به میزبانی اصفهان
سرپرست دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان گفت: با حمایت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امسال دبیرخانه علمی و اجرایی جشنواره صنایع دستی آیات در دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان قرار داشته است و اصفهان میزبان هنرمندان صنایع دستی سراسر کشور خواهد بود.
کد خبر: ۷۱۲۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹ 06 February 2019

به گزارش تابناک،  سید محمد قلمکاریان سرپرست دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان گفت: با حمایت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امسال دبیرخانه علمی و اجرایی جشنواره صنایع دستی آیات در  دانشگاه  فرهنگ و هنر اصفهان قرار داشته است و اصفهان میزبان هنرمندان صنایع دستی سراسر کشور خواهد بود.

او افزود: برای حمایت هنرمندان هر چه در قالب هنر آورده شود قابل فهم تراست که در این راستا جشنواره آیات را مد نظر قرار دادیم.

قامکاریان خاطر نشان کرد: دراین جشنواره توانمندی و آثار هنرمندان از اکثر شهرها و در چهار فصل چوب، سفال، فلز و بافت انتخاب شده است.بیش از ۳۰۰ اثر در رشته‌های مختلف به این جشنواره ارسال شده است.

 

 سرپرست دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان تصریح کرد: جشنواره ملی صنایع دستی آیات در چهار قالب چوب، بافت،سفال و فلز در ٢٥ بهمن ماه در مراسمی و با اهدای جوایز به نفرات برگزیده به پایان خواهد رسید و سپس نمایشگاهی از این اثار ارجمند برگزار خواهد شد.

فیض الهی نماینده اتحادیه صنایع دستی و پیشکسوت میناکاری استان اصفهان نیز  گفت: مشکلات صنایع‌دستی در بخش تولید، ترویج و آموزش و بازاریابی دسته بندی شده است و ما برای هر کدام برنامه‌ریزی داریم اولویت اول مشکل صنایع دستی فروش است، که در این حوزه برنامه‌ریزی‌های زیادی شده است، برنامه تجاری‌سازی صنایع دستی پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: موضوع بعدی محل فروش صنایع دستی است، مکان‌هایی که صنایع دستی عرضه می‌شود در کشورمان کم است، بنابراین افزایش بازارچه‌های دائمی، نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های عرضه صنایع‌دستی پیگیری می‌شود. برنامه‌ریزی ‌های ما به این سمت است که با ارائه صنایع‌دستی باکیفیت، خریداران ایرانی را به خرید از این هنر صنعت ایرانی تشویق کنیم، روی کاهش قیمت تمام‌شده صنایع‌دستی در حال برنامه‌ریزی هستیم تا مواد اولیه مناسب با قیمت مناسب در اختیار هنرمندان قرار گیرد و قیمت تمام‌شده کاهش یابد، با این کار می‌توانیم در بازارهای جهانی و کنار رقبایی که داریم سهم بیشتری را به‌دست آوریم.

وی همچنین با بیان اینکه بیمه هم یکی از دغدغه‌های اصلی هنرمندان و فعالان صنایع‌دستی است گفت:در این زمینه نیز اقدامات جدی شده است و امیدواریم به زودی اخبار خوبی برای هنرمندان داشته باشیم.

فیض الهی با اشاره به اینکه نشست‌های تخصصی با فعالان بخش صنایع‌دستی همیشه برگزار شده است گفت: هزینه حمل و نقل، هزینه تبلیغات و بازاریابی و بسیاری موضوعات دیگر از جمله مشکلات مطرح شده در حوزه صنایع دستی است. این موضوعات فرابخشی است و باید با کمک سایر دستگاه‌ها حل و فصل شود.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار