رییس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: این دانشگاه در چهار سال گذشته، 430 طرح مشترک شامل پایان نامه ها و رساله های مشترک با کشورهای مختلف دنیا اجرا کرده است.
کد خبر: ۷۱۳۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳ 09 February 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، سید محمود مدرس هاشمی افزود: این دانشگاه ارتباط خوبی با دانشگاه ها و موسسه های علمی و پژوهشی کشورهای اروپایی و آمریکایی و چین برای اجرای طرح های مشترک و تبادل استاد و دانشجو در چند سال اخیر داشته است. 
وی تسهیل رفت و آمد دانشمندان ایرانی و خارجی به دانشگاه، ارتباط با کشورهای منطقه برای پذیرش دانشجوی خارجی و ارتباط با دانشگاه‌ها و مؤسسه های پیشرفته دنیا بمنظور ارتقای علمی و تجهیزاتی و اجرای طرح های مشترک (با تأکید بر ارتباط با دانشگاه‌ های سوییس را راهبردهای اساسی دانشگاه صنعتی اصفهان در رسیدن به تراز بین‌المللی و ارتقای جایگاه در رتبه ‌بندی‌ های معتبر جهانی ذکر کرد. 
مدرس هاشمی با بیان اینکه پس از امضای سند برجام، اقبال بسیار خوبی از دانشگاه‌های دنیا نسبت به دانشگاه ‌های ایران وجود دارد، خاطرنشان کرد: سال 1392 حدود 30 مهمان خارجی به دانشگاه صنعتی اصفهان آمدند در حالی که این تعداد در سال 1395 به بیش از 160 نفر رسید. 
وی با اشاره به اینکه در سه سال گذشته بیش از 30 دانش آموخته دانشگاه‌ های معتبر دنیا در دانشگاه‌ صنعتی اصفهان دوره پسادکترا را گذراندند، اضافه کرد: هم اکنون 130 دانشجوی خارجی در این دانشگاه تحصیل می کنند. 
مدرس هاشمی با بیان اینکه این دانشگاه از سوی مرکز همکاری‌ های علمی بین‌المللی وزارت علوم بعنوان مرکز هماهنگ کننده ارتباط علمی با کشور سوییس انتخاب شد، گفت: اردیبهشت امسال، بدنبال سفر وزیر علوم سوییس به ایران، مقرر شد محققان ایرانی و سوییسی طرح های مشترک ارائه کنند. 
رییس دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به ارائه بیش از 180 طرح مشترک بین محققان ایران و سوییسی، افزود : از بین آنها 16 طرح انتخاب و عملیاتی شد که پنج طرح در حوزه بهداشت و درمان و 11 طرح مربوط به دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. 
وی دیگر همکاری های این دانشگاه با دانشگاه های خارجی را برگزاری دوره های مشترک با کشورهای اروپایی نظیر آلمان، فرانسه، ایتالیا و اتریش، ارتباط با سازمان اروپایی پژوهش‌های هسته‌ای ( CERN)، سازمان اخترشناسی ایتالیا ( ICRANET) و مرکز بین‌المللی فیزیک نظری عبدالسلام (ICTP) برشمرد. 
مدرس هاشمی اضافه کرد : دانشگاه صنعتی اصفهان در نظام رتبه ‌بندی تایمز جزو 800 دانشگاه برتر دنیا، یکصد دانشگاه برتر آسیا و یکصد دانشگاه برتر جوان دنیا و در رتبه ‌بندی‌ موضوعی تایمز در سال 2018 در حوزه علوم حیاتی رتبه نخست کشور را کسب کرد. 
وی بیان کرد: این دانشگاه در رتبه ‌بندی شانگهای جزو 800 دانشگاه برتر دنیا و سومین دانشگاه برتر کشور است و در موضوع فیزیک و علم مواد رتبه نخست کشور را بر اساس این رتبه‌ بندی کسب کرد. 
وی با اشاره به اینکه دانشگاه صنعتی اصفهان در نظام رتبه بندی لایدن (Leiden) از نظر مقاله های مشترک با دانشمندان خارجی رتبه نخست کشور را دارد، تاکید کرد: ما برای قرارگیری در زمره 200 دانشگاه برتر دنیا نیاز به حمایت‌ های ویژه‌ای در بخش های مختلف از جمله تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته داریم. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار