علی اسکات ویتکوویچ محکم بودن بنیان خانواده را بزرگترین حسن ایران نسبت به سایر کشور‌ها معرفی کرد و افزود:در ایران رابطه عاطفه بسیار قوی بین اعضای خانواده وجود دارد و حتی در صورت وجود مشکلات اقتصادی خانواده سعی می‌کنند با صفا و صمیمیت در کنار هم زندگی کنند در حالی که عده‌ای در آمریکا مادر خود را نمی‌شناسند. 
کد خبر: ۷۱۲۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶ 07 February 2019
فعال سیاسی ضدآمریکایی و استاد سابق دانشگاه هاروارد گفت: به دو دلیل به ایران پناهنده شده‌ام؛ اول اینکه اسلام را بهتر و دقیق‌تر بشناسم و دوم اینکه بتوانم به انقلاب اسلامی کمک کنم. 

به گزارش ایسنا، علی اسکات ویتکوویچ در سومین یادواره شهید بسیج دانش آموزی امام صادق (ع) با محوریت شهید "ره‌یافته اسلام" (ادواردو آنیلی) با بیان اینکه من در کشور چک اسلواکی متولد شده و بدون دین خاصی بزرگ شدم، اظهارکرد: دوران کودکی من بدون فهمی از خدا سپری شد چراکه پرستش همه ادیان در چک اسلواکی ممنوع بود. 

وی بیان کرد:وقتی ۱۲ ساله بودم به مسیحیت و خواندن کتاب‌های مسیحی علاقمند شدم و بعد از اینکه پدر و مادرم از این موضوع مطلع شدند، مرا از خانه بیرون کردند. 

وی با بیان اینکه بعد‌ها همراه عده‌ای از دانشجویان، جنبشی ترتیب دادیم که باعث از هم پاشیدن انقلاب کمونیستی چک اسلواکی شد که در کتاب‌های تاریخی از آن به عنوان انقلاب مخملی یاد می‌شود، افزود: بعد از انقلاب من به عنوان مشاور رئیس جمهور انتخاب شدم، اما بخاطر اختلاف عقیده‌های پیش آمده تصمیم گرفتم از کار دولتی خارج شده و کشورم را ترک کنم. 

اسکات ویتکوویچ با بیان اینکه به خاطر مشکلات مالی در دانشگاه نظامی آمریکا مشغول تحصیل شدم، اضافه کرد: بعد از دانشکده نظامی به دانشگاه دیگری رفتم و دیپلماسی پیشرفته و زبان‌های مدرن خواندم و در دانشگاه به عنوان استاد یار فعالیت می‌کردم، اما وقتی متوجه اقدامات بی رحمانه و توحش ارتش آمریکا در سراسر جهان برای کشتن افراد بی گناه شدم، دیگر به دانشگاه نظامی علاقه‌ای نشان ندادم. 

وی با بیان اینکه بعد از خروج از دانشکده نظامی برای تحصیل در علم پزشکی به هاروارد رفتم گفت:در آن دوران یکی از سوالات همیشگی ذهنم این بود که چرا آمریکا با مسلمانان دنیا سر جنگ دارد و باعث کشتار مسلمانان غیرنظامی می‌شود؟ چرا ایالت متحده از اسلام می‌ترسد؛ همین مسئله سبب شد تا با فراگرفتن زبان عربی به خواندن کتاب‌های اسلامی و آثار امام خمینی (ره)، علامه طباطبایی و شهید مطهری بپردازم. 

این فعال ضدآمریکایی با بیان اینکه خدا و پیامبر یکی است، اما در جهان دو اسلام در مقابل هم قرار دارند که یکی از آن‌ها توسط دشمنان و صهیونیست‌ها اداره می‌شود، افزود:تعداد زیادی مراکز دینی و مساجد در آمریکا فعالیت می‌کنند، اما تمام این مراکز تحت اشراف اطلاعاتی دولت آمریکا هستند و بدون تایید دولت فعالیتی انجام نمی‌دهند. 

وی با بیان اینکه اسلام واقع در جامعه آمریکا زیر نظر پلیس فدرال است و از منابع آن‌ها تغذیه می‌شود، عنوان کرد: به خاطر پیگیری‌ها، کنجکاوی و نزاع با یکی از ائمه جمعه در این امور، پلیس بعد از ۶ ماه شبانه به خانه من آمدند و دستگیرم کردند. 

اسکات ویتکوویچ با بیان اینکه ایالت متحده آمریکا افرادی که مشکل اعتقادی و سیاسی دارند را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد، بیان کرد:در زندان به این فکر بودم که اگر شخصیت‌هایی که الگوی من هستند به جای من در این زندان بودند چه می‌کردند؟ به این نتیجه رسیدم که باید در مدتی که زندان هستم به زندانیان معنای واقعی اسلام را بفهمانم و آن‌ها را با اسلام حقیقی و ماهیت شیعه آشنا کنم. 

این فعال دینی با بیان اینکه در زندان مارا تهدید می‌کردند، گفت: من با توجه به این آیه قرآن که خداوند می‌فرماید از کسی نترسید و فقط از من بترسید، قوت گرفتم و دانستم اگر انسان به غیر از خدا از دیگری وحشت نداشته باشد، می‌تواند در شرایط سخت ایستادگی کند. 

وی با اشاره منویات مقام معظم رهبری درباره اینکه اگر از دشمنان نترسید آن‌ها از شما می‌ترسند، افزود:هفت و نیم سال مرا در زندانی شکنجه کردند که کمتر کسی می‌دانست آنجا یک زندان است، اما بعد از مدتی روزنامه‌نگاران و حقوقدانان و مردم متوجه آن شدند و علیه زندان تظاهرات کردند، مسئولان نیز با معترضان تا حدودی همکاری و همراهی کردند. 

اسکات ویتکوویچ با بیان اینکه بعد از آزادی به من پیشنهاد ادامه تحصیل در دانشگاه، بازگردانی خانه، ماشین و حساب‌های بانکی در مقابل مصاحبه با روزنامه‌نگاران به نفع آن ها، دادند، ادامه داد: من این پیشنهاد را نپذیرفتم مگر در صورتی که به روزنامه نگاران بگویند چطور شبانه و بدون هیچ جرمی مرا هفت و نیم سال به زندان بردند و شکنجه کردند، آن‌ها هم به من گفتند تو دیوانه‌ای، پس تا آخر عمرت باید در همین زندان بمانی. 

وی افزود: بعد‌ها خواستند مرا به زندانی در سایر کشور‌ها بفرستند که در نهایت برای حصر خانگی به چک فرستادند و بعد از گذشت سه روز فرار کرده و پناهنده سفارت ایران شدم تا بتوانم از آن طریق به ایران بیایم.

اسکاتویتکوویچ گفت:حدودا دو سال پیش به ایران آمدم و مدتی در تهران مستقر بودم سپس با خانمی همدانی ازدواج کرده و اکنون ساکن قم هستم. 

این فعال ضدآمریکایی با بیان اینکه شاید شما باور نکنید، اما اکثر مردم آمریکا قشر متوسطی هستند که در پارک‌ها زندگی می‌کنند و پول تهیه غذا ندارند، عنوان کرد:هیچ کالای راهبردی در آمریکا تولید نمی‌شود وآمریکا کلاهک‌های هسته‌ای مورد نیاز خود را از چین وارد می‌کند. 

وی بیان کرد:امام خمینی (ره) ۴۰ سال پیش انقلاب اسلامی را آغاز کرد و این انقلاب بعد از گذشت ۴ دهه هنوز جریان دارد و اگر هر فردی ۵ درصد توان خود برای پیشبرد اهداف انقلاب صرف می‌کرد اکنون امام زمان ظهور کرده بود. 

اسکات ویتکوویچ با اشاره به رفاه و امنیت حاکم بر ایران گفت:تئوری شیعه و انقلاب درست است و به دلیل کم کاری‌ها و نواقص موجود در عمل ضعیف هستیم و هیچ کس در مقابل خدا برای کس دیگر پاسخگو نیست. 

وی محکم بودن بنیان خانواده را بزرگترین حسن ایران نسبت به سایر کشور‌ها معرفی کرد و افزود:در ایران رابطه عاطفه بسیار قوی بین اعضای خانواده وجود دارد و حتی در صورت وجود مشکلات اقتصادی خانواده سعی می‌کنند با صفا و صمیمیت در کنار هم زندگی کنند در حالی که عده‌ای در آمریکا مادر خود را نمی‌شناسند. 

 این فعال دینی با بیان اینکه تبلیغات منفی علیه ایران را هر روز از رسانه‌های ضد ایرانی و ضد انقلابی در آمریکا می‌شنویم، خیادآور شد:در واقع مردم هر روز با این تبلیغات رسانه‌ای بمباران می‌شوند و بسیاری از مردم واقعا از این همه تبلیغات خسته شده اند و البته عده‌ای هستند که تلاش می‌کنند که حقیقت را بدانند و این اتفاق در حال حاضر بیشتر شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار