جلیلی در اصفهان مطرح کرد:
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگرچه کشور ما در منطقه‌ای کم‌آب قرار دارد اما مشکل اصلی در بحث آب کم‌آبی نیست، مدیریت بر آب است و باید در توزیع، مصرف و سایر بخش‌های فنی دیگر توجه شود.
کد خبر: ۷۱۱۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷ 05 February 2019

به گزارش تابناک به نقل از فارس، سعید جلیلی پیش از ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی فعالان حوزه کشاورزی و آب در استان اصفهان اظهار کرد: باید در هر مسؤولیتی که هستیم، به مسؤولانی که در راس کار هستند کمک کنیم تا بتوانند تصمیمات خوبی بگیرند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: وزارت‌خانه‌ها مشغول موارد مختلف هستند و ممکن است نتوانند مسائل و مشکلات را جامع ببینند و برخی از مدیران و مسؤولان سابق می‌توانند هم عملکرد خودشان را بررسی کنند و هم موارد را به مسؤولان گوشزد کنند و نباید این موارد هم مسکوت بماند تا مثلا کس دیگری برسر کار بیاید و یک روز هم نباید فرصت از دست برود.

وی مطرح کرد: شهری که بیشترین شهید را داده است، این طور نیست که برای آب مضایغه کند، جای جای خوزستان که قدم می‌گذاریم، جای خون شهدای همین استان است و به دنبال آن هستیم که موضوعات ملی به بهترین شکل حل شود.

جلیلی اذعان کرد: آب یک مسائله چندوجهی است که باید به همه زوایای آن پرداخته شود،  اگرچه کشور ما در منطقه‌ای کم‌آب قرار دارد اما مشکل اصلی در بحث آب کم‌آبی نیست، مدیریت بر آب است و باید در توزیع، مصرف و سایر بخش‌های فنی دیگر توجه شود.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ادامه داد: باید یک مدیریت ملی روی این موضوع انجام شود که مدیریت آب بروی مسائل مختلف و زیادی اثرگزار است؛ دشمنان هم روی این موضوع به دنبال سوءاستفاده هستند و از همین رو این موضوع اهمیت دارد که عمیق‌تر به آن پرداخته شود تا تصمیمات سریع‌تر اعمال شود.

وی عنوان کرد: این موضوع یک بحث کاملا تخصصی است و نباید احساسی به آن پرداخته شود و کسانی که تخصص در این موضوعات دارند، باید در این باره جلسات برگزار کنند و از همکارانم هم می‌خواهم که این موضوع با یک نگاه ملی و با اولیت‌های محلی کار شود و انشالله جمع‌بندی آن برای کشور و مردم دوست‌داشتنی و پرحماسه‌های اصفهان که در عرصه‌های مختلف آفریده‌اند، توجه شود.

جلیلی در پایان گفت: مردم اصفهان هم می‌خواهند که قانون درست و دقیق عمل شود؛ هدف ما از این جلسات این است که کمکی رخ دهد و از کار اشتباهی که قرار است انجام شود، پیشگیری شود.

اسناد زاینده‌رود مربوط به قبل از اسلام است

به گزارش فارس، در ابتدای جلسه کاظم محمدی از فعالان صنف کشاورزی استان اصفهان گفت: اسناد زاینده‌رود مربوط به قبل از اسلام است که در تاریخ ثبت شده است و طومار شیخ‌بهایی پیش از او نیز بین کشاورزان وجود داشته است و نه ما اگر هرجای دیگر هم در حوزه آب مشکلی داشته باشند، اگر طومار شیخ‌بهایی را بخوانند مشکلات‌شان حل می‌‎شود و مشکل ما فقط عدم رعایت حق‌آبه داران است.

عضو انجمن صنفی کشاورزان استان اصفهان ادامه داد: 28 بار لوله یزد شکست شده و کشاورزی که دید صدایش به جایی نمی‌رسد، مجبور است عکس العملی از این دست نشان دهد؛ دولت بیش از 1592 میلیون مترمکعب بیشتر از سهم خودش آب فروخته است و خود وزارت نیرو هم می‌گوید صحبت شما درست است و متاسفانه اجرا نمی‌کنند.

وی عنوان کرد: چه کسی که می پذیرد که چندین ایستگاه پمپاژ بزنند تا آب به نوک کوه برای درخت گردو و هلو برود ولی آب به زمینی که بیش از هزار سال سابقه کشاورزی دارد و به صورت ثقلی آبیاری می‌شد، خشک شود.

محمدرضایی عضو صنف کشاورزان گفت: در دو دهه اخیر مراتع چهارمحال باغ شده است و پائین دست زاینده رود که سابقه هزارساله دارد، خشک شده است و سوابق تقسیم آب و آب بندی در اصفهان به 3 هزار سال گذشته باز می گردد.

همچنین در این جلسه اعضای صنف کشاورزان مسائل مختلفی در این حوزه از جمله سبقه حق‌آبه‌داران اصفهان، تخلفات صورت گرفته در طول سال‌های اخیر، قوانین موجود، راه‌حل برون رفت از مشکلات و ... را مطرح کردند. 

منبع: فارس
برچسب ها: آب ، اصفهان ، مدیریت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار