معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: باید اکوسیستم پژوهش و فناوری را درست کنیم. در این سال ها بالاترین شتاب ها را در دنیا داشتیم اما هنوز راه های زیادی برای رفتن داریم.
کد خبر: ۷۱۳۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳ 11 February 2019
به گزارش تابناک، سورنا ستاری در بازدید از طرح های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان اظهار کرد: تمام تلاش ما در این سال ها این بوده که کاری کنیم بخش خصوصی در پژوهش سرمایه گذاری کند .
 
وی ادامه داد: پول دولت باید در پژوهش وارد شود، اما به گونه ای خرج شود که بتواند بخش قابل توجهی از بخش خصوصی را با خود همراه کند. خوشبختانه اتفاقات خوبی در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان می‌افتد و شرکت های زیادی تاسیس می‌شوند که در امر پژوهش، سرمایه گذاری می‌کنند و در سال آینده سرمایه گذاری ها با همین هدف گسترش پیدا می‌کند.
 
ستاری گفت: مخالف این هستم که پول دولت در بخش پژوهش به طور انحصاری هزینه شود و این اشتباهی بود که سال های گذشته انجام می شد. به دلیل همین اشتباهات، همیشه وزیران دولت از من سئوال می کنند که ما در پژوهش هزینه می کنیم، اما خروجی ندارد و چه مشکلی از صنعت ما را حل می کند؟ 
 
معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: بودجه دولتی برای این بخش بیش از ۲۰ درصد هر سال است و مهم تر از همه این که فرهنگی را در جامعه درست کنیم که بخش خصوصی در پژوهش سرمایه گذاری کند .
 
وی ادامه داد: اکنون به ساختارهایی در پژوهش رسیدیم که اگر دولت پولی در آن وارد می کند، بخش خصوصی چند برابر آن را سرمایه گذاری می کند که منتج به محصول می شود. در حال حاضر بیش از چهار هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت دارند و بیشتر این شرکت ها با سرمایه گذاری بخش خصوصی مشغول به کار شده اند و دولت تنها یک دهم آن سرمایه گذاری کرده که بیشتر آن در زیرساخت های دانشگاه ها و مراکز پژوهشی است.
 
ستاری افزود: فرهنگ و ساختار جدید را سال های آینده توسعه می دهیم و تعداد شرکت های دانش بنیان تا پایان سال 98 به پنج هزار می رسد و فروش آنها چند برابر سال گذشته می‌شود.
 
ستاری همچنین مردم را به حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن دعوت کرد و گفت:  اتفاقات خوبی در 40 سال گذشته در بخش دانشگاهی و علمی کشور از نظر کمی و کیفی افتاده، به طوری که تعداد دانشجویان 25 برابر شده است و در علوم جدید مانند سلول های بنیادی، نانو فناوری، هوافضا و بیوتکنولوژی رتبه های خوب و شتاب مناسبی داشته ایم. 
 
وی گفت: باید اکوسیستم  پژوهش و فناوری را درست کنیم. در این سال ها بالاترین شتاب ها را در دنیا داشتیم اما هنوز راه های زیادی برای رفتن داریم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار