در حالیکه نتیجه تمامی تحلیل وتفسیرهای کارشناسان علوم سیاسی وهمچنین نوک پیکان سخنان مسئولین به این ختم می شود که دشمن اعتماد مردم به نظام را هدف قرار داه است ،اما باز بروز رفتارهایی را از مسئولین شاهدیم که درست در مسیر تحقق هدف دشمن گام برمی دارند.
کد خبر: ۷۱۱۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹ 05 February 2019

تابناک ایلام علی اصغراسدی ::یکی ازمهمترین اهداف در اجرای برنامه ها ،طرح ها و پروژه های عمرانی وخدماتی در سطح کشور ،تسهیل خدمات رسانی  به مردم وجلب رضایت آنان از نظام است ،چرا که حمایت مردم مهمترین مولفه پایداری نظام جمهوری اسلامی به حساب می آید.

چهل سال از عمر با برکت نظام جمهوری اسلامی می گذرد،امسال هم در حالی چله انقلاب را جشن می گیریم که از ماههاپیش بلندگو های تبلیغاتی دشمن بارها وبارها سقوط جمهوری اسلامی را فریاد زده بودند ،آخرین بار هم «جان بولتون»، نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل متحد در نشست گروهک تروریستی منافقین در پاریس با تکرار این توهم گفت که "انقلاب اسلامی ایران نباید به جشن چهل‌سالگی‌اش برسد".  

همانگونه هم که مشخص است دشمن تمام تلاش خود را بر همین قضیه معطوف نموده است ،به طور قطع دشمنان به این نتیجه رسیده اند که درگیری مستقیم با نظام نمی تواند به اضمحلال آن منجر شود ،از اینرو با تمام قوت بر تضعیف مهمترین مولفه پایداری واستقامت نظام ،یعنی مردم متمرکز شده اند.

در حالیکه نتیجه تمامی تحلیل وتفسیرهای کارشناسان علوم سیاسی وهمچنین نوک پیکان سخنان مسئولین به این ختم می شود که دشمن اعتماد مردم به نظام را هدف قرار داده است ،اما باز بروز رفتارهایی را از مسئولین شاهدیم که درست در مسیر تحقق هدف دشمن گام برمی دارند.

یکی از مهمترین و سهل الوصول ترین راهها برای تضعیف حمایت مردم از حاکمیت ،بی اعتماد سازی آنان از مسئولین کشور در هر رده ،طبقه وساختاریست،بروز برخی رفتار ها ،سوء مدیریت ها وتناقضات رفتارمسئولین  با شعار آنان به همین موضوع ختم می شود،می توان به وفور نمونه هایی از این دست در جامعه یافت  .وقتی که بخش اعظمی از مردم با شکم گرسنه سر بر بالین می نهند ،انتشار تصویر پذیرایی از مسئولین در نشست ها ،جلسات وبازدیدها یعنی حرکت در مسیر اعتماد زدایی از مردم!

وقتی که رییس جمهور در جلسه هیات دولت از شرمندگی در مقابل مردم حرف می زند،وقتی که پدری از فرط نداری و ناتوان از تامین خواسته های حداقلی فرزند،با دست خالی و گردنی کج شده از شرمندگی، به خانه باز می گردد ،اما در میان حجم وسیع اخبار سختی ها ومشکلات جامعه ،خبر جشن تولد  معاون سالخورده رییس جمهور در فضای مجازی دست به دست می شود،این یعنی یک قدم نزدیک شدن به بی اعتماد سازی مردم!

وقتی که یک زوج جوان برای دریافت وام ازدواج یا تسهیلات بیکاری هزاران در را زده وبه سد بزرگ مانع تراشی بانکها بر خورده و   ناامیدانه  به سر خانه اول باز می گردد،شنیدن خبر اختلاس سه هزار میلیارد تومانی ،یا دستگیری اعضای هیات مدیره فلان بانک به جرم حیف ومیل هزاران میلیارد تومان ویا عدم توان حاکمیت در باز ستاندن هزاران میلیارد تسهیلات معوق شده نورچشمی ها ،یعنی تسریع در بی اعتماد سازی مردم!

وقتی که داشتن حتی خودرو دست چندمی همچون پراید ویا استخدام در دون ترین مشاغل  به آرزوی دست نیافتنی جوان ایرانی تبدیل شده است ، تصویر کارناوال خودرویی و جولان آقا زاده ها با خودروهای آنچنانی در خیابانهای پایتخت و مدیر شدن فلان فامیل وفلان داماد وفلان باجناق یعنی تشدید بی اعتماد سازی مردم!

وقتی که این روزها "گوشت"  کیمیا شده  و حرام گوشت مجال حضور بر سفره مردم رایافته  و ایرانی با عزت ،غرور و سربلندی اش  را در صفهای طولانی گوشت یخ زده وارده از  سرزمین کفر !به مسلخ می برد ،وقتی مادری برای پر کردن شکم جگر گوشه اش، شبها تا نیم تنه در میان سطل های زباله فرو می رود ،اما بوی غذای رنگارنگ رستوران ادارات و وزارتخانه ها تا کوچه ها دوردست تر را مشحون کرده است ،این یعنی حرکت در مسیر اعتمادزدایی از مردم!

همه موارد مطرح شد بالا به کنار !اینک که انقلاب اسلامی به جشن چهل سالگی خود رسید ،چرا مسئولین ما به گونه ای رفتار می کنند که گویاکه کار دیگری ندارند و تنها  ماموریت آنان،ایجاد  نارضایتی دربین مردم  و اعتماد زدایی از انان است ؟!

چرا در بین مدیران به جای مسابقه در خدمت به مردم ،مسابقه در کلنگ زنی های بی حاصلی به راه افتاده است ،و با هر کلنگ زدنی بر زمین ،بادست خود یک وجب از قبر اعتماد مردم را حفر می کنند؟! آقایان مسئول!راستی  در هفته دولت کلنگ چندین طرح بی حاصل را بر زمین زدید ؟ روبان چندین طرح را چندباره بریدید ؟!

چرا دوباره بافرا رسیدن دهه فجر ،دوباره کاری می کنید؟! چرا باید باردیگر همان طرح ها را افتتاح وباز هم شاهد بالا رفتن کلنگ هایی باشیم که با هر بار زمین خوردن ،میخی را بر تابوت اعتماد مردم به مسئولین می کوبند؟!آقایان مسئول باور کنید این راهش نیست!مردم ما فهیم وبا دانش هستند ،همیشه ثابت کرده اند که در هنگامه بروز سختی ها و مشکلات با نظام ومسئولین همراهی کرده اند ،منوط بر اینکه با آنها روراست باشید!

اگر واقعیت را بامردم در میان بگذارید ،اگر روراست به مردم بگویید که دستمان خالی است ،این مردم هیچگاه به خاطر مشکلات شما را در تنگنا قرار نخواهند داد ،باور کنید روراست بودن با مردم هزار بار مفید تر وموثر از افتتاح چندباره طرح ها وکلنگ زنی هاییست که هرگز به سرانجام نمی رسند!

بیایید تا زمانی که یقین حاصل می کنید دستتان پر است و می توانید وعده هایتان را محقق کنید ،کلنگ هایتان را غلاف کنید!چرا که هر کلنگ زدن یعنی یک وعده ،وعدم تحقق هر وعده یعنی روراست نبودن با مردم ،ایجاد نارضاینی در آنان و گامی نزدیک تر شدن به بی اعتمادی آنان به مسئولین! به یقین آسیب های بی اعتمادی از هر جنگی مخرب تر است!

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نا شناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
قبل از قیمت گذاری ستاد تنظیم بازار میوه ارزان بود دستشان درد نکند آمدند بازار را تنظیم کردند قیمتها دو برابر شد هر موقع آنها به بازار دخالت کنند قیمتها گران می شود تو را خدا شما بازار را تنظیم نکنیید با تشکر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار