نوشته: کاظم گلخنی، روزنامه‌نگار
کد خبر: ۷۱۲۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶ 07 February 2019

مدتی است در اغلب کشورها از جمله ایران خودمان، افراد در مشاغل مختلف به دلایلی عموماً برای جلب نظر و شهرت  در کسوت کارگردان‌های حرفه‌ای ظاهر شده و با یک سناریوی جالب و تولید کلیپ‌های ویديویی سعی می‌کنند  رفتارهای اخلاق مدارانه خود را تحت عنوان مدیای تصادفی به بیننده قالب کنند.

از برخورد بسیار شاد خانم معلم آمریکایی هنگام ورود شاگردان به کلاس بگیرید تا تقلید ضایع و کپی شده ایرانی این ماجرا ، متأسفانه این روزها سناریو سازی فیلم‌های به اصطلاح آماتور باب شده و کار را به آن جا رساند که به تازگی وزیر آموزش پرورش بعد از مشاهده یک کلیپ کوتاه از معلمی که از شاگردان درس نخوان کلاس خواسته بود  متقابلاً وی را تنبیه نمایند، انتقاد کرد و در توییتی عنوان کرد که رفتار عجیب و غیرحرفه‌ای این همکار نشان داد که بایستی  وی مجدداً دوره‌های تدریس را  طی نماید.

 البته سناریوسازی در برخی کشورها نظیر امارات متحده و عربستان گاهی از کسوت شخصی و صنفی خارج و به تبلیغ‌های حکومتی ختم می‌شود.
نمونه بسیار زننده این صنعت نوظهور چندی قبل هنگام در  دیدار تیم ملی امارات با قطر در ورزشگاه شیخ زاید رخ داد.

در این دیدار بسیار حساس که تماشگران اماراتی با رفتارهای زشت و پرتاب دمپایی به داخل زمین و هو کردن سرود ملی قطر باعث حیرت و تأسف بسیاری از مردم دنیا شدند، در یک تصویر بسته تلوزیونی ناگهان دختر جوانی پرچم امارات را می‌بوسد !

همان موقع جناب شیخ که در ورزشگاه حاضر است از دیدن این صحنه به وجد آمده و دخترخانم را احضار کرده و معلوم می‌شود وی از مهاجران عراقی می‌باشد که به عشق پیروزی تیم ملی امارات به ورزشگاه آمده است!

آقای پادشاه هم برای قدردانی از رفتار عاشقانه این دختر خانم به وی حقوق مادالعمر، منزل شخصی و شغل هدیه می‌دهد.
تا نشان دهد که در سخاوت کمتر از حاتم طایی و امیر قطر  نیست، حال اگر می‌خواهید به این سناریوی ساختگی شک کنید برای لحظاتی خود را بجای این دختر جوان بگذارید و اندکی این رفتار عجیب را مرور کنید ببنید آیا حاضرید مجانی همه عزت و غرور خود را زیر پا گذاشته و در آن ازدحام و هیاهو مدام پرچم کشور دیگری را بوسه باران کنید !؟

جالب‌ترین بخش این سناریو حیرت ساختگی این دختر جوان در مواجه با کاخ شیخ محمد بود، به حدی که مثل یک هنر پیشه حرفه‌ای و در یک تصویر بسته مجدداً چنان ری‌اکشن حیرتی از خود به نمایش گذاشت که عنقریب با این هنرنمایی ها سوگلی دربار همایونی شود.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار