینکه آمریکائی‌ها از تشکیل ایران قدرتمند و بزرگ در منطقه ناراحتند، بیان داشت: آن‌ها از اینکه کشور نیرومندی مانند ایران در منطقه تبدیل به الگوی کامل استقلال و آزادی شده است، ناراحتند و به خود می‌پیچند.

معاون رئیس‌جمهور افزود: امروز امنیتی که به سبب انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران حاکم شده، در هیچ نقطه‌ای از خاورمیانه دیده نمی‌شود و آمریکائی‌ها به‌خوبی بدین مسئله واقف هستند.

جهانگیری با اشاره به فلاکت بیش‌ازپیش سران آمریکا نزد ملت‌ها به‌ویژه در خاورمیانه اظهار داشت: رئیس‌جمهور مفلوک آمریکا علناً اعتراف می‌کند 7 هزار میلیارد دلار در خاورمیانه هزینه کردیم اما ایران است که در این منطقه حرف نخست را می‌زند؛ ایرانی که بدون هزینه، امروز در عراق جلوی آمریکا قد علم کرده است.

وی ادامه داد: فلاکت آمریکا و منفور بودن سران این کشور نزد ملت‌ها به حدی رسیده که امروز ترامپ مخفیانه وارد عراق شده و هنگامی‌که از این کشور خارج می‌شود، در پادگانی فیلمی از وی منتشر می‌شود که او در عراق بوده است! اما مسؤولان جمهوری اسلامی به مدد قدرت حقیقی، آزادانه و بدون هیچ واهمه‌ای به این کشور رفت‌وآمد می‌کنند.

معاون رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی از اهداف مهم انقلاب اسلامی ایجاد عدالت بوده است، افزود: در مسیر عدالت راه بسیار داریم اما تا تحقق کامل آن کوتاه نخواهیم آمد گرچه اقدامات بسیاری پس از انقلاب در این راستا انجام شده است.

جهانگیری توسعه علمی را یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب دانست و اظهار داشت: رهبر انقلاب 20 سال است که پرچم توسعه علم و فناوری را برافراشته و امروز دانشمندان ایران در بین دانشمندان برتر دنیا هستند.

وی ادامه داد: امروز در همین شهر شیراز نوع خاصی از عمل‌های جراحی انجام می‌شود که تنها در چند کشور مطرح و معدود دنیا صورت می‌پذیرد و این رشد علمی حاصل تفکر ناب انقلابی است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد چنددستگی، یاس، نومیدی و بی‌اعتمادی در کشور است، خاطرنشان کرد: در چنین فضایی ما بیش از گذشته نیاز به وحدت، انسجام و گفت‌وگو میان تمام نیروهای دلسوز نظام داریم.

جهانگیری با اشاره به ترفند اقتصادی آمریکائی‌ها برای به زانو درآوردن مردم و خسته کردن آنان از ادامه مسیر انقلاب گفت: آمریکایی‌ها امروز با صراحت و وقاحت تمام اعلام می‌کنند که جنگ تمام‌عیار اقتصادی علیه ایران به راه انداخته‌اند.

معاون رئیس‌جمهور افزود: آن‌ها ما را تروریست می‌خوانند درصورتی‌که همه می‌دانند که کشور ما خود قربانی ترور است و جالب اینجاست همان کسانی که مردم، دانشمندان و مسؤولان ما را از ابتدای انقلاب تاکنون ترور کرده‌اند، امروز مشاوران کاخ سفید هستند.

وی ادامه داد: آمریکا دروغ می‌گوید که هدف آن‌ها از ایجاد تحریم نظام و دولت جمهوری اسلامی است بلکه هدف آن‌ها در درجه نخست مردم هستند و صراحتاً می‌گویند نباید بگذاریم که نیازهای اصلی مردم تأمین شود.

جهانگیری با اشاره به تحریم‌های آمریکا و مقاومت روبه رشد ملت ایران در برابر این تحریم‌های ظالمانه بیان داشت: آمریکائی‌ها اعلام کردند نفت ایران را به صفر می‌رسانیم، جلوی صادرات آن را می‌گیریم و یا اینکه گفتند جلوی صادرات دارو را می‌گیرند اما امروز باافتخار می‌گوییم 96 درصد داروی موردنیاز کشور در داخل تأمین می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور خطاب به مردم حاضر درصحنه ایران یادآور شد: باوجود تمام این تحریم‌ها و مشکلات، این را بدانید که شما خواهید ماند و این آمریکایی‌ها هستند که باید از صحنه خارج شوند.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه ما شرایط سخت فعلی را پشت سر خواهیم گذشت، افزود: شرایط سخت و دشوار است اما بن‌بست نداریم و با اتکا به خداوند و مردم مشکلات را پشت سر گذاشته و در این راستا دست نیاز به‌سوی نخبگان و دلسوزان نظام دراز خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار