معاون اول رئیس جمهور گفت: انقلاب اسلامی ایران یک حادثه نبود که به تاریخ سپرده شود بلکه یک آغاز جدید در تاریخ و حیات اجتماعی ملت ایران بود و در درون آن انسان و جامعه نو شکل گرفت و برای حاکمیت بر سرنوشت خود تلاش جدیدی آغاز کرد.
کد خبر: ۷۱۲۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۴ 05 February 2019

معاون اول رئیس جمهور گفت: انقلاب اسلامی ایران یک حادثه نبود که به تاریخ سپرده شود بلکه یک آغاز جدید در تاریخ و حیات اجتماعی ملت ایران بود و در درون آن انسان و جامعه نو شکل گرفت و برای حاکمیت بر سرنوشت خود تلاش جدیدی آغاز کرد.

به گزارش تابناک همدان، اسحاق جهانگیری در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و هیات‌های اندیشه ورز جوان استان همدان افزود: در زمان انقلاب برجسته‌ترین تمنای مردم آزادی بود و مردم از عدم استقلال کشور ناراضی بودند چراکه کشور در ابعاد مختلف وابسته بود و استبداد داخلی مردم را رنج می‌داد بنابراین همه موارد سبب شد مردم ایران برای تشکیل انقلاب اسلامی قیام کنند.

وی با بیان اینکه مدعی نیستیم استقلالی که به آن رسیده ایم همان آرمانی است که ما برای آن مبارزه کردیم و انقلاب اسلامی به دنبال آن بود، تصریح کرد: بدون تردید استقلال امروز ملت ایران در ابعاد سیاسی، اقتصادی، نظامی و هر بعد دیگر یک استقلال زبانزد است و اداره کشور توسط خودمان انجام می‌شود.

معاون اول رئیس جمهوری در ادامه گفت: ۴۰ سالگی در فرهنگ ملی و دینی ما نشانه بلوغ و کمال است و انقلاب اسلامی به درجه بالای آن رسیده است.

وی خاطر نشان ساخت: وقتی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ به پیروزی رسید تمامی اقشار جامعه برای پیروزی آن مشارکت کردند و این امر به خواست عمومی مردم تبدیل شد.

جهانگیری با تاکید بر اینکه نتیجه انقلاب اسلامی آرمان‌هایی است که امروز آن را دنیال می‌کنیم، تصریح کرد: باید از گذشته بیاموزیم، درحال زندگی کنیم و برای آینده خود با نگاهی به گذشته قدم برداریم.

معاون اول رئیس جمهور با اعلام اینکه امروز ایران بزرگترین شبکه گازرسانی جهان را دارد، گفت: زمانی در کشور ما ۱۴ هزار پزشک فعال بودند که ۶ هزار نفر از آن‌ها پزشکان خارجی بودند در حالیکه امروز در علم پزشکی به نقطه‌ای رسیدیدم که می‌توانیم عمل‌های سطح بالا را انجام دهیم.

جهانگیری با بیان اینکه دستاورد‌های پر افتخار کشور در شرا یطی بدست آمده که دشمنان سخت‌ترین تحریم‌ها، مشکلات و جنگ را بر ما تحمیل کردند، ابراز کرد: کشور و دولت ما ثروتمند است، اولین ذخایر نفت و گاز جهان و بیشترین ذخایر معدنی و جوانان تحصیل کرده را در اختیار داریم که می‌توانند ما را در توسعه کشور یاری دهند.

وی درپایان با قدردانی از استاندار همدان برای تشکیل هیئت اندیشه ورز جوان و اختصاص یک پست از معاونت فرمانداری‌ها به زنان، گفت: ما هرجا کار را به دست زنان سپردیم بهتر از مردان عمل کردند.

گفتنی است در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، چهار نیروگاه خورشیدی، ۲ واحد صنعتی فروسیلیس، یک کارخانه دارو سازی و یک کارخانه فولاد در استان همدان توسط معاون اول رییس جمهوری بهره برداری شد.

جهانگیری در این سفر با حضور در شهرک صنعتی ویان واقع در شهرستان کبودراهنگ، علاوه بر بازدید و بهره برداری از واحد صنعتی فولاد راد، چهار نیروگاه خورشیدی ۷ مگاواتی را به طور همزمان در سطح استان افتتاح کرد.

وی در ادامه برنامه‌های این سفر یک روزه، کارخانه هگمتان دارو در شهرستان تویسرکان را بهره برداری و سپس از شهرک مبل و منبت شهرستان ملایر نیز بازدید کرد.

افتتاح ۲ واحد صنعتی فروسیلیس آذرخش و غرب پارس در شهرستان ملایر و شرکت در جلسه شورای اداری استان که با حضور کارآفرینان، نخبگان و جوانان این استان برگزار می‌شود از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه معاون اول رییس جمهوری در سفر به استان همدان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار